Passa katt, hur ska jag göra?

Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

Jag förstår vad du menar, jag fröstår bara inte vad katten tjänar på detta. Varför behöver hon kela med kattvakten om matte/husse bara är borta en vecka?
Hade det varit en katt som skulle bo permanent kan jag förstå att man vill att den ska umgås med folket i huset men en katt som bara är på besök hade jag inte jävlats med. Fräser katten vill den vara ifred och då hade jag lämnat den ifred.
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

jag fick tips att lägga en använd tröja nära katten så den kan känna min lukt etc. Nu har jag gjort det :D
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

som jag sa, den katt jag passade som fräste åt mig låtsades jag inte om att den existerade öht. den kattan kom fram av sig själv och kröp upp i knäet och det var det. sen vaknade jag mitt i natten av två katter i armhålan/över benen ungefär :p

säger som haukur, fräser hon så låt henne vara.
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

okej, jag ska sluta titta på henne o så. så får vi se...

:D:D
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

well..hon sitter under soffan (nähä). O jag kan inte ignoera henne Hon är så söt. Jag har försökt leka lite med henne o hon verkar mer intresserad nu. Hon glor inte bara på mig längre utan även på snöret. Det borde vara ett bra tecken? Hon tvättar även sig när jag tittar på.

Jag började leka lite från en glipa i soffan o hon blev riktigt nyfiken, men hon vågade inte gå framåt. Men hon försökte sträcka sig så långt som det gick
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

tänk på att blinka långsamt om du får ögonkontakt med henne :)
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

ålrajt! hon har även nu börjat blinka mot mig :bump:
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

Det katten tjänar är att den blir normal och inte bara ligger under soffan och trycker. Det är ju synd om henne som inte vågar komma fram och vara "som folk". Jag skulle inte tveka att ta fram en katt som verkar så hispig och med lite tvångsgos och fjollprat hoppar hjärncellerna på plats. Förhoppningvis.
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

hon måste tycka det är obotligt tråkigt oxå :p
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

Det katten tjänar är att den blir normal och inte bara ligger under soffan och trycker. Det är ju synd om henne som inte vågar komma fram och vara "som folk". Jag skulle inte tveka att ta fram en katt som verkar så hispig och med lite tvångsgos och fjollprat hoppar hjärncellerna på plats. Förhoppningvis.

Då kan jag bara konstatera att vi är av olika åsikter.
Visst, en katt som ska ha samma människa under en längre tid skulle jag lägga ner mer jobb på men en katt som bara ska överleva en vecka tills allt återgår till det normala skulle jag inte stressa i onödan.

Men jag respekterar din åsikt även om våra verkar skilja sig:D
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

Och jag respekterar din... ;) Man måste så klart inte tycka lika i allt och eftersom det inte går att få fram kissen, vet vi inte heller hur det skulle ha gått... Men fräser hon är hon bergis rädd.
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

Dagens rapport

Under natten har katten både ätit och kissat. Jonna sa hejdå till katten på morgonen, men katten väste.
Jonna la in kattens filt under soffan, och katten väste igen.
Vid lunchtid kom Jonna hem igen, och katten sov nu på sin filt under soffan. Hon har kissat igen och ätit. Hon väste när jag tittade på henne.

FRAMGÅNG efter lunctid! Hon sträckte sig fram o luktade på mina fingrar.

Katten väste en gång på kvällen, sen började jag leka lite med hennes ena leksak o hon blev väldigt intresserad. Så intresserad att hon började leka med den som ligger under soffan. Sen börja hon gäspa, tvätta sig o la sig för att sova under soffan.

jag har flytttat lådan liiiite längre bort från soffan (50 cm kanske) och hon har nu kissat 3 ggr idag där (när jag inte varit hemma).
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

måndagkväll (21tiden). Borstade tänderna o gick in i köket. Såg katten utanför soffan!
När jag kom tbx hader den smitit in. Jag lade mig bredvid soffan o sträckte in handen OCH FICK KLAPPA HENNE TVÅ GÅNGER!!!!

Sen räckte det nog för hon vände ryggen till o la sig för att sova (hon har inte vänt ryggen till innan).
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

call me Jonna the catwhisperer :D:D
 
Sv: Passa katt, hur ska jag göra?

Jag tror inte att katten äter förrän den är trygg nog att komma fram så ställ du maten och buren nära varandra och visst kan du ställa dessa nära soffan om du vill.

Det tar ofta lite tid. Jag vet katter som kommit till nya hem och legat under soffan i en vecka. Låt henne vara så kommer hon fram i sin takt. Viktigast är att hon hittar en trygg plats och det verkar det ju som att hon har gjort. Hon har nog inget behov av kel och gos just nu.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 477
Senast: Bapelsin
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 273
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 659
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 337
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp