Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

Ja det är något sådant jag också tänkt mig, ett par timmar någon eller några dagar i veckan och att passa in det så att det inte kommer i vägen för mina matrutiner. Men min terapeut och mina läkare verkar ganska inställda på att jag ska gå kvar dagvården i höst också om jag fortsätter göra framsteg där. Och gör jag inte framsteg så är jag kanske inte redo för att arbetsträna så jag känner mig lite låst, vet inte hur jag ska göra för jag kan inte bara säga tack och hej då till dagvården eftersom min ordinarie mottagning inte vill ta emot mig förrän ätstörningen inte behöver specifik behandling då dom inte har resurser till det eftersom jag är/varit så allvarligt sjuk så länge.

Men jag känner mig verkligen super trött på att umgås så mycket med sjuka människor som inte är motiverade att göra förändringar och på att hela dagarna bara handlar om problem. Men jag orkar inte både gå i dagvården 3 gånger i veckan och arbetsträna, det blir för mycket. Har till och med svårt att orka med dagvården.

Jag kan ha mer energi vissa dagar men då tar jag ut mig för mycket under dom dagarna och sen är jag så trött och svag i kroppen lång tid efteråt. Nu har jag gått och lagt mig på sängen efter förmiddagsrundan med hunden och varken klarat att läsa eller se på TV för att det är så ansträngande, har legat där i en dimma tills lunchdags och sen tvingat mig själv att gå ut med hunden eller träffa en kompis.

Jag kan känna mig frisk på ett sätt nu för att jag gått upp så mycket i vikt, kan inte se att jag skulle vara sjuk rent fysiskt. Idag hände något som visar lite på min kroppsuppfattningen. Och jag överdriver inte nu och det är inget skämt. Jag gick till en kompis och på vägen mötte jag en polisbil, min första tanke var att dom skulle stanna bilen och arrestera mig för att jag var så tjock och äcklig, att jag störde andra människor bara genom att visa mig ute. Jag kom på mig själv bara någon sekund senare och insåg att det var en hel knäpp tanke och inte rimlig alls men min första reaktion var att tänka så.

Jag vet att jag behöver hjälp, är det ok att känna så här negativt för en behandling trots att man inte klarar sig ensam? Är jag en bortskämd snorunge? Jag tycker ju inte allt med behandlingen är dåligt, det finns jätte bra saker. Men min känsla när jag ska dit är alltid att jag inte vill.

Jag hade önskat att vi ses runt elva/halv tolv för jag kan inte vara borta över både lunch och middag, klarar inte det... Men när passar det dig? Jag har ett tåg som är framme 11.15 och nästa tåg som jag kan ta är är framme 15.10. Hur ser det ut för er andra?

Har du långt att åka?

För mig hade det funkat bäst tidigast typ 13, men det funkar väl tidigare. Problemet är att jag kan må fruktansvärt illa på morgonen (nä, jag är inte gravid :D) och är det en dålig dag så jag t.o.m kräks så går jag inte hemifrån. Har dock fått ny illamåendemedicin som verkar funka bra (och som inte heller har biverkningen trötthet som min tidigare medicin) så det bör gå.

Som vi vet ser han alltid arg ut och varje gång han INTE gör det är du totalt övertygad om att han tittar på någon annan än dig. Hur uppenbart det än är att det är JUST DIG han är glad att se på spelningen.
Så ja. Lugn <3

Kl

Jag sitter och känner mig förjävla dålig som inte tränat mer än två gånger den här veckan och ätit asdåligt fyra dagar. Jämfört med tidigare i våras då jag åt illa 7 dagar i veckan och tränade 0. Så lite nöjd borde jag fan få vara.

Grejen är ju att jag såg att han, som vanligt, log åt en massa andra folk, medan jag bara fick sura blickar. Precis som hela våren. Så ja, sjukt taggad inför september här... får väl stå och vara Helge-fangirl istället.

För övrigt har du i alla fall tränat, och det tycker jag du ska vara nöjd över! Man kan inte alltid vara på topp faktiskt.

Nej det är inte så långt om jag tar något av tågen jag skrev men andra tider så är det långa väntetider och omvägar så då tar det ca 2-3 ggr så lång tid att åka...

Usch, vad jobbigt med illamåendet :(

Jag har ett tåg som är framme 13.13 men då vet jag inte hur jag ska göra med lunchen för jag har svårt att äta på tåget och jag måste äta runt 13 ungefär. Om jag är framme kvart över ett kommer vi ju antagligen inte komma igång med att äta förrän kanske 14 om man ska vara realistisk? Hmm, ska fundera på hur jag kan göra.

Vad passar er andra för tid?

Måste också kolla upp om hundvakt. Är vi ute eller hos Lindgren kan han ju följa med kanske men om vi ska gå på stan eller något annat så kan han ju inte följa med.

Kl
Sitter på balkongen och funderar på hur livet kunde bli så här? Vad var de som gick fel från första början?!
Har väl aldrig egentligen haft så många kompisar kanske Max 3-4 stycken och nu har jag ingen istället.
Min bästa vän eller hon som hon jag trodde var de började skicka en massa sms med skit snack till min sambo. Såklart talade han ju om de för mig. ( jag och min sambo umgicks i samma gäng innan vi blev ett par ) och där in gick hon. Hon var i mot vårt förhållande från början, varför vet jag inte misstänker att hon tyckte att jag tog S i från henne på nått sätt. De umgicks jämt innan vi blev par som sagt.
Nej kvälls funderingar på hög nivå! :eek:

kl
Sååå... min fina "MÅSTE BLI LITE SNYGGARE TILL LONDON HERREGUD"-panik har nu lett till att jag bokat in mig på dubbla pass måndag och onsdag...
Ska försöka komma ihåg att inte ta i tills jag går sönder...

KL
Jag behöver tips på vad man kan hitta på som arbetslös. Har alldeles för lite att göra och mår egentligen som bäst när jag har saker att göra hela tiden.

Vid fint väder tycker jag ju att vi ska picknicka i hamnen, då kan ju hunden vara med. Och ska vi då in och köpa sallad på Ica så kan vi ju faktiskt gå in i omgångar, så att någon kan hålla i hunden när du går in och handlar :) Det löser sig!

Ber om ursäkt att jag inte svarar mer utförligt idag, har slöläst lite och känner att jag inte orkar svara ordentligt. Har kommit igång med jobbet för fullt, jobbade 15-19.30 i fredags, 12-19.30 igår och 7-21 idag (med paus mellan 11-16 då jag sov :o)... Är lite slut i skallen :angel:

Det är helt sjukt att det går så fort att gå från toppen till botten. I torsdags var allt bra och igår var allt bara skit. Detta utan att det hade hänt något, eller det kanske är det stora problemet. Det händer inget i mitt liv. Det var inte ens kul att åka till stallet igår. Funderar på att gå till stan och köpa glass bara för att det ska hända något idag. För den här veckan är min kalender tom så när på en kvällsfodring.

grodan21 - Känner igen de där tyvärr :meh:

Kl
Idag ska jag försöka rida, första gången på typ två månader :D Önska mig lycka till och att jag inte bryter några ben!

Niyama- det låter verkligen jobbigt för dig nu, känner du ändå att du klarar dig själv hemma? Orkar du med att laga mat och ta hand om dig själv? Vad är det som förändras med din vård? Kommer du få mindre hjälp?

Nu är jag lite mer fungerande och lagar mat och så. Med tanke på mina tankar vet jag att jag kanske borde vara inlagd, men jag orkar verkligen inte det. Hörde dessutom att det var överfullt så man får dela rum trots att det bara är enkelrum nu i nya huset. Och jag klarar inte av att sova om jag delar rum, inte alls.

Psyk försöker ändå hjälpa mig, jag har beviljats fortsatt terapi hos privat terapeut i höst (landstinget betalar). Psykologen jag går hos nu är jättebra på många sätt, hon är den första inom psykiatrin som kunnat "hantera" allt jag varit med om. Andra har backat och inte orkat lyssna eller sagt att det inte kan vara sant för att det är för verklighetsfrämmande och osannolikt. Den här psykologen känns väldigt trygg med det, och det har varit jätteskönt att få prata med någon som inte blir så chockad av det jag säger, även om jag fortfarande gallrar i vad jag säger där. Men, sen har det varit flera situationer (vill inte skriva ut öppet vad som hänt) där hon framstått som väldigt ostabil, hon har blivit arg och skällt ut mig nästan utan anledning (jag kan förstå en av sakerna hon var arg för, men jag förtjänade verkligen inte en utskällning för det). Jag har blivit helt knäckt av att den där personen jag litat så mycket på helt plötsligt blivit som förbytt. Och nu har det hänt lite för mycket för att det ska vara okej. Så tanken är att jag ska sluta där i augusti, och börja hos en annan. Och den nya personen vet jag inte alls hur den är, om det bara kommer vara en till i raden av alla som inte orkar för att jag varit med om för svåra saker. Sen känns det så himla hopplöst att börja om med en ny person, för det tar så lång tid innan jag vågar lita på någon.

Kl
Sitter här och är skit förbannad. Varför är häst folk så jävla trångsynta och ett förbannat elakt släkte? :rage:
Aja, tur jag har mina 3 fyrfotingar som är världens bästa i mina ögon :love:
Förövrigt har jag inte fått nått speciellt gjort förutom 4,5 km promenad med ponnyskrället :)
Måste ta tag i mitt liv snart känns de som innan jag går under .. Vill så gärna plugga men orken tryter nog där tyvärr!

Allt har hänt :crazy:
Hästen är sjuk, killen jag skulle göra en grej med drog sig ur (övertygad om att han kom på hur störd jag är), jag har varit idiotisk och blodat ner ny tröja, fått en räkning jag inte har råd med, bråkat med familj osv osv...
Tack

Åh :(
Massa kramar på dig!

Kl
Ligger här och försöker slåss mot hopplöshetsångesten... Jag förlorar, verkar det som.
Fan, jag behöver ju sova...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka