Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hästen måste varit trött efter o ha skenat hela hösten/vintern![]()
Jag har använt pessoabett till min ponny i några dagar.Eftersom ett problem uppstod att han stack iväg i full sken med mej en hel höst/vinter,jag föll av och fick hjärnskakning.Enda sättet jag kom på då var pessoabett,som för att visa till honom:"gör du såhär,kan jag göra såhär tillbaka!"
Näe det låter jäkligt sjukt att vilja hämnas :S Det är ju knappast hästens fel att den gjorde som den gjorde, nästan alltid är det ju brist på kommunikation, och det är ryttarens ansvar! >.<
Jaså? Kommunikationen var bra, men ändå stack han?? Skulle inte kalla det bra kommunikation
Och ville du nu ha ett skarpare bett så finns det SNÄLLA skarpa bett, pessoa är inte ett av dem.
Så för att många du känner använder pessoa, så är det snällt och ett ok bett? Eller varför drar du in dem personerna?
Hur som helst, inne på banan på clear rounden var det framförallt en ryttare ( som red på pessoa) vars häst var pigg och het, vad säger hon när hon kommit ut från banan?
"mamma du måste flytta ner tyglarna till nedersta ringen i stället (hade tyglarna fästa i mitten ringen) för jag kan inte styra honom annars!"
Lär dig rida innan du börjar hoppa en bana med din häst??? (var min första tanke)