Bukefalos 28 år!

Det här är det första jag hör om det. Jag ska ingenstans utan får mest hålla tummarna för att det inte blir alltför mycket snö att skotta. Kan ju hoppas att det blir lite som lägger sig bra över isen så jag blir av med halkan.
Mvh har inte orkat hämta grus :angel:
Aj då, det var inte bra 🙈
 
Det flaggas för uppemot 3 dm snö här (ställer mig tveksam till den mängden) , men dimper det ner såpass och vägen hemifrån är plogad ut till riksvägen där strax efter 06 när jag åker, så är det jobb som vanligt fredag.
Är den inte det, så blir jag hemma.
Bra tänkt👍
 
Det här har lagt ytterligare ett lager av stress till att maken ska åka iväg till USA imorgon. Ska lämna honom vid tåget när jag åker till jobbet imorgon. Som det ser ut kommer väl inte stormen förrän mot eftermiddag/kväll?
 
Vi har haft 7-8 plus här i Blekinge under veckan så har fortfarande lite svårt att tro på någon snö, men visst kan det slå om fort och då är det väl främst ishalka som kan bli bökigt. Blåser gör det ändå för jämnan här vid havet, det är knappast något nytt, gul varning är standard 😅

Eventuellt snökaos är dock inget hinder för vårt julfirande, vi ska vara hemma.
Låter klokt 🙂
 
Det här har lagt ytterligare ett lager av stress till att maken ska åka iväg till USA imorgon. Ska lämna honom vid tåget när jag åker till jobbet imorgon. Som det ser ut kommer väl inte stormen förrän mot eftermiddag/kväll?
Ja det är vad som spås nu. Mycket kan hinnas ändras 🤔
 
Men Aftonbladet liksom
Rubriköverdrifternas nummer ett
Tror du verkligen på det
Snälla nån
Men har du ens läst länken. Det står ju såhär:

"Det är alltid klurigt med vind, men vi kommer nog upp i mycket hårda vindbyar kring 21 meter per sekund, upp till 27 meter per sekund. Det är storm, säger Max Schildt, meteorolog på SMHI.

Redan vid vindar på 14 meter per sekund blir det motigt. Och nu väntas nästan det dubbla på sina håll.
Det är besvärligt. Och när vi kommer upp i mycket hård vind på 21 meter per sekund och sedan storm så är det svårt att stå upp, säger Max Schildt".
 
Jag har tänkt åka tåg längs västkustbanan på fredag men är inte orolig. Fram kommer man alltid.
 
Jag ska till jobbet. 600 meter bort.
Tror jag klarar det.
Även när jag ska jobba på macken som är typ 800 m bort.
 
Men har du ens läst länken. Det står ju såhär:

"Det är alltid klurigt med vind, men vi kommer nog upp i mycket hårda vindbyar kring 21 meter per sekund, upp till 27 meter per sekund. Det är storm, säger Max Schildt, meteorolog på SMHI.

Redan vid vindar på 14 meter per sekund blir det motigt. Och nu väntas nästan det dubbla på sina håll.
Det är besvärligt. Och när vi kommer upp i mycket hård vind på 21 meter per sekund och sedan storm så är det svårt att stå upp, säger Max Schildt".
Fast 30 s/m i byarna är mycket så är det inte så att man inte kan stå upprätt.

Händer flera ggr per vinter att det stormar så ute på västkustöarna (Jag har bott på Smögen)

Ingen pausar vardagen för det.
 
Men har du ens läst länken. Det står ju såhär:

"Det är alltid klurigt med vind, men vi kommer nog upp i mycket hårda vindbyar kring 21 meter per sekund, upp till 27 meter per sekund. Det är storm, säger Max Schildt, meteorolog på SMHI.

Redan vid vindar på 14 meter per sekund blir det motigt. Och nu väntas nästan det dubbla på sina håll.
Det är besvärligt. Och när vi kommer upp i mycket hård vind på 21 meter per sekund och sedan storm så är det svårt att stå upp, säger Max Schildt".
Fast det är inte en varning? Du hittar varningar på smhi.se
Det är en personlig kommentar du citerar. Inte en varning.
 
Men har du ens läst länken. Det står ju såhär:

"Det är alltid klurigt med vind, men vi kommer nog upp i mycket hårda vindbyar kring 21 meter per sekund, upp till 27 meter per sekund. Det är storm, säger Max Schildt, meteorolog på SMHI.

Redan vid vindar på 14 meter per sekund blir det motigt. Och nu väntas nästan det dubbla på sina håll.
Det är besvärligt. Och när vi kommer upp i mycket hård vind på 21 meter per sekund och sedan storm så är det svårt att stå upp, säger Max Schildt".

Låter inte som den killen bor någonstans där det brukar blåsa om han tycker 14 m/s är motigt 😆
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
821
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 154
Senast: Sel
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
833
Senast: Mint
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
935
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp