Bukefalos 30 år!

Har använt forever june en del senaste veckan och varje gång jag varit iväg har jag fått kommentarer om hur otroligt gott jag luktar.
Så den är verkligen en fullträff för mig! Luktar gott och gör andra glada, kan inte bli så mycket bättre 🥰👌

Det är min nya favorit med! Tyvärr håller den inte så länge på mig, men det får det vara värt. Även Midsummer Dream är trevlig men den luktar nästan inte alls på mig 😔 Får trycka näsan mot stället jag sprayat på för att känna. Då är den jättehärlig dock!
Väldigt nyfiken på Aurora Nectar med!

Min nya favorit är Dolce & Gabbana Devotion Intense.
Gick förbi den på Kicks och fastnade, den doftar annorlunda än vanliga Devotion. Kunde inte släppa den så beställde en splitt. Älskar den! Fick komplimang av en parfymintresseras kollega första dagen jag var den på jobbet och den doftar underbart på min fru också. Så köpte en påbörjad flaska av hon jag köpte splitten av. Bra pris och 80 ml kvar i flaskan.

Den och min ständiga favorit YSL Libre Le Parfum kommer jag varva i höst.

Min nya favorit är Dolce & Gabbana Devotion Intense.
Gick förbi den på Kicks och fastnade, den doftar annorlunda än vanliga Devotion. Kunde inte släppa den så beställde en splitt. Älskar den! Fick komplimang av en parfymintresseras kollega första dagen jag var den på jobbet och den doftar underbart på min fru också. Så köpte en påbörjad flaska av hon jag köpte splitten av. Bra pris och 80 ml kvar i flaskan.

Den och min ständiga favorit YSL Libre Le Parfum kommer jag varva i höst.

Den är underbaaar, jag köpte min flaska förra hösten och använde fram tills våren. Tycker den doftar kanderade nötter, brynt smör och vanilj :love: Tog fram den igen för bara några dagar sen och ställde undan mina "sommarparfymer".

Den är underbaaar, jag köpte min flaska förra hösten och använde fram tills våren. Tycker den doftar kanderade nötter, brynt smör och vanilj :love: Tog fram den igen för bara några dagar sen och ställde undan mina "sommarparfymer".
Ja visst?! Den blir så himla mjuk efter några timmar. När min fru använt den på morgonen och jag går upp några timmar senare om jag jobbar kväll så hänger det kvar ett underbart mjukt men elegant doftmoln i badrummet 😍

Småsugen på att beställa några 2ml tester från Essnce.
Bättre att gå på nått av de färdiga kitten lr är namnen å beskrivningarna såpass bra att man kan chansa på några få 'lösa'? Aldrig testat nån av deras (lr många parfymer överlag)
Sist jag provade nån i butik va Sabrina Carpenter, den mörkröda, som inte alls luktade som jag förväntade mig, så man blir ju liite nervös 😅

Bättre att gå på nått av de färdiga kitten lr är namnen å beskrivningarna såpass bra att man kan chansa på några få 'lösa'? Aldrig testat nån av deras (lr många parfymer överlag)
Sist jag provade nån i butik va Sabrina Carpenter, den mörkröda, som inte alls luktade som jag förväntade mig, så man blir ju liite nervös 😅
Man kan chansa om man läser och kanske har ett litet hum om vad man gillar eller är ute efter.
Jag är inte jätteimponerad av deras parfymer, men de är ju verkligen populära och har ett okej pris så det är bra insteg tycker jag.

Läste i någon tidning om unisexdofter. Tror att jag skulle kunna gilla dem. Är det någon som har provat någon av följande:

Le Labo Santal 33
Byredo Desert Dawn
Victoria Beckham 21:50 Reviere
Maison Margiela Replica by the Fire
Diptyque Philosykos

Citerar ett gammalt inlägg! Gillar verkligen Essnces Woody Sandal som ska vara en kopia på Le Labos Santal 33 om jag fattat rätt. Jag som normalt avskyr både violdoft och smak tycker så mycket om den varje gång jag testar att jag funderar på att köpa en fullsize 😅 Någon mer som gillar någon av dem eller liknande?

Och angående unisexdofter, jag har också gillat Essnce Second Skin mycket hittills, ska testa den lite mera. Den ska då vara en kopia av Glossier — You enligt din länk @skiesabove . Någon som gillar någon av de två eller liknande? :)

Santal 33

1000043534.webp

Aiieeeh jag ska verkligen inte shoppa fler dofter nu, har gett mig själv köpförbud tills jag använt upp några splittar iallafall. Men jag blir så himla nyfiken när jag läser senaste inläggen 🫣

Dagens doft är Jo Malones Mimosa&Cardamom. Jag känner inte mycket av kardemumman, men mimosan och tonkan ger mig en gul solig trevlig känsla

Jag köpte två av dessa efter tips här i tråden från @Bison och jag tycker beskrivningen på deras hemsida stämmer väldigt väl med verkligheten och med de recensioner jag läst här. Så vet man hyfsat vad man brukar gilla, och vad man brukar vilja undvika, hade jag chansat.

De är rätt intensiva dock. Jag kan absolut inte spruta på mig som jag gör med en del andra parfymer. Har testat mig fram lite och det som funkar bäst för mig är att spruta direkt på kroppen (typ bröstet) innan jag tar på mig kläderna, då blir inte doften lika intensiv. Vill man ha det ännu mildare, spraya i luften och gå under. De dofterna jag testat är magiska, men som sagt, väldigt starka. (Jag är dock ganska känslig för starka dofter.) Har fått mer beröm för dessa på de två veckor jag haft dem än för någon annan parfym jag haft.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka