Pappahjälp..

Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan ha varit i somras?- om ifall jag skulle avsluta graviditeten eller köra på, så jag chansar på att få ta del av era råd även denna gång. (Är fortfarande enormt tacksam för all hjälp jag fick då och hade tänkt skriva i den tråden om hit det gått men hittade den inte.. men jag valde att behålla tack vare ert stöd och det har varit helt rätt beslut för mig.)

Problemet är att jag upplever väldigt dåligt stöd av pappan i det hela. Jag har haft en tung graviditet där jag fick åka in akut till förlossningen redan mycket tidigt, har blivit sjukskriven på grund av just att det var risk för att bebis skulle komma alldeles för tidigt, dessutom har jag haft rejäl foglossning och en del annat. Vi bor isär egentligen men han har tagit semester och åkt hit för att hjälpa till, och jag är väldigt tacksam för det, men han hjälper liksom till med det han tycker.. Det är sån ständig negativitet att jag blir mer och mer övertygad om att jag trots mina krämpor hade klarat mig bättre själv. Jag har hundar vilket jag haft sedan vi träffades, men det är ett ständigt tjat om att mitt val att ha hund har satt mig i den här sitsen att jag behöver hjälp, att han minsann inte valde att ha hund osv. Hittills har han tagit dem på morgonrunda (jag kräks fortfarande på morgonen och det är tyngst för mig då) mindre än fem gånger i vinter så det är inte så att jag ber om hjälp ofta, och han går bara runt huset med dem, är det kasst väder vänder han och går in så jag måste ut med dem ändå efter en stund. Sen har han tagit dem dagtid av och till vilket varit jätteskönt förstås. Sen kan jag tycka att ta ut ett par hundar en 5-minuter ett par gånger om dagen borde kunna vara nåt man gör för sin höggravida tjej men jag får ständigt höra hur jobbiga hundarna är och hur dumt det är att jag har dem när jag nu ska föda barn.

Jag va på läkarbesök angående förlossningen innan i veckan. Jag är rätt förlossningsrädd antagligen mest för att jag har en del annat i bagaget (övergrepp) som gör att de erbjuder mig snitt om jag vill ha det, men både jag och läkaren tyckte nog det var bäst om jag fick försöka vanligt först och sen kan jag få ha rätten att avbryta och gå till snitt om det inte fungerar för mig (jag har en sjukdom som gör att organen växer ihop i den delen av kroppen så de vill inte operera där i onödan). Det landade inte så väl hos mannen som inte vill ta ansvar för hundarna när jag är på förlossningen (han tänker inte stanna där verkar det som, även om han får, och det skyller han på hundarna men han säger verkligen aldrig att han VILL stanna). Så han tycker att för att han ska slippa fixa hundarna så måste vi ha ett bestämt datum för förlossningen så jag kan köra och lämna dom innan och sen åka till sjukhuset. Han vill bestämma sjukhus också som det ska göras på (vi har två som är nära och jag vill helst det ena men han vill det andra för att det ligger närmare hem). Blev bara så ledsen. :cry: Det är så stort för mig, och skrämmande, det här att föda barn. Jag hade velat ha nån som klappar på mig och säger att det här fixar vi och det här kommer gå bra. Jag vet att ni tänker säkert att jag är otydlig och sådär och det kanske jag är, men jag har försökt allt jag kan att förklara att jag behöver stöd. Blev så ledsen idag att jag grät och stängde in mig, fick panik över att känna mig tvingad till snitt, och det är ändå inte nog för honom om jag går med på det för förlossningen kan dra igång på fel dag och då måste han ändå rasta hundarna och det är inte nåt han vill.. Det knäppa är att förr sa han alltid att det är klart han hjälper till om jag blir sjuk eller så. Nu går jag med hans barn i mage och får höra varje dag hur dålig jag är, att han aldrig tänker hjälpa till mer under sitt liv när barnet är ute osv. Det knäppaste är att ena hunden har jag velat omplacera (den enda som är krävande) men det fick jag inte för att det är hans favorit. Han kan tänka sig att rasta henne men inte dom andra. Men inte på morgonen då.. Så jag tar hand om hunden och aktiverar när jag orkar och betalar allt för den men får inte sälja den för det är hans favorit.

Förlåt så mycket för gnäll och jag förstår att det här blev jätterörigt, men vad ska jag göra.. Jag har betänketid till onsdag nästa vecka om jag ska bokas in för snitt och jag känner mig jättepressad, samtidigt har han ju rätt i att han kanske kommer behöva hjälpa till med hundarna, fast jag har flera hundvakter att ringa och svärmor erbjudit sig att hjälpa till. Men det duger inte. Jag vill inte tvingas opereras när jag vet att det kan bli dåligt för min hälsa, samtidigt så är jag ju rädd så visst det har väl sina fördelar.. jag tror inte han kommer vara nåt stöd i förlossningsrummet, han vill egentligen inte vara med där alls men han har förstått att han måste om det blir så. Jag är bara så rädd, ledsen, och slutkörd och så nere av att ständigt få höra att jag satt mig i en dålig sits som har djur och det är mitt eget fel och jag kan bara känna att snälla någon jag behöver höra förslag på hur det kan lösas istället för att bara få höra hur kass jag är och att jag måste göra som han vill. Har funderat på om jag kan klara det själv men har precis sålt min lägenhet och ska flytta in i hans tillfälligt under närmaste tiden (det lät så bra i början, att jag skulle sälja mitt och magasinera mina saker och bo där i början så han kunde hjälpa till) så det går liksom inte, jag är fast. :( Vecka 35 och så himla fast.. Han vill inte att jag är kvar på bb heller pga hundarna, hans mamma har sagt att man är bara på bb max en dag och åker hem typ samma dag som man föder om det inte är på natten så han förväntar sig att jag gör det oavsett om det blir snitt eller vanligt. Så jag känner en himla oro för det med, att behöva kasta mig hem även om barnet eller jag inte är i skick. :cry:

Det här blir man ju extremt deprimerad av att läsa. Har du ingen annan du kan ta hjälp av, familj eller något, så du slipper vara beroende av det där stolpskottet.

Jag kan ju säga att hans bild av en förlossning verkar verklighetsfrånvänd, tror han att en nysnittad förstföderska åker hem från BB samma dag som förlossningen, och då är i skick att rasta hundar? :confused:
 
Släng ut honom NU, och det innan du får barnet. EXAKT så här var pappan till mitt första barn, förutom sjukhusönskningarna... Men jag var så inpräntad hemifrån att man ska hålla ihop familjen för barnens skull, vilken idioti i backspegeln, åtminstone för oss. När @krambanan hade sin första tråd så funderade jag på om jag skulle använda så starka ordalag, gjorde det tyvärr inte utan gav väl mest småråd, tyvärr. Läs den och förbered dig på vad du kanske har att vänta om du stannar. Var inte @nyttnick s ex något liknande också? Hoppas att ni inte tar illa upp för att jag nämner er!
Jag hoppades ivarjefall på att förlossningen skulle få mitt ex att "vakna" och inse att det var hans bebis det handlade om. Det gjorde den INTE, han låg i en säng bredvid och sov sig igenom förslossningen, fram tills en barnmorska väckte honom och berättade att bebisen var snart här. Då tog han sig samman och tjusade personalen... Sen såg jag honom inte förrän en vecka senare när det var dags att åka hem (vi fick vara kvar längre pga sonens gulsot). Väl hemma fick jag ta ALLT ansvar, för han behövde ju faktiskt sova sina timmar för sitt otroligt viktiga jobb. Man hade ju kunnat hoppas att jag skulle fattat tills det var dags att skriva på papperen, men peppad från hemifrån så skrev jag på för gemensam vårdnad med någon idiotisk förhoppning om attt det skulle få honom att känna lite ansvar för sin son.
Nåväl, behöver inte outa allt, men efter två år med att förutom sonen även ta hand om denna jättebaby som antingen var på jobbet eller satt hemme vid datorn och spelade, så kastade jag ut honom. Dock var han ju tillräckligt smart för att under den här tiden ge ut en helt annan bild till familj och vänner, så de få gånger jag beklagade mig till någon, var det knappt de trodde att jag pratade om samma person.
Under ett halvårs tid lät jag honom de få gånger han ville vara umgängespappa få vara det hemma hos mig och sonen, för att ge sonen den tryggheten ivarjefall. Åkte iväg med jobbet på konferens tre dagar en av de sista gångerna, då passade han på att avliva min katt, för den hade skitit inne bredvid lådan, och en sån katt ville han inte ta hand om. Och nej, ingen förvarning. Då till sist brann allt hos mig (2, 5 år försent!..). Vi hade ingen kontakt på ett halvår.
Sen när sonen var tre träffade jag min nuvarande man och på omvägar fick exet reda på det (hade tänkt berätta när och om det blev allvar). Och nu jäklar vaknade "pappan" till liv, han gjorde ALLT han kunde för att jävlas med mig och sonen. Men det är en historia jag inte klarar att skriva just nu. Men hade jag inte varit så förbaskat korkad att skriva på om gemensam vårdnad, så hade jag besparat oss mycket!!
Så släng ut honom och bespara dig och bebisen det kaos som kan bli!
 
Förlåt om jag babblar, jag är lite i chock tror jag. Jag hoppas väl nånstans att han är i nån kris eller något och att det kommer vända när liten är ute :( O tack för alla fina erbjudanden om hjälp, det värmer i hjärtat mitt i allt!! Bor i södra Småland. Mina hundar är små och snälla och väluppfostrade så jag hoppas väl jag skulle kunna hitta nån bekant som kan ta nån.. men så genant att börja be om hjälp och förklara att här står jag och min man har börjat hata mig och hundarna lite lagom till förlossningen..
Det är INGET att be om ursäkt för! Tro fan att du behöver babbla med ett sånt praktarsle till karl i huset!
Babbla mer om du behöver!
Och bryt med den mannen! Låt inte graviditet och barnafödsel hindra det! Det är bättre att vara själv än att leva ihop med en hög med skit! :turd:

Skulle din del av södra Småland vara nära Nybro så tror jag nog att jag kan husera dina hundar här ett tag.
 
Fyfyfy
Jag blir helt matt. Och tänker att han kan inte få fler chanser... Du kommer ha det bättre utan.
Han låter helt ondsint. Utstuderat elak. Jag hoppas du klarar dig ifrån honom!
En god vän skaffade barn med en liknande och det slutade med kvinnojouren och långdragen vårdnadstvist. Han blev inte knasig förrän barnet för född men har han blivit så elak nu så ska du inte tänka att han ändrar sig. Han gör vad som gynnar honom och inget annat.
Vill bara säga kram och det är aldrig dig det är fel på:heart
 
Det här blir man ju extremt deprimerad av att läsa. Har du ingen annan du kan ta hjälp av, familj eller något, så du slipper vara beroende av det där stolpskottet.

Jag kan ju säga att hans bild av en förlossning verkar verklighetsfrånvänd, tror han att en nysnittad förstföderska åker hem från BB samma dag som förlossningen, och då är i skick att rasta hundar? :confused:

Kort sagt så.. ja. Eller tror kanske är fel uttryck, men förväntar sig. Han förväntar sig att jag fixar när barnet är ute. Jag kan nog få honom att hjälpa till lite första dagarna (har försökt vara lite pedagogisk och säga saker om att de där tio dagarna som FK ger alla icke-födande partners är just för att det kan behövas extra stöd) men det kommer vara ett himla liv. Men om jag verkligen inte kommer upp och ut då går han för han vill ju inte att de ska kissa inne.

Släng ut honom NU, och det innan du får barnet. EXAKT så här var pappan till mitt första barn, förutom sjukhusönskningarna... Men jag var så inpräntad hemifrån att man ska hålla ihop familjen för barnens skull, vilken idioti i backspegeln, åtminstone för oss. När @krambanan hade sin första tråd så funderade jag på om jag skulle använda så starka ordalag, gjorde det tyvärr inte utan gav väl mest småråd, tyvärr. Läs den och förbered dig på vad du kanske har att vänta om du stannar. Var inte @nyttnick s ex något liknande också? Hoppas att ni inte tar illa upp för att jag nämner er!
Jag hoppades ivarjefall på att förlossningen skulle få mitt ex att "vakna" och inse att det var hans bebis det handlade om. Det gjorde den INTE, han låg i en säng bredvid och sov sig igenom förslossningen, fram tills en barnmorska väckte honom och berättade att bebisen var snart här. Då tog han sig samman och tjusade personalen... Sen såg jag honom inte förrän en vecka senare när det var dags att åka hem (vi fick vara kvar längre pga sonens gulsot). Väl hemma fick jag ta ALLT ansvar, för han behövde ju faktiskt sova sina timmar för sitt otroligt viktiga jobb. Man hade ju kunnat hoppas att jag skulle fattat tills det var dags att skriva på papperen, men peppad från hemifrån så skrev jag på för gemensam vårdnad med någon idiotisk förhoppning om attt det skulle få honom att känna lite ansvar för sin son.
Nåväl, behöver inte outa allt, men efter två år med att förutom sonen även ta hand om denna jättebaby som antingen var på jobbet eller satt hemme vid datorn och spelade, så kastade jag ut honom. Dock var han ju tillräckligt smart för att under den här tiden ge ut en helt annan bild till familj och vänner, så de få gånger jag beklagade mig till någon, var det knappt de trodde att jag pratade om samma person.
Under ett halvårs tid lät jag honom de få gånger han ville vara umgängespappa få vara det hemma hos mig och sonen, för att ge sonen den tryggheten ivarjefall. Åkte iväg med jobbet på konferens tre dagar en av de sista gångerna, då passade han på att avliva min katt, för den hade skitit inne bredvid lådan, och en sån katt ville han inte ta hand om. Och nej, ingen förvarning. Då till sist brann allt hos mig (2, 5 år försent!..). Vi hade ingen kontakt på ett halvår.
Sen när sonen var tre träffade jag min nuvarande man och på omvägar fick exet reda på det (hade tänkt berätta när och om det blev allvar). Och nu jäklar vaknade "pappan" till liv, han gjorde ALLT han kunde för att jävlas med mig och sonen. Men det är en historia jag inte klarar att skriva just nu. Men hade jag inte varit så förbaskat korkad att skriva på om gemensam vårdnad, så hade jag besparat oss mycket!!
Så släng ut honom och bespara dig och bebisen det kaos som kan bli!

Låter lite som här, jobbar eller sitter och spelar.. eller festar. Då är han glad, när han får ut med kompisarna och dricka. :( Hade bett honom innan (jag vet det är kanske mycket begärt) att inte bli berusad (alltså visst att dricka men inte bli oredig om du förstår) när födseln närmar sig men förra veckan hade han sån där riktig tonårsfylla och kom hem och spydde ner badrummet och ville gräla. Jag sa att jag vägrar gräla med nån som är alkoholpåverkad och än mindre mitt i natten höggravid. Fick ingen direkt ursäkt dagen efter, men han tyckte jag skulle vara tacksam att han kom hem tidigt. Och ja det gjorde han ju i och för sig, han var nog hemma runt midnatt, men inte hade jag haft nån nytta av honom om jag behövt åka in då. Jag vet jag är fjantig och förra veckan var ju bara 34 men liten har varit på väg ut sen flera veckor tillbaka men det har stannat av varje gång så jag är lite beredd på att han kan komma när som helst. Men vi är väldigt olika så som personer, jag har varit rädd för missfall hela tiden och för att bebisen ska komma farligt tidigt (efter kampen med IVF har jag blivit lite knäpp antagligen, så många man lärt känna på nätet i samma sits där det gått illa) och han har hela tiden varit övertygad om att allt kommer gå på räls.
 
Tack för era tips och jag tar särskilt till mig det här med vårdnaden. När kommer de med det där pappret man ska skriva under? Redan på bb? Jag är rädd det kommer bli ett väldigt liv om han är med när jag får det om jag inte skriver under och jag vet inte om jag är stark nog att ta den fighten nyförlöst.. om han är där då, han tänker ju åka hem så fort han kan.
 
Tack för era tips och jag tar särskilt till mig det här med vårdnaden. När kommer de med det där pappret man ska skriva under? Redan på bb? Jag är rädd det kommer bli ett väldigt liv om han är med när jag får det om jag inte skriver under och jag vet inte om jag är stark nog att ta den fighten nyförlöst.. om han är där då, han tänker ju åka hem så fort han kan.

Gör dig av med honom redan nu istället. Han är ju ingen hjälp, han är en börda som bryter ner dig!
 
Tack för era tips och jag tar särskilt till mig det här med vårdnaden. När kommer de med det där pappret man ska skriva under? Redan på bb? Jag är rädd det kommer bli ett väldigt liv om han är med när jag får det om jag inte skriver under och jag vet inte om jag är stark nog att ta den fighten nyförlöst.. om han är där då, han tänker ju åka hem så fort han kan.

Många gånger kan man skriva faderskapsintyg redan innan barnet är ute, annars gör man det efteråt!
 
Kort sagt så.. ja. Eller tror kanske är fel uttryck, men förväntar sig. Han förväntar sig att jag fixar när barnet är ute. Jag kan nog få honom att hjälpa till lite första dagarna (har försökt vara lite pedagogisk och säga saker om att de där tio dagarna som FK ger alla icke-födande partners är just för att det kan behövas extra stöd) men det kommer vara ett himla liv. Men om jag verkligen inte kommer upp och ut då går han för han vill ju inte att de ska kissa inne.



Låter lite som här, jobbar eller sitter och spelar.. eller festar. Då är han glad, när han får ut med kompisarna och dricka. :( Hade bett honom innan (jag vet det är kanske mycket begärt) att inte bli berusad (alltså visst att dricka men inte bli oredig om du förstår) när födseln närmar sig men förra veckan hade han sån där riktig tonårsfylla och kom hem och spydde ner badrummet och ville gräla. Jag sa att jag vägrar gräla med nån som är alkoholpåverkad och än mindre mitt i natten höggravid. Fick ingen direkt ursäkt dagen efter, men han tyckte jag skulle vara tacksam att han kom hem tidigt. Och ja det gjorde han ju i och för sig, han var nog hemma runt midnatt, men inte hade jag haft nån nytta av honom om jag behövt åka in då. Jag vet jag är fjantig och förra veckan var ju bara 34 men liten har varit på väg ut sen flera veckor tillbaka men det har stannat av varje gång så jag är lite beredd på att han kan komma när som helst. Men vi är väldigt olika så som personer, jag har varit rädd för missfall hela tiden och för att bebisen ska komma farligt tidigt (efter kampen med IVF har jag blivit lite knäpp antagligen, så många man lärt känna på nätet i samma sits där det gått illa) och han har hela tiden varit övertygad om att allt kommer gå på räls.
Japp, drickandet glömde jag att nämna... Har i efterhand förstått att det var hans sätt att på något sätt självmedicinera för att kunna vara denna fantastiska person som alla andra såg. Nej, släng ut honom nu, det kommer att bli tillräckligt jobbigt när bebis kommer om du är själv med den. Men ännu jobbigare blir det när du ska gå på äggskal runt denna karlsslok för att han inte ska bli för besvärad av bebisen, då humöret kommer att triggas av att ungen låter och stör honom. Har tyvärr väldigt svårt att se att han skulle drabbas av den stora kärleken till barnet, utan skulle väl gissa att han kommer att bete sig som en del andra fäder i liknande trådar. Förresten det finns ju en väldigt aktuell tråd just nu med en tjej som sitter med en ettåring och inte vågar lämna sitt kräk pga att hon inte vågar lämna barnet själv med pappan. Läs den också!
Ledsen att jag låter så negativ, men den där uppväxten med till slut varannan vecka har påverkat sonen negativt och hade önskat att jag hade varit klokare och slängt ut kräket innan han var tvungen att visa alla sina vänner att han var en fantastisk pappa som stod upp för sin son och sin fadersbild. Då tror jag inte att han hade orkat bry sig på samma sätt. Nu blev det mer ett projekt att jävlas så mycket som möjligt med mig, som gick ut över sonen...
 
Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt.
Min spontana tanke: Din kropp, ditt val. Inget han ska bestämma.

Är inte det en självklarhet för dig redan, så bör du kanske tänka lite på vilken typ av förhållande ni har och om du vill ha det så.
 
kuratorn ringde upp mig och kvittrade glatt om att alla kan känna sig orolig när de är gravida och det är heeeelt normalt och så var det med det. Så inte mycket hjälp att hinna få där innan barnet måste va ute. :(
Men här har du faktiskt utrymme för lite jävlar-anamma. Stå på dig själv och bevisa att du är så pass stark du garnterat är! Om du behöver hjälp och extra stöd så ska du bannemej få det också. Låt inte någon agera nedlåtande och få det som att det 'bara är en släng hormoner'. Förstår att det är jobbigt. Men motivationen lär ju finnas hos dig, annars skulle du inte gjort en tråd om saken.

Lycka till!
 
Bor söderut men tusen tack för att du ens tänkte tanken! :heart

Måste sova på det här och börja tänka desperata plan b och c typ, hur jag ska kunna lösa det här på annat sätt utan att vara beroende av mannen. Han kommer bli ursinnig om jag tar upp det med honom men jag får nog försöka lösa nåt och sen om det går berätta för honom när jag redan kommit på något.. eller blir han tacksam att han slipper, jag vet inte.

Jag bor i Örebro och är rätt så motståndskraftig vad gäller det mesta (tex påtryckningar från rövhattar), djurvän och har lite egen erfarenhet av det här med att föda barn. Kan jag göra nåt, allt från att passa hundar till att vara med vid påskrifter till nåt runt förlossningen så säg bara till.

Och som andra sagt; all skam ligger hos honom. Man beter sig inte sådär.
 
Jag har varit med om samma sak.

Mitt råd till dig är snarast och INNAN barnet är fött göra slut. Se till att du på INGET sätt är beroende av hans hjälp. Oavsett om det innebär att du behöver göra dig av med hundar eller flytta. Det blir inte lättare att hantera situationen när du har en liten bebis och sömnbrist.

Jag hade jättesvårt att lämna, en sak som hjälpte mig att ta mig därifrån var att tänka att han får träffa barnet vid intresse, och att vår relation kanske kunde repareras med tiden. Det slutade med att jag och barn levde med skyddad identitet i sju år.
 
Tack för era tips och jag tar särskilt till mig det här med vårdnaden. När kommer de med det där pappret man ska skriva under? Redan på bb? Jag är rädd det kommer bli ett väldigt liv om han är med när jag får det om jag inte skriver under och jag vet inte om jag är stark nog att ta den fighten nyförlöst.. om han är där då, han tänker ju åka hem så fort han kan.
Man måste boka tid hos kommunen för att skriva på faderskapsintyget. Låt bli att boka en tid helt enkelt.

Det är inte ens säkert att din sambo vet om att man måste skriva under något.
 
@Panik försök hitta annat boende direkt om du kan! Gör slut på ert förhållande, skriv inte på om gemensam vårdnad (han säger ju själv att han är helt ointresserad av barnet...) men samarbeta vad gäller umgänget! Någonstans är det ju ändå bra att ni hade samtalet och han lite inser att han inte reagerar riktigt "normalt" . Står han fast vid stolligheterna kring förlossningen eller inser han att han måste köpa läget där? Kan man få honom till samtalsterapi för hans egen skull och för den framtida relationen till barnet tro? INTE för att ni ska "försöka igen" för det ska ni INTE (tycker jag), ditt och barnets liv blir 100 ggr bättre om ni slipper honom!!
 
Man måste boka tid hos kommunen för att skriva på faderskapsintyget. Låt bli att boka en tid helt enkelt.

Det är inte ens säkert att din sambo vet om att man måste skriva under något.
Fast nu rör du i hop det! Han måste hur som helst skriva på faderskapet och om man själv inte bokar tid inom en vecka efter födseln kontaktar de en (vi missade att ringa med barn 1, så jag vet. I dag har vi tre små oäktingar ❤️❤️❤️). Man kan skriva på ang vårdnaden i samband med detta men behöver inte. Fadern måste dock erkänna faderskapet hur som helst.
 
Jag har velat skriva mycket i den här tråden men jag klarar det inte riktigt.
Jag har barn, som nu är vuxna.
De har mig och har blivit bra vuxna, med lite slirigheter på vägen.
Pappan var rätt lik det du beskriver om ditt barns pappa @Panik . Och jag var rätt lik det du beskriver om dig.
Man vill så gärna att det ska bli bra! Man hoppas! Och tror; att gör jag rätt så kommer han ändra sig, och förstå....
Näää, det gör han inte...

- Jag vill att du ska förstå att det finns ALLTID någon annan än han som kan hjälpa dig, även om han försöker få dig att tro att det inte finns.
Fråga folk
(Jag kanske kan ta dina hundar ett tag? Var bor du? Det finns säkert någon från Buke som kan hjälpa dig med vardagliga saker om du inte har ett annat socialt nätverk.)

Gör slut nu.
Hellre det än att du och barnet mår dåligt i flera år medan ni försöker göra pappan nöjd.
--- Han blir aldrig nöjd om utgångsläget är som ert, är min erfarenhet---

Det löser sig alltid. Kan bli jobbigt, men det löser sig.
Ibland är det bättre för barn att vara utan en av sina föräldrar.

:heart
 
Fast nu rör du i hop det! Han måste hur som helst skriva på faderskapet och om man själv inte bokar tid inom en vecka efter födseln kontaktar de en (vi missade att ringa med barn 1, så jag vet. I dag har vi tre små oäktingar ❤️❤️❤️). Man kan skriva på ang vårdnaden i samband med detta men behöver inte. Fadern måste dock erkänna faderskapet hur som helst.
Det är nog olika rutiner hos olika kommuner i så fall. Här var vi tvungna att boka tid. Ingen kontaktade oss efter en vecka.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 007
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 603
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag är gravid och borde ju börja förbereda mig inför nedkomsten.. MEN, jag är "ensam", pappan till barnet har valt att packa väskan och...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 604
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 362
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp