Bukefalos 28 år!

Pensionat eller hemma?

fia-lisa

Trådstartare
Ska iväg på semester en vecka och min ordinarie kattvakt, reservkattvakt och reservens reservkattvakt är bortresta/har annat för sig den veckan.

Jag har en kompis som kan gå hem till mina 2 katter varje dag och mata, städa lådan, klappa lite och prata med dem en stund men hon kan inte ha dem hos sig pga allergisk sambo.

Alternativet är att lämna dem på kattpensionat.

Vilket är bäst? Fördelen med att ha dem hemma är ju just att de få vara hemma i sin trygghet. Nackdelen är att de bara får tillsyn en stund varje dag. Kattpensionat känns lite skrämmande att lämna dem på, att sitta i bur med massa okända katter runtomkring verkar ur mitt perspektiv lite småtrist, men de behöver ju i varje fall inte vara ensamma den största delen av dygnet.

Så hjälp mig! Vad är bäst ur katternas perspektiv?
 
Sv: Pensionat eller hemma?

Jag skulle valt att ha min katt hemma. Hon blir så stressad av att byta miljö och behöva åka iväg nånstans. Det är väl en smaksak, vilket som känns bäst.
 
Sv: Pensionat eller hemma?

Jag hade nog lämnat mina hemma, dom är ju trots allt två och har tillsyn/kelstund 2ggr per dag.

Jag är ganska övertygad om att mina 2 katter skulle föredra att få vara hemma i sin egen miljö och slippa den stressande bilturen och kattburen och okända katter på pensionatet.
 
Sv: Pensionat eller hemma?

Jag ska fara iväg över helgen nästa vecka och har som tur är en granne som tittar in här Lördag och Söndag för att mata och gulla med mina två små katter.
Annars hade det blivit pensionat, det beror på vilket pensionat man har i närheten, jag har ett som synes ganska bra med möblerade rum, insynsskydd från grannar och inga hundar, och ett stort rum där båda kan vara. Jag får nog inhysa dem där i September då jag far iväg i en vecka -om inte min syster kan bo hos mej då.
Helst hemma alltså, men går det inte så går det inte.
 
Sv: Pensionat eller hemma?

Mina har varit ensamma hemma i 5 dagar men då är det garanterat något som är nedpillat och gått sönder när man kommer hem då de har haft tråkigt
En helg är inget problem
Mina har fått vara på pensionat när jag har varit borta på semester då jag vet att jag inte behöver oroa mig för dem, de får en massa gos och kel och mat mm.
I år ska mina vara på kattkollo i 16 dagar tror jag att det blir, i vintras var det 6 dagar
Visst är det jobbigt att lyssna på deras skönsång i 30 minuter men väl på plats har de snabbt kollat in läget
Det är hela väggar mellan "rummen" och klättringsbart kompostgaller ut mot gången och en massa roliga hyllor man kan hoppa runt på
 
Sv: Pensionat eller hemma?

Jag lämnar mina hemma, de är två så har sällskap av varandra och så kommer kattvakten in två gånger om dagen och matar/kelar/leker osv. Har alltid gått jättebra, men har aldrig testat längre än 2v. Hade jag däremot bara haft EN kisse så hade jag nog lämnat den till pensionat om det handlade om längre än en helg.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 347
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 258
Senast: Migo
·
Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
3 185
Katthälsa Hur länge skulle ni lämna era katter ensamma hemma (om alls) med tillsyn (mat+lådrensning+socialt umgänge en stund) två gånger per dag...
2
Svar
30
· Visningar
4 689
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp