Palettblad/Coleus

Japp! :p Blomma och tappa blommorna, sen klipper man bara av fröstängeln och torkar den. När den är torr pillar man lätt ur fröna och sen är det bara att så, eller spara, eller sälja - det blir ofta jättemycket frön! :D
Aah, toppen! Då ska den få blomma :D Fick den av en vän som sa att den är helt galen i att blomma, så vi får se vad den hittar på. Klippte bara för några sekunder sedan så att jag har två sticklingar till av ett palettblad... Måste snart hitta på någon bra typ av förvaring eller så för dem :rofl: Har sett att vissa har dem i vitrinskåp. Det kanske vore något...
 
Funderar på om jag ska klippa den här och försöka få den att växa busigare och finare...?
281458817_2275860815895619_1317623021448332403_n.jpg
 
Funderar på vilka sorters som ska sorteras ut i höst, har några frösådder som inte varit snygga under vintern även om de är fantastiska ute i solen på sommaren så ryker de nog tillsammans med x antal namnade.

Tycker flera av nya fröisarna ser lovande ut, blir kul att se hur de utvecklas:
20220529_155957.jpg
 
Har idag skickat iväg två sticklingar. Första gången jag skickar några med posten. Får se hur det går... Som tur är så är det en vän som ska ha dem, så om det går fel så gör det inte så mycket :p

Upptäckte också precis att säljaren på tradera lämnat positivt omdöme om mig, så jag antar att det betyder att mitt nya palettblad är på väg. SÅ nyfiken, för den var SÅ fin på bild! Såg ut att vara stora blad, halva mörkröda/rosa och halva ljusgröna.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
1 999
Senast: Maria D
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
484
Senast: cili
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 868
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp