Paintchampionatet

Sv: Paintchampionatet

Hade bara alla kunnat svälja sina personliga önskemål och se till westernridningens väl i första hand, hur det än svider i egot så är vi en bit på väg. Westensverige är som två loppor som kivas om vem hunden som de sitter på tillhör.

Grevagården som anläggning är dum, men underlaget begränsar många deltagare. Att resturangen (när de väl har öppet framåt förmiddagen och halva söndagens starter är avklarade) har priser som inte skapar köer gör inte saken bättre inför nästa år. Men det är ett sidospår.

Hur svårt kan det vara att inse att vi måste samarbeta för att kunna växa i Sverige. Om man sedan tycker om att jaga kossor, reining, NSBA eller fartgrenarna så gäller det att täcka upp för varann och visa upp en enad front. Först då kan vi alla westernryttare i Sverige kunna räkna med att vi kan påverka och förbättra något över huvud taget.
 
Sv: Paintchampionatet

Enda jag har att skylla på är avstånden. Sisådär 150mil (enkel väg) är ju inte gjort över en handvändning.

Jag hade GÄRNA visat min 15månaders painthingst, MEN det känns inte resan värd. Dels att ställa honom dom vansinningt långa sträckorna i en transport men också konstnaden, blir ju så hutlöst dyrt då det inte går att åka "över en helg". (resor, uppstallning och boende under resvägen, extra lediga dagar från jobb osv.)

För mig (observera att jag skriver MIG) skulle det optimala (eller okej det realistiska) vara om fler tävlingar låg i Sundsvall, där det finns en TOPPEN anläggning i Timrå.

Fantastiska utebanor, ridhus, gäststallar osv. och till ett rimligt avstånd från många håll. JAPP det blir längre för sörlänningarna (som dock har massor med andra tävlingar att götta sig i) MEN det är fortfarande rimligt för stora delar av sverige men också för norge/finland för dom som känner för det.

// Jeanette

:bow: :bow: :bow:

Kan inte annat än hålla med, det är banne mig långt till och med till WRAS-tävlingarna!
 

Liknande trådar

Relationer Många diskussioner här brukar ju handla om hästlivet i relation till en partner, men hur funkar kompisrelationer för er som ”lever...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 191
Senast: emma-vsm
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när...
2
Svar
23
· Visningar
3 246
Senast: ako
·
Kropp & Själ Anonymt nick men "van"(?) bukefalist... Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Egentligen undrar jag om det finns flera som inte har...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 436
Senast: modig2017
·
Kropp & Själ Vet inte hur pinsamt detta kommer vara, men riktigt mycket. Ni behöver inte svara någonstans men skulle varit sjukt skönt att äntligen...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 103
Senast: Silkisif
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp