Så viktigt! Awesome! (speciellt för barn att förstå att tjock inte=ful. Jobbigt av kollegan men det var nog reflex.)
Ja jag vet att hon inte menade något illa utan ville vara snäll. Men det kom inte ut på ett bra sätt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så viktigt! Awesome! (speciellt för barn att förstå att tjock inte=ful. Jobbigt av kollegan men det var nog reflex.)
Jösses, ja vissa tappar all vett och sans när dom blir "frälsta" och jag har själv en bekant som allvarligt påstår att han pratar med Jesus varje dag och jag vet flera som tappat alla hämningar när religionen tagit över livet. Nu är det ju inte alla som är religiösa som beter sig så men det förekommer oftare på dom som blivit frälsta har jag märkt. Man får tro vad man vill och på vad man vill men blanda inte in andra människor i det bara.Vet inte om det passar in här, jag hade precis slutat mitt pass går mot hissen. Väntar där ihop med några stycken andra. Då kommer en person jag känt när jag var barn( personen jobbar på service på sjukhuset o kör en patient) det första personen säger oj är det så? Jag står undrande...varpå personen svarar med tanke på din stora mage är det väl snart dags.Sen bara..du vet väl att du har jättestor mage.Jag kan säga att jag blev både chockad o förvånad o tyckte det va otroligt pinsamt. Sa till personen att det finns orsaker till hur jag ser ut. Då kommer han med " goda råd" om viktnedgång o frågar om jag tömt mig på vätska han hade tydligen kört nån patient som de tömt så han hade gått ner 25 kg.Sen kom han med.du behöver be till Jesus, han ger dig kraft att förlora all övervikt, om du behöver karaktär.
Jag tyckte mest situationen va pinsam, skämdes jättemycket hur jag såg ut.Jösses, ja vissa tappar all vett och sans när dom blir "frälsta" och jag har själv en bekant som allvarligt påstår att han pratar med Jesus varje dag och jag vet flera som tappat alla hämningar när religionen tagit över livet. Nu är det ju inte alla som är religiösa som beter sig så men det förekommer oftare på dom som blivit frälsta har jag märkt. Man får tro vad man vill och på vad man vill men blanda inte in andra människor i det bara.
Jag har läst så många gånger nu och jag förstår inte riktigt vad problemet är..är det att hon tycker/tror/anser din utväxt vara grå? Är det det som stör?Kan vi inte dela med oss om tokiga påhopp och hur man bäst bemöter sånt.
Det senaste som hände mig kom "givetvis" från svärmor. Som aldrig kan avstå att fälla en sårande kommentar. Nu sa hon att jag har tittat noga nu på dig några gånger..Har du färgat hårbotten grå?? Äh nä. Så höll hon alltid på och kommenterade min mors grå hår med med typ så vacker grå färg du har, själv anser hon sig fortfarande vara blondin trots att hon varit helt grå länge. Bemöter man så anser hon sig bara ha rätt att tycka att det är snyggt. Jag har några sådana här människor i min närhet, är det bara att tiga o ta emot el finns det några kommentarer som kan bita?
Stör? Jag anser väl att det är brist på hyfs att nämna någons utseende öht. Att ens diskutera det när man inte bett om ett utlåtande.Jag har läst så många gånger nu och jag förstår inte riktigt vad problemet är..är det att hon tycker/tror/anser din utväxt vara grå? Är det det som stör?
Jag går inte i taket riktigt för om någon kommenterar mitt hår...men folk är väl olika.Stör? Jag anser väl att det är brist på hyfs att nämna någons utseende öht. Att ens diskutera det när man inte bett om ett utlåtande.
Jösses, vart har jag gått i taket.Jag går inte i taket riktigt för om någon kommenterar mitt hår...men folk är väl olika.
Det är ju ändå lite skillnad på att kommentera och kommentera också.Jag går inte i taket riktigt för om någon kommenterar mitt hår...men folk är väl olika.
Så är det ju, men i den situationen som Ts beskriver så läser inte jag in att det är något att gå i taket för. Och om hon tycker tex att hennes gråa hår är blont så får hon väl tycka det..jag orkar inte riktigt bry mig om vilken hårfärg någon anser sig ha..Sålänge det inte är nedvärderande så orkar jag inte bry mig så mycket..Vissa uttrycker sig klumpigt och andra inte.Det är ju ändå lite skillnad på att kommentera och kommentera också.
Både hur det sägs och i vilken situation...
Då kan jag svara dig att, dels har jag inte gått i taket. Sen efter 42 år vet jag att det handlar om vuxen mobbing. Men tråden va inte till för de som inte begriper utan för dem som vill komma med vettiga tips.Så är det ju, men i den situationen som Ts beskriver så läser inte jag in att det är något att gå i taket för. Och om hon tycker tex att hennes gråa hår är blont så får hon väl tycka det..jag orkar inte riktigt bry mig om vilken hårfärg någon anser sig ha..Sålänge det inte är nedvärderande så orkar jag inte bry mig så mycket..Vissa uttrycker sig klumpigt och andra inte.
Ja det förstår jag, tänk om folk kunde lära sig hålla käften istället för att påpeka hur andra ser ut eftersom det inte angår dom alls. Du duger precis som du är, det är ju för f*n inte utsidan som räknas utan insidan på människor.Jag tyckte mest situationen va pinsam, skämdes jättemycket hur jag såg ut.
Det finns många olika grader och nivåer av det här tycker jag.Kan vi inte dela med oss om tokiga påhopp och hur man bäst bemöter sånt.
Det senaste som hände mig kom "givetvis" från svärmor. Som aldrig kan avstå att fälla en sårande kommentar. Nu sa hon att jag har tittat noga nu på dig några gånger..Har du färgat hårbotten grå?? Äh nä. Så höll hon alltid på och kommenterade min mors grå hår med med typ så vacker grå färg du har, själv anser hon sig fortfarande vara blondin trots att hon varit helt grå länge. Bemöter man så anser hon sig bara ha rätt att tycka att det är snyggt. Jag har några sådana här människor i min närhet, är det bara att tiga o ta emot el finns det några kommentarer som kan bita?
Kan vi inte dela med oss om tokiga påhopp och hur man bäst bemöter sånt.
Ja, jag också. Grått hår är väl inte sämre än någon annan färg, tänker jag.Jag hade nog bara svarat att ”nej, jag har grå utväxt”. Det är den enklaste i min värld, bara rätt av svara på frågan.
Ja, jag också. Grått hår är väl inte sämre än någon annan färg, tänker jag.
Mitt hår är mellanblont med gråa inslag. Det var många år sedan som jag slutade slinga det. Jag trivs med min hårfärgJag ÄLSKAR det. Slutade färga håret helt för drygt 1,5 år sedan, när de första grå kom. Nu har jag inte så många men hoppas på helt grått eftersom jag tycker det är vansinnigt snyggt. Att slippa utväxten är en enorm bonus för mig som innan alltid blekte och slingade och slet med håret (hade håret som en regnbåge i 7 pigga kulörer senast). Jag leder en liten revolution på jobbet där numer alla kvinnliga kollegor slutat färga och siktar på stiliga grå kulörer. Jag har även färgat det grått i perioder, nu får jag invänta det naturliga.