Pall/stege???

Hera

Trådstartare
Nu när jag ska kravla mig upp på min unghäst så behöver jag komma upp en bit från marken. Hon är som tvååring redan en 7-8 cm högre än min ridhäst.

Ryktlådan räker inte till längre!!!

På grund av mkt värk, pga sjukdom så skulle jag behöva nåt att stå på. Jag har funderingar på en "låda" med typ två trappsteg. Kanske en lite bredare variant så att man inte behöver börja om när lillpållan tar ett steg framåt....(Rom byggdes inte på en dag, hon kommer att lära sig att stå stilla)

Hade behöv detta även när jag hoppar upp på min andra häst....

Någon som har nåt tips på hur man kan fixa ihop nåt???

Sv: Pall/stege???

Fram emd hammare och spik! Bygg en "stege" dvs en trälåda med tre trappsteg och en liten plattform :) ! Sån hade vi på gamal stallet hemma byggd och man kunde anpassa sin höjd efter hästen genom att välja rätt trappsteg :p Var toppen! Så när man red största hästen då gick man till plattformen och mellan hästen på mellansteget :D

VI har en uppochded vänd BajaMaja-tunna! (EJ Beg.)*ler* Rätt höga och otroligt lätta att flytta efter när hästen inte vill stå still!

En trappa är bra att ha med några steg så kan alla med olika stora hästar använda den=)
Så har vi och den funkar kalasbra
Jag har reumatism och vissa dagar är knäna så stela så man kan inte hoppa upp utan en pall knappt med den

Den är sjysst :D Den har jag hemma.. står stadigt när man rotar i skafferiet :D hehe

Jag har en bänk
En 1 m lång trädgårds bänk. Fungerar perfekt
30-40 cm hög ca
Jag köpte nya ute möte möbler då var den med

IKEA pallen va ju inte så dum....

Funderar ändå på att bygga en liten trappa :smirk: om ingen vill åka till IKEA idag :D
Kanske kan man fjäska med sin snickarbror :angel:

jag vill till ikea men tror vi bor långt ifrån varandra? :p

Vad du än gör så använd inte en pall eller stol med liknande stolsben. För inte så längesedan var det en kvinna som det gick lite snett för när hon skulle sitta upp, hon fick stolsbenet rakt mellan benen. :crazy: Tänk vilka skador man kan få! :eek:

Alla stall här i närheten har IKEA-pallar! Jätte bra, lilla jag använder den för att komma upp på hästar på 175+ och det går finfint :D

Jag har också Ikea pallen, men inte till unghästen.
Jag är nämligen lite "fjölig" och är rädd för att om hon skuttar runt så vill jag inte att ben kan fastna mellan bräderna, därför tycker jag att en stege är ett dåligt alternativ med.

En upp och ner vänd bajamaja var smart, själv har jag inget bra alternativ än, förutom en STOR HÖG bänk, vi använder när barnen ska upp på "skäcken".
Den har vi gjort själva.

Det allra bästa till unghästar (som har en viss tendens att vara uppe och kliva själva på saker man sätter nära dem) är en vanlig svart rund plast vattenbalja upp och ner (sådana som säljs över allt till att ha i hagarna) funkar kanon och finns ingenting hästen kan skada sig på även om den bestämmer sig för att själv prova pallen (dock får man då oftast köpa ny då den inte riktigt är dimentionerad för deras vikt).

Har IKEA pall, sitter alltid upp med den, även om jag inte skulle ha några problem att kravla mig upp på min häst eftersom han bara är ponny men för att skona honom.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 366
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 514
Senast: Lager
·
Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare... 2 3
Svar
51
· Visningar
7 912
Hästhantering hej skulle kunna behöva lite hjälp! nu är det så att jag har en 4 årig d-ponny hingst. jag har haft han lite mer än 1 år! jag ska...
Svar
8
· Visningar
2 056
Senast: sanio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka