Vi åkte Stockholm till Grövelsjön i morse. Blåsigt och halt i Stockholm, snö och dålig sikt mellan norra Stockholm och Enköping, men väldigt lite trafik och från Avesta och framåt så gick det oerhört smidigt. Vi var nästan helt ensamma på vägen mellan Hedemora och Falun, och samma mellan Älvdalen och Grövelsjön. Vi funderade på om vädervarningarna kanske skrämde bort alla från vägarna.
 
På väg från Uppsala. Vägen till Västerås gick långsamt, svinhalt på E18. En olycka.
Nu efter Västerås går det fortsatt sakta, vägen ser hal ut men det snöar inte så mycket.
Relativt mycket trafik.
 
"Väglag"... :down:

received_1576222316453701.jpeg


(Nej, det är inte grusat. Det här är alltså vägen jag måste ta för att ta mig ut till E6/E20.)

Trottoaren ser likadan ut, men det är ju åtminstone nära till sahlgrenska när tanterna trillar och bryter sig...
 
På väg från Uppsala. Vägen till Västerås gick långsamt, svinhalt på E18. En olycka.
Nu efter Västerås går det fortsatt sakta, vägen ser hal ut men det snöar inte så mycket.
Relativt mycket trafik.
Hoppas bättrar sig imorgon, ska till Västerås då 😬
Nu i Oxelösund blåser och snöar en hel del, men såpass går gå ut i det fortfarande.

Forsätter detta imorgon kommer jag och sambon få planera om vägen till hans föräldrar och tar större vägar än vad vi brukar ta. Bara hoppas bättre än nått år vi åkte. Det sista på E18 följde vi och en bil till, en mjölkbil som körde inte för fort i spåren, sista biten på E18 så illa var det :rofl:
 
Här blåser och snöar det, kallt och trist. Inte halt ännu men lär bli. Det positiva med barmark var att jag slapp halkan i alla fall, men den kommer ju snart nog igen, kanske redan i morgon.

Värmen ingår i lägenheten och det snålas inte med den, värmen alltså, men när det går upp och ner så här fort i temperatur så känner man att det inte hinns med att värma upp utan är faktiskt lite kallt här hemma. Sitter med filt om benen nu, har pyjamas och mina fårflufftofflor och längtar tills lite varmare här. Och visst ska jag inte klaga, jag har nog 20 grader eller strax över, men efter att ha bott i 6 år i en dragig och svinkall lägenhet i blåshålet Skåne där jag frös ständigt in till märgen så känns det verkligen som jag gjort mig förtjänt av värme nu.
 
Det verkar som att snittet på rapporterade trafikolyckor i Östergötland sedan i morse ligger på 1 per 12 minuter.

Tydligen osedvanligt många avåkningar, bilen i vajerräcket, och lastbilar och bussar i diket eller kommer inte fram, längs E4 mellan Gränna och Nyköping sisådär.

Och så alla dikeshalkningar m.m. på andra vägar i länet...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
780
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 907
Senast: Sel
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
742
Senast: Mint
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
885
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp