Passa katt, hur ska jag göra?

Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

:rofl: krypa under soffan skulle jag inte rekommendera iaf. då rusar hon nog ut och gömmer sig på annat lämpligt ställe :p

jag kommer fastna där :angel: jobbigt o ringa räddningstjänsten som måste skära upp soffan :D

hoppas hon dricker, nu är iaf skålen under soffan också :D
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

jag kommer fastna där :angel: jobbigt o ringa räddningstjänsten som måste skära upp soffan :D

hoppas hon dricker, nu är iaf skålen under soffan också :D

det är ju perfekt! det är det hon vill. att du ska krypa under och fastna så har hon hela placet för sig själv och du är neutraliserad!

vet du förresten om hon har nån favorit mat/godis? kan ju prova kasta under en liten bit och se vad som händer när du backar bort..
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

Testa att lock fram henne med papperstuss i ett snöre. Eller en räka kanske? Funkar inte det skulle jag i din sits dra fram soffan. Som jag skrev förut, hon är lite chockad och tvångsgos brukar funka. I alla fall är det min erfarenhet. :)
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

Testa att lock fram henne med papperstuss i ett snöre. Eller en räka kanske? Funkar inte det skulle jag i din sits dra fram soffan. Som jag skrev förut, hon är lite chockad och tvångsgos brukar funka. I alla fall är det min erfarenhet. :)
Men för vems skull gör man det? Ska hon bara vakta katten en vecka så behöver dom ju faktiskt inte bli kompisar. Jag tycker det är synd att stressa missen i onödan om den nu bara ska bo där en vecka och den funkar bra hemma.

Vill katten bo under soffan så låt den göra det. Lådan hade jag ställt brevid soffan men mat och vatten en bit ifrån, så rädd är ingen katt så den blir uttorkad under soffan för att den inte törs gå ut efter vatten. Mat skulle den absolut få gå och hämta själv.
Men jag skulle låta katten vara ifred, den lider inte av att inte sitta i knä och kela, det är möjligtvis kattvaktaren som snuvas på konfekten;)
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

Jag menar självklart att det är för kattens skull. :p Kattvakten är det inte lika noga med... (sorry Jonna)

Min erfarenhet är alltså att katten behöver bryta chocken med lite tvångsgos, peppning till lek eller nåt gottigott, så att hon kommer ur det tillståndet. Mycket troligt kissen blir normal om hon får hjälp att bryta isen. Eftersom hon legat under soffan så länge nu verkar hon vara en hispig katt som behöver lite hjälp på traven. Är du med?

I alla fall är det vad jag har sett när jag haft hand om rädda men tama katter som är på ett nytt ställe där de inte känner nån. En vildis hade jag låtit vara.
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

Jag går på sotis linje här. Men så är jag ju mycket för gos (tvång eller inte). :p:D
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

Ett steg framåt iaf, hon har kissat i lådan (som står precis utanför soffan). Jag kom på henne inatt när jag själv var o kissade o tänkte kika under soffan (nyfiken som man är). Då "tog" jag henne när hon gick framåt vattnet/maten som också är under soffan. Jag nådde henne inte, och hon fräste.

Nu ligger hon på sin vanliga plats.

Soffan är för tung för att dras fram.

Jag kanske ska placera maten o vattnet utanför soffan nu så hon lär sig att det är inte farligt att vara utanför den.

Hon gillar tydligen mjukost (fick med mig lite) men det funkar inte. Kan katter vara allergiska mot räkor? Ska jag köpa ngn och se? Eller lite tonfisk?
Bara hon inte blir dålig av det.

Jag snuvas på konfekten!Jag vill ju gosa :p
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

nu har jag inlett operation matövertalning med lite tonfisk i vatten :angel:
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

:) Ja nu vill vi ha dagliga rapporter!
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

denna katt måste vara den mest omutbara i hela världen!
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

Alltså, jag är kanske en djurplågare, men jag hade använt nåt att peta med så att jag kunde få ut henne från under soffan iaf. Sen ha henne i ett litet rum där det inte finns någonstans att komma undan helt och fjäska DÄR!
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

tanken har slagit mig! hon fräser bara när man petar med innebandyklubban :angel:
om hon kan vara i köket istället, där finns ju inte plats att gömma sig. eller toaletten.
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

tanken har slagit mig! hon fräser bara när man petar med innebandyklubban :angel:
om hon kan vara i köket istället, där finns ju inte plats att gömma sig. eller toaletten.

Hehe, vi verkar tänka väldigt lika här...

Innebandyklubban borde väl hålla för att putta ut henne? :angel:

Mina katter fick för sig att gömma sig under ett skåp i ett rum de inte får vara i. Jag "svepte" ut dem med dressyrpisken. Nu stannar de på tröskeln när jag knäpper med fingrarna. :D
(Dörren är vanligtvis stängd, det är bara om jag ska ha något där inne som jag öppnar)
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

problemet är att under soffan är det liksom inte fritt utrymme. Det finns en träbalk som hon måste kliva över. annars hade man ju kunnat bara fösa ut henne.

Dumma soffa :p
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

Rackarns!

Jaha, tyvärr. Det enda du kan göra nu är att bränna soffan! :eek::angel:
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

Rackarns!

Jaha, tyvärr. Det enda du kan göra nu är att bränna soffan! :eek::angel:

:idea: smart!

jag ska äta snart, sen ska jag försöka fösa ut henne.
en del av soffan kan sänkas ned o puttas in under den andra delan av soffan. Om man gör det kommer hon klämmas där inne...kan man mota in den lite o se om hon hoppar ut eller är det för traumatiskt?
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

haha! Det är ogenomförbart i vilket fall såg jag. Hon bryr sig verkligen inte om ngt annat, inte maten eller leksakerna. Hon bara sitter o glor på mig som jag vore ett UFO :angel:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 477
Senast: Bapelsin
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 273
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 659
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 337
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp