Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

Vet inte vad jag ska skriva, mer än att du verkligen inte är hopplös! Du är jätterolig, snygg och trevlig och sjukt duktig som kämpar på med allt hela tiden!

Det var den 30 Juli som var aktuellt för er, eller hur?

Jag är tillgänglig precis hela dagen. Så känner folk att de behöver komma vid olika tider så kan jag möta upp och så kan vi vistas hemma hos mig tills alla kommit!

Ja, det var sagt den 30: de.

Nä, jag vågar inte komma senare när alla redan kommit :o det är illa nog att ni alla verkar känna varandra redan :nailbiting:

Jag går hemifrån lite innan tio om jag ska var där vid kvart över elva :)

Det vore jätte bra om vi kunde ses då, jag vill inte krångla men jag är så rädd att det ska skita sig totalt med maten om jag inte håller mina tider och det är läskigt hur fort det går för mig att tappa greppet. Om jag missar något en dag har jag svårt att göra det rätta igen efter det...Men om alla andra vill senare så anpassar jag mig och försöker lösa det hela så gott jag kan :)

Ja det är den 30 juli vi pratar om :)

Är det "bara" Lindgren, Niyama och jag som kommer? Oavsett hur få eller många vi blir så ser jag fram emot att träffa er :bump:

Alla känner inte varandra Niyama! Jag har träffat Lindgren en gång och det var jätte trevligt och gick bra trots att vi inte träffats tidigare och jag är övertygad om att det går lika bra för oss att träffas. Så oroa dig inte för det.

Är det ok för er som kommer på träffen att jag tar med min hund om jag inte får tag på någon hundvakt?

Kl
Idag är en dag jag orkar inte mer dag :arghh:
Först har ponnyn drabbats av nått skit på bak benen och när man kommer hem blir katt fan upp jagad i ett träd av en annan katt fan så min sambo fick ta stege och klättra upp och hämta honom!
Suck

Okej, nu skriver jag igen. Jag skulle vilja bidra med något positivt till tråden men jag känner att jag behöver ventilera mig lite. Imorgon är det vägningsdag och de senaste veckorna har jag gått upp väldigt mycket i vikt. Om jag gått upp över en viss vikt imorgon får jag ta bort lite på mitt matschema dvs näringsdrycken/det utökade melliset för att det går för snabbt.

Jag är verkligen, verkligen rädd för att gå upp så snabbt i vikt som jag gör nu. Samtidigt är jag rädd för om jag tar bort näringsdrycken och då skulle fortsätta upp i vikt för då innebär det ju att jag går upp i vikt av mindre mat än vad dom flesta andra äter och mindre än vad jag åt som frisk.

Det är också jobbigt att morgondagens vikt tas efter att jag ätit frukost och då kommer ju vågen visa högre siffror och jag hatar höga siffror. Kommer väga mig hemma innan det är dags för dagvårdens vägning för att se vikten innan frukosten men är livrädd att även den visar mycket högre än sist, jag vet att jag ska upp lite iaf men jag vill inte se så här stor skillnad varje vecka.

Det är vore så skönt om jag får ta bort det där extra melliset så jag inte går upp i vikt som nu, och jag vet att jag inte kommer vara där nästa vecka så i så fall blir det två veckor till nästa vägning och till nästa beslut om maten.

Jag vill ju bli frisk och få resa och jobba och aktivera mig mer men ändå är jag så rädd :(

Helt ärligt ser jag ut som en vandrande köttbulle. Jag är lite rädd för att träffa er från tråden för att ni då kommer se hur otroligt stor jag blivit. Jag går ju i upp i vikt varje vecka så till juli kommer jag se ut som en ännu större köttbulle.

Usch, hur ska det här sluta? Hur ska jag få mig själv att tro att jag inte är en köttbulle? Jag ser mig själv som att först kommer en mage och går och sen kommer resten av mig för att magen är så stor. Inga kläder döljer det hela och jag är så obekväm. Hur ska jag acceptera den här kroppen och förändringarna som sker hela tiden? Hjälp!

kl

Gjorde det största misstaget någonsin att väga mig idag, första gången på typ 2 år. 63 kg. Jag vägde 49 när jag var någorlunda nöjd, och då var jag ändå småmullig. Hahahaha. Då... kan ju jag bara gå och låsa in mig och mitt fett resten av livet.
Fy fan. Hur kunde jag låta det gå så långt.

Är det ok för er som kommer på träffen att jag tar med min hund om jag inte får tag på någon hundvakt?

Helt okej för mig!

Jag undrar också om det inte var fler som ville vara med? Matmissbrukaren visste väl först längre fram om hon kan, men nån mer?

Sen funderar jag på, om det är så här varmt, om vi inte kan åka ut till vattnet nånstans? Lindgren kanske har koll på nåt ställe där man även får ha med hund? Jag har ju iaf bil om det behövs (det har väl Lindgren också, men inte körkort va?).

63 kg är ingenting, dessutom är du ju normallängd. DU ÄR INTE TJOCK NÅGONSTANS!!!! :mad:

Så. Då har jag fått det sagt :p

Du är verkligen inte en vandrande köttbulle. Du ska INTE ta bort något mellis!!! Nu är jag brutalt ärlig igen men - du är otroligt, otroligt smal. En vandrande kötbulle är det sista du är - och inte heller är du en "mage som kommer och går". Du har inget fett på kroppen, mina handleder är lika stora som dina överarmar. Mina underarmar är tjockare än dina vader. Du kommer förmodligen aldrig heller att bli en vandrande köttbulle, det finns inte en chans. Så ät ditt mellis! Du vill ju bli frisk och kunna leva ett aktivt liv - då måste du äta!

Hade du sett dig själv som verkligheten visar hade det kanske resulterat i ett lättare och snabbare tillfrisknande, för dina ögon visar dig en lögn. Önskar att jag kunnat rätta till ditt perspektiv så att du ser dig själv och ingen annan. Du är inte äcklig, du är inte ful, och du är inte tjock. Du är bara väldigt mager, och det är sanningen - och det kan du göra något åt.

Ber om ursäkt om du tar illa upp, men detta är väl mitt sätt att försöka ruska om dig för att du ska vakna..

Det är 1,5 km från mig till hamnen, där kan man dock inte bada om det var det ni ville :p Så dit behövs inte bil. Men om vi ska åka någonstans så ja - jag har bil med plats för fem personer (förare inräknad), men jag har dessvärre inget körkort :angel:

Heeej!

Har konstigt nog missat att det finns en pepptråd här, men bättre sent än aldrig? :D

Behöver verkligen pepp. Hur ska jag orka med dessa 3 dagar kvar innan min 3 veckors semester? Dagens i-landsproblem känner jag här (:o) men jag orkar knappt gå dit. Trivs jättebra verkligen men har verkligen ingen ork... Peppa mig att stiga upp imorgon och åka dit, någon?? :banghead:

Är väl någon depression som ligger o gror misstänker jag..

Bara släpa dig ur sängen, sätt på autopiloten och gör vad du måste! Hur känns livet och allt överlag? Med tanke på att du misstänker en depression...?

Måste inte nödvändigtvis bada men tänkte att det brukar vara fint och fläkta lite och så vid vatten och att det är enklare att hitta nåt bra ställe att typ sitta och äta om vi ska äta mat vi tar med oss.

(Jag har just tillbringat några timmar i stan, svetten rann. Efter det är jag väldigt ointresserad av att tillbringa fler dagar än jag behöver inne i kokheta städer.)

Jamen då är hamnen jättebra, det är väldigt fint där och finns många ställen att äta på - och vi behöver inte åka nånstans :p Hamnen var väl den preliminära planen redan från början, så du tänker rätt :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S