Pendla 1,5-2h enkel väg, mån-fre?

As_Vegas

Trådstartare
Funderar ev på att börja pendla med tåg till jobb/skola ca 20 mil, vilket tar mellan 1,5-2h enkel väg. Jag behöver åka 4-5 dagar i veckan, för sambon är det olika varje vecka men allt från 1-6 dagar, snittar nog runt 3 dgr/vecka.
För mig känns det som om detta kan bli ganska bra då jag pluggar, och kan göra nästan allt hemarbete på tåget. Även om jag kommer hem senare (senast 19.00) så kommer jag vara ledig när jag väl är hemma och kunna släppa skolan eftersom allt redan är färdigt på tåget.

Men, jag vet inte om det kanske ändå blir för tufft att pendla så långt?
Jag har aldrig åkt mer än en mil till jobb/skola tidigare, och då med egen bil. Så jag har ingen aning om vad jag ger mig in på.
Ni som har/pendlar längre sträckor ofta, hur bra/dåligt är det?
Alla tankar och åsikter uppskattas! :)
 
Sv: Pendla 1,5-2h enkel väg, mån-fre?

Min man pendlade från Enköping till Stockholm med tåg under ett par år. Hans plan var att kunna jobba på tåget, men det var så trångt att han oftast inte fick sittplats. För hans del kunde han alltså inte utnyttja restiden, vilket gjorde det väldigt ineffektivt i längden att ha så pass lång resa.
 
Sv: Pendla 1,5-2h enkel väg, mån-fre?

Alltså, huruvida man funkar med pendling eller ej vet man ju inte förrän man försökt. Jag pendlar så långt varje dag (enkel väg) och har inte möjlighet att jobba under tiden vilket gör att det känns väldigt tufft till och från faktiskt. Så mycket tid som bara försvinner till absolut ingenting.
 
Sv: Pendla 1,5-2h enkel väg, mån-fre?

Min sambo pendlade 2 h enkel väg förut, med bil. Han trivdes bra med det.
Själv skulle jag krevera av att ha så kort tid "över" vare dag, 8 h arbetsdag + 4 h restid, när ska man då hinna med allt annat?
 
Sv: Pendla 1,5-2h enkel väg, mån-fre?

Pendlar idag 1,5 tim enkel väg 5 dagar/vecka med buss (1,5 tim från dörr till dörr)