Passa katt, hur ska jag göra?

Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

kl

okej, nu kan ni fråga hur man gör när man förstör den tillit hon visat :angel:

Jävla Jonna! :devil: förstörde allt! på ruta ett igen :devil::devil::devil:

men ett framsteg: hon har bajsat för första gången! :D
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

Jag började dra det där bandet framför henne under soffan. Hon började leka med det (efter 25 min, man måste vara tålmodig :angel:) Så drog jag det längre ut från soffan och hon följde med. Tillslut var hon utanför soffan!
Istället för att låta henne vara och leka vidare så LYFTE JAG HENNE. No No No No No No.
Hon blev galen.

Jag är ju verkligen korkad. Jag fattade ju att jag gjorde fel men det var lite försent då.

jag är nog på ruta ett igen.

Men hon bajsade i lådan idag för första gången (när jag gick ut efter incidenten).
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

hon bajsade i lådan idag för första gången

Hehe, det sa ju vad hon tyckte om dig! :D

Fortsätt med snöret, det är svårt för små kissekatter att motstå ett snöre! Speciellt inte om det liksom försvinner under/bakom något...
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

aha! det är så jag ska ta bajset! hon skiter i/på? mig :eek::D
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

aha! det är så jag ska ta bajset! hon skiter i/på? mig :eek::D

Verkar ju inte bättre, eller hur!? :smirk:


Alltså, rackarns, om du nu lyfte upp henne kunde du ju tappat henne i ett annat rum så hon inte kom in under soffan! :D:p

/Marvin med två katter klättrande i knät. :angel:
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

Verkar ju inte bättre, eller hur!? :smirk:


Alltså, rackarns, om du nu lyfte upp henne kunde du ju tappat henne i ett annat rum så hon inte kom in under soffan! :D:p

/Marvin med två katter klättrande i knät. :angel:

jag tänkte på det, men sen tänkte jag..hur schysst är det mot henne?
så jag släppte henne på soffan så hon var tvungen att gå lite iaf :angel:
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

dagens rapport: Sen mitt misslyckande igår har jag inte brytt mig så mycket om henne. HOn har fått en skinkbit o jag har klappat henne på huvudet (under soffan). Gått runt o pratat med henne.
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

dagsrapport :p

Natten till idag har varit ett helvete. Hon har kommit på att man kan leka nattetid :cool: Dvs vässat klorna på min soffa hundra gånger och även lekt med mattan, det låter som huset håller på att rasa.

Jag hörde att hon åt och gick då upp och förbi henne för att hon skulle se att jag ser henne men inte "bryr mig". Hon ville springa in under soffan men gjorde inte det.

När jag vaknade imorse så låg hon utanför soffan! O accepterade att jag kom mot henne o klappade henne på huvudet.
Sen gick jag.

Nu när jag kom hem sover hon under soffan, alltså med huvudet på sidan och sitter inte o glor.

Om två dagar åker hon hem...trist, jag vill ju se utvecklingen :D
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

igår borstade jag katten lite med hennes borste. Hon kurrade nöjt. Men eftersom jag inte når under soffan gick hon fram till den främre soffdelen för att bli borstad. Sedan skulle hon gå ut från soffan öht men hon tvekade..."hmm det e skönt att bli borstad, men är det inte farligt där ute". Så hon ångrade sig.

Jag har mött henne 2 ggr när hon varit i vardagsrummet.
Inatt lekte hon igen och ramlade in i dörren (det small så jag vaknade)

Imorse har jag borstat henne igen o hon fattar nu att han måste iaf komma närmare, under den främre soffdelen för att bli borstad. Hon la sig ner o tog borsten mellan tassarna.

Hon har fräst åt mig lite men jag bryr mig inte. Jag klappar inte henne utan bara borstar.

ikväll åker hon hem. synd!


Kalla mig Jonna the catwhisperer (igen) :D
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

17704689.jpg
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

Katten åkte hem igårkväll. Vi kom varann närmare och kunde kela ganska mycket på dagen.

Så vad har vi lärt oss av detta?

1. Att försöka tvinga fram katt som inte vill är inte bra.

2. Att försöka tvångsklappa katten i tron att den fattar, funkar inte.

3. Det bästa sättet är att vänta på katten.

4. TÅLAMOD är det bästa, kärlek och förståelse. Jag ska aldrig försöka tvinga en katt till ngt igen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 477
Senast: Bapelsin
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 273
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 659
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 337
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp