Tror nog inga bekymmer om du tar annat än SL , med SL skulle jag inte oroa mig för blåsten tågen strular 😅 , verkar va kaos på pendeln oavsett väder.

Nja, det lät tveksamt överlag tyckte jag när jag läste på tågsidorna. Hade tänkt ta pendeln från Uppsala till Stockholm södra. Men jag får vara hemma och mysa istället.
 
Nja, det lät tveksamt överlag tyckte jag när jag läste på tågsidorna. Hade tänkt ta pendeln från Uppsala till Stockholm södra. Men jag får vara hemma och mysa istället.

Pendeln skulle jag verkligen inte chansa på, mtp att SL har avslutat kontraktet med MTR i förtid och givit det till SJ eftersom MTR så grovt misslyckats med sitt uppdrag och inte kunnat leverera en fungerande pendeltågstrafik. Fasar själv för att åka Årstaberg-Uppsala på lördag.
 
Vi har fått blanding mellan snö och regn sista dygnet men nu ska de tydligen slå om till bara snö från och med idag. Vi får väl se, ska inga längre turer en till ett jobb på fredag och min syster och hästen imorgon. Den längre sträckan jag ska åka är på julafton och då hoppas jag vädret har lugnat ned sig 🧐
 
Här stormar det storslaget ute nu när jag ska gå och lägga mig. Det slår alltid till just den dagen då vår recycling ska plockas upp också, ska bli intressant att se vad som blåst runt på gatorna.
Jag tror dock inte att det är någon Pia som spökar utan det är nog bara Skottland som vanligt. :D
 
Ser ut som det kan bli spännande att köra hem från jobbet i natt 😅
Men tar man det lugnt så brukar det gå bra.
 
Ska åka från norra till de centrala delarna av Stockholm och snöröjning brukar skötas riktigt bra. Så jag är inte oroad för min egen del. 🙂
 
Tegnell pratade allmänt att alla som kunde jobba hemifrån skulle göra det. Vilket gynnade de som inte kunde arbeta hemifrån eftersom det blev mycket glesare på lokaltrafiken. Vi svenskar kom extremt mycket lindrigare undan än andra europeiska länder där det krävdes polistillstånd att gå till mataffären och apoteket och du fick böta om du uppdagades vara ute.

Jag är djupt tacksam för den linje Tegnell förespråkade, att vi skulle hålla igång samhället med frivilliga begränsningar. Så hans 'tjat' var enbart positivt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
858
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 316
Senast: Sel
·
Relationer Har tänkt på en sak. När folk sätter upp en massa hänglås på staket o alla möjliga ställen varför tar man inte bort dom eftersig när det...
Svar
0
· Visningar
138
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
988
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp