Idag är det en bra dag, för jag fick hem splittarna som jag nämnde ovan!
Maison Margiela 'Sailing Day' – Köpte jag mest för att den fanns med i säljannonsen då jag har på lur att den kan passa min kontaktperson. En klassisk fräsch 'blå' doft på mig med marina, akvatiska noter, vilket är något jag knappt har i min samling förutom min älskade 'Refreshing Lagoons of Laos' från 4711 Acqua Colonia Intense. Tycker faktiskt den luktade godare än vad jag trodde för att inte vara min preferens riktigt. Med beröm godkänd.
Essnce 'Chocolat Chaud' – Alltså, när jag öppnade röret och kände en första doft ryggade jag tillbaka direkt. Det är MYCKET choklad, verkligen. Billig choklad. Väldigt potent. Om någon hade The Body Shops cokladparfym för herrans massa år sedan – jag var en av dem, kanske fortfarande har flaskan – så är den här likvärdig men det vete sjutton om inte Body Shops var behagligare. Jag tror den har potential att vara en riktig vattendelare. Jag känner i princip ingenting annat än just chokladnoten tyvärr så komplexiteten är för mig förlorad, men jag ska ge den fler chanser.
Lancôme 'La Vie est Belle Vanille Nude' – Vanilj är ju min stora doftpassion så jag tänkte att denna kanske skulle vara trevlig, men den är verkligen en generisk doft utan något unikt. Det är en väldigt 'clean' doft som säkert skulle passa på kontor, men för mig som gillar tyngre dofter så kommer jag inte välja den framför min Cuir Béluga eller Spiritueuse Double Vanille från Guerlain. Jag har mer plånboksvänliga vaniljer som jag tycker luktar bättre med, typ Burberry Goddess. Nej, den här skulle bara stå i min samling.
Tom Ford 'Bitter Peach' – Supergod!

Persika, boozy och vanilj bland annat. Varm och välbalanserad. Tyvärr så kostar ju 10 ml över tusenlappen om man inte köper en splitt från privatperson, men om någon skulle söka efter sin signaturdoft och gillar denna så go for it. Söt utan att vara tung och kvalmig, antar att den har lika bra hållbarhet som all annan Tom Ford jag provat.