Bukefalos 30 år!

För det facila priset av 45:- köpte jag en 50 ml flaska av 4711 Acqua Colonias 'Lychee & White Mint', där det bara finns två noter – litchi och, ni kan kanske gissa det? Mint. Jag kan tänka mig att den inte är särskilt djup eller komplex, men möjligtvis fräsch. Vi får se när den kommer på fredag! Flaskorna i glas känns lyxiga och tunga, så om jag inte gillar doften får den tjänstgöra som dekor.

Det är en Eau de Cologne, jag har och älskar 'Refreshing Lagoons of Laos' från samma märke som @athena_arabians fick mig besatt av genom en sample, vilket senare ledde till en full flaska. :angel: Den har inte den mest intensiva projektionen men om man bättrar på eller applicerar på textilier är den så värd det. :love:

1000106451.webp

Beställde några samples från notino, bl.a. maison margiela "up at dawn" och Armanis "my way-sunny vanilla"

Var förväntansfull över up at dawn, då den ska dofta bl.a. ros och jag har en rosperiod nu.
Blev ganska besviken. Tyckte den doftade ganska så platt, inte något speciellt djup. Ros doftade den väl, men jag hade hoppats att den skulle doft mer gammaldags engelsk ros. Sedan kom det en aning... jordig doft? Antar att det var det "mossiga" i det, men på mig så doftade det mögel :cautious:
Sedan tyckte jag att den avtog väldigt snabbt, vilket inte heller känns så lyckat då det är en ganska så dyr parfym

Armanis my way-sunny vanilla var trevlig. Doftade somrigt och ungdomligt. Inte speciellt spännande kanske men en bra sommardoft. Avtog kanske lite väl fort den också tyckte jag, men hade ändå en tyngre bas som stannade kvar längre än up at dawn.
Ska uppdatera mitt eget inlägg. Har nu hunnit bära Up at dawn lite längre och måste erkänna att doften "djupnade" sedan. Mögeldoften avtog också.
Jag är tyvärr inte säker på att jag gillar den ändå, den påminner mig om någon annan parfym som jag inte heller är så förtjust i, kan bara inte komma på vilken (kanske bright crystal av versace).
Jag är så dålig på att känna igen vilka doftnoterna är, om det inte är sådana som nästan skrivs en på näsan :laugh:
Jag tycker t.ex att muglers angel elixir doftar sockervadd, men jag kan inte hitta något med socker i doftbeskrivningen :D

Söker tips!
Jag gillar Burberry Goddess, YSL Libre intense och Clean Skin. Inga andra :arghh:.

Jag skulle vilja hitta nån fräschare, liksom "nyduschad". Men, nej absolut inte andra av Cleans varianter. Nån som gillar de ovan som hittat nåt lite annorlunda som ni också gillar?

Jag avskyr att sniffa på parfymer i butik. Försökte idag men luktade på några som luktade dött djur och den lukten vägrar försvinna från min näsa nu.

Söker tips!
Jag gillar Burberry Goddess, YSL Libre intense och Clean Skin. Inga andra :arghh:.

Jag skulle vilja hitta nån fräschare, liksom "nyduschad". Men, nej absolut inte andra av Cleans varianter. Nån som gillar de ovan som hittat nåt lite annorlunda som ni också gillar?

Jag avskyr att sniffa på parfymer i butik. Försökte idag men luktade på några som luktade dött djur och den lukten vägrar försvinna från min näsa nu.
Moschino Toy 2 är den överlägset fräschaste "schampo-doft" jag sniffat på. Den är dock ganska linjär och kan uppfattas som lite "för ungdomlig" (även om jag personligen tycker sånt är trams).

Moschino Toy 2 är den överlägset fräschaste "schampo-doft" jag sniffat på. Den är dock ganska linjär och kan uppfattas som lite "för ungdomlig" (även om jag personligen tycker sånt är trams).
Förpackningen 🤩 måste försöka få tag på en split för finns såklart inte i butik här.

😂 Tyckte den var rolig.
Moschino har ju en som heter Fresh couture också, den tycker jag är lite rolig. Synd bara att man inte sprayar den som en ajax också :D

Jag är annars en sucker för fina flaskor, men har lyckats hålla mig från att köpa något baserat på det. Jag är dock väldigt glad att jag har en gammal Gucci flora gorgeous gardenia i de åttakantiga glasflaskorna, de nya är svinfula. Tycker de ser ut som typ Gunry handkräm..

Moschino har ju en som heter Fresh couture också, den tycker jag är lite rolig. Synd bara att man inte sprayar den som en ajax också :D

Jag är annars en sucker för fina flaskor, men har lyckats hålla mig från att köpa något baserat på det. Jag är dock väldigt glad att jag har en gammal Gucci flora gorgeous gardenia i de åttakantiga glasflaskorna, de nya är svinfula. Tycker de ser ut som typ Gunry handkräm..
Men gud det har du ju rätt i 🤣 Jag har tyckt det är ngt konstigt med de flaskorna men inte kunnat placera dem!

Nu insåg jag att jag haft Moschino cheap&chic för en massa år sedan, den gillade jag då, men kan inte komma ihåg vad den luktar nu!

Söker tips!

Jag har både Libre Intense och Goddess, den jag gillar som ligger närmast och ger mig en "tvålig" känsla är Mugler Alien. Men ta mitt förslag med en nypa salt för jag gillar rätt kraftfulla dofter...

Söker tips!

Dyr men man kan ju köpa splits:
Guerlain Aqua Allegoria Nettare di Sole.

Den har samma apelsinblomma som Libre (vilket inte jag personligen gillar) men är mycket fräschare och lättare. Väldigt somrig doft. Jag köpte den själv som 2ml från Dofttorget.

1000042354.webp

Jag har både Libre Intense och Goddess, den jag gillar som ligger närmast och ger mig en "tvålig" känsla är Mugler Alien. Men ta mitt förslag med en nypa salt för jag gillar rätt kraftfulla dofter...
Är det denna https://www.fragrantica.com/perfume/Mugler/Alien-Extraintense-101560.html ?

Dyr men man kan ju köpa splits:
Guerlain Aqua Allegoria Nettare di Sole.

Den har samma apelsinblomma som Libre (vilket inte jag personligen gillar) men är mycket fräschare och lättare. Väldigt somrig doft. Jag köpte den själv som 2ml från Dofttorget.

Visa bifogad fil 188314
Menar du EdT? Finns en sån i butiken här 😮

Den här blev det! 💕 Dottern älskar den och berättar att folk ideligen frågar henne vilken doft det är hon har på sig! Hon hittade den själv genom att fråga en arbetskamrat om dennes doft. Den är jättefin!! Jag tar väldigt lite; brukar spraya en lätt puff ut i luften och sen gå genom den! 😊

IMG_6840.webp

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka