Pierca en 14-åring?

Sv: Pierca en 14-åring?

.

Och vet du vad, jag är henne EVIGT tacksam idag! Idag är jag väldigt "classy" och proper, utbildar mig till civilingenjör och skall så småningom bli VD när jag är färdigutbildad. Jobbar extra på fina kontor och är så in i norden nöjd att mamma förbjöd mig från att att göra en sådan hemsk sak som att ta hål i ansiktet :crazy::crazy:

Även fast man kan ta ut smycket kommer det finnas märke efter hålet, jag tog ett extra hål i örat för flera år sedan som jag ångrade direkt och hålet är fortfarande synligt även fast det har gått flera år.
Måste vara ett FRUKTANSVÄRT tjusigt ställe du jobbar på som inte anställer folk med mikroskopiska ärr i form av prickar. Får ni ha koppärr från finnar? Får ni ens ha finnar?
 
Sv: Pierca en 14-åring?

Idag är jag väldigt "classy" och proper, utbildar mig till civilingenjör

rockstilen är ju trots allt bara en fas

Hur vet du att den konservativa kontorsstilen inte bara är en fas i ditt fall?

Jag känner faktiskt ett lätt obehag när jag ser bilder från min "präktiga fas" runt 22-årsåldern.

En av mina bästa kompisar, bortåt 50 år gammal, är civilingenjör med världen som arbetsfält, i jeans och t-shirt. Det går alldeles utmärkt, hans karriär är lysande.
 
Sv: Pierca en 14-åring?

*KL*

Haha! Jag lånar knapp i min egen tråd. Har varit borta från Buke ganska länge nu, men vad får man se när man kommer tillbaka? :D

Kul att se att den engagerat så många och med många olika tänkvärda synpynkter och erfarenheter - precis vad jag ville ha från början. Tusen tack! Jag har tänkt igenom mitt beslut mycket noga, bl.a. utifrån de varierade kommentarer i denna tråd

Hur blev det nu då?

Jodå, dottern har numera en liten söt silverkula i ena näsvingen. Allt har gått jättebra, inga trista infektioner och sådant. Hon är mycket nöjd - ser dock inte ut som en rocker utan mest som en cool, sjysst, skitsnygg dator-pluggnörd med det lilla busiga extra! Vilket återspeglar hennes inre ganska väl...Och ja, hon fick tillstånd av mig vilket salongen krävde. ;)

Frid och fröjd med andra ord... :laugh:
 
Sv: Pierca en 14-åring?

Heh, ja jag säger detsamma. Jag trivs oerhört bra i min rock-fas jag, och hoppas innerligt att den aldrig går över.

asfalt - 28, blivande civilingenjör, med flertalet kontorsjobb, bland annat på stora internationella företag, på CV:t... och rocker. Med piercings.
 
Sv: Pierca en 14-åring?

(Har inte läst hela tråden)

Jag vet inte om det här har stått, men om hon din dotter berättar för dig att hon tycker hon har fula ögonbryn, kan det inte vara så att hon vill noppa dom eller nått? Egentligen kanske hon tycker att det skulle vara fint med percing i ögonbrynet, men tycker att dom är buskiga men inte vågar säga: Mamma, kan jag få noppa mina ögonbryn?

Kanske lite långsökt, men för ett år sedan vore det typist mig att göra nått i den stilen :angel: (Anna 15år)
 
Sv: Pierca en 14-åring?

(Har inte läst hela tråden)

Jag vet inte om det här har stått, men om hon din dotter berättar för dig att hon tycker hon har fula ögonbryn, kan det inte vara så att hon vill noppa dom eller nått? Egentligen kanske hon tycker att det skulle vara fint med percing i ögonbrynet, men tycker att dom är buskiga men inte vågar säga: Mamma, kan jag få noppa mina ögonbryn?

Kanske lite långsökt, men för ett år sedan vore det typist mig att göra nått i den stilen :angel: (Anna 15år)

Nu var det länge sen jag var femton, men det verkar ovanligt lågsökt att fråga om man får pierca ögonbrynet men inte våga fråga om man får noppa dem?
Att noppa ögonbrynen är ju inget ingrepp vilket piercing är. Frågar folk ens om de får noppa ögonbrynen?!
 
Sv: Pierca en 14-åring?

Åh, det låter gulligt!! :love:

Jag tycker man ska låta ungdomarna få ha sina modetrender, det kunde varit nåt mycket värre än en liten söt silverkula!
(Om jag hade vågat i den åldern hade jag gärna haft en liten sten i näsvingen, jag tycker det är JÄTTESNYGGT!! Men på den tiden var det inte så vanligt, och nu är det försent...)
 
Sv: Pierca en 14-åring?

Åh, det låter gulligt!! :love:

Jag tycker man ska låta ungdomarna få ha sina modetrender, det kunde varit nåt mycket värre än en liten söt silverkula!
(Om jag hade vågat i den åldern hade jag gärna haft en liten sten i näsvingen, jag tycker det är JÄTTESNYGGT!! Men på den tiden var det inte så vanligt, och nu är det försent...)

Nejdå, varför skulle det vara försent? Näsan har du väl kvar?
 
Sv: Pierca en 14-åring?

Var en stund sen jag var 15 också men det hade varit helt rimligt i min värld... Jag tyckte det var jättejobbigt att visa att jag sminkade mig och brydde mig om kläder osv medan jag inte hade några problem med att diskutera med mamma vilken tatuering jag skulle ha. Sminkningen, nopningen osv visade att jag inte tyckte att jag dög som jag var medan viljan att tatuera mig handöade om att jag var cool och vågade sticka ut. Så funkade jag bland alla tonårshormoner
 
Sv: Pierca en 14-åring?

Accepterar du det så kör på.
Det hon måste tänka på är en noga rengöring :)

*Havssalt (speciellt sådant om man kan få tag) blanda med lite ljummet vatten o rengör med tops på utsidan morgon o kväll.
*Munskölja efter måltider.
*Undvik alla sorters skaldjur på ett halvår, många har fått en allergisk reaktion i början, men det brukar släppa ett halvår.

Om du är osäker så följ med din dotter till stället hon ska pierca sig och fråga lite mer.

Ang. ärr.
Jag har ett ärr i ögonbrynet efter en piercing, men den rycktes ut ofrivilligt. Jag ser det inte som en nackdel. En piercing som är uttagen självmant brukar läka ihop väldigt fint.
 
Sv: Pierca en 14-åring?

Min 14-åriga dotter har också ett litet smycke i ena näsvingen + att hon i somras gjorde en piercing under underläppen, där hon har en liten pigg.

Inga som helst problem med läkning eller annat, hon är jättenöjd och jag som mamma tycker inte alls att det "förstör" hennes utseende :cool:
 
Sv: Pierca en 14-åring?

Kommenterar flera, bl.a. carat och Gnist och Milene:

carat: ja, vad bra tips - dottern får använda natriumklorid (dvs. vanligt koksalt) att rengöra med - det är det bästa. På salongen sa de tvål och vatten, men det är ju faktiskt lite stenåldersmässigt ;) Av egen erfarenhet vet jag också att ärret efter en näspiercing knappt syns, eftersom ingen har sett mitt ärr om jag inte säger något om det :)

Gnist: Visst är de fiiina! Hennes kompisar piercar sig i naveln - där går min gräns däremot...

Milene: Hmmm...vet inte om jag har hamnat i en akut medelålders kris eller nåt, men jag har fått betvinga mina omedelbara impulser att ånyo pierca mig i näsan :D Hade en för drygt 20 år sedan vilken fungerade jättebra! Har ju själv aldrig kunnat ha piercingar i mina örsnibbar, även om de varit av äkta metaller p.g.a. ständiga infektioner. Har därför inga smycken alls i princip vilket kan kännas lite naket ibland vid vissa tillfällen.
 
Sv: Pierca en 14-åring?

jag har piercing i naveln och hade i underläppen,
piercingen i naveln tog jag i thailand för snart 2 år sen,
läkte utan större komplikationer,
min läpp-piercing hade jag i typ 6 månader,
den tog jag själv med örhänge och "smycket",
läkte oxå jättefint.
tog ut den för ca 2 månader sen,
och jag har ingt fucking ärr!
haha!

SUG PÅ DEN!
juste, jag är snart 15 år .

:banana:
 
Sv: Pierca en 14-åring?

"rockstilen är ju trots allt bara en fas"

ursäkta?

Ja, jag reagerade också på den meningen.:mad:

Men jag blir kanske också vuxen nån gång?

/Snuffsan - 47 - rocker
En till som reagerade på detta!!
//virr, 23-årig...Premiärpiercad som 22 åring och ser mig som någon form av trallpunkare :D
och nu är det försent...)

För sent? Har du tappat näsan? Stackars :( (om inte, go 4 it! :banana:)

Nähä? Menar du det?:grin::rofl:
Haha precis, no shit liksom :cool:


Ang näspiercing, låt den vara!:) gör rent kanske 1-2 ggr i veckan, mer behövs inte och för mig har det räckt med ljummet vatten.
Nu har mina flugit ur 3 ggr så jag får på´t igen men det har aldrig varit något problem med rengöring osv.

Ang. labret, Under själva läkningen används så vitt jag vet alltid en relativt lång stav. Byt till en kortare eller ring efter läkningstiden.
Att sätta en Off center kan också vara en idé då den inte kommer i kontakt med tänder och tandkött lika mycket.
 
Sv: Pierca en 14-åring?

Hej.
Har läst alla inlägg på din fråga om piercing.
Jag är förundrard över alla som vill stötta detta beslutet. Jag tänker inte på medicinska eller moraliska dilemman. Utan mer på att samhället idag kräver att alla ska vara så extroverta, utåtriktade, kunna ta plats, mingla på fester o vara allmänt social utan problem. Men de som har en annan personlighet då? De som är introverta, som vill ha ett fåtal vänner och inte ett helt gäng som kanske känns ytliga, de som hatar mingelfester och förespråkar mysiga middagar med vänner och de som inte är så glada för social sammankomster......är det fel på dem? Idag kräver vi så mycket av våra ungdomar. Varför inte stötta dem i att de är bra precis som de är, att de inte behöver ändra sig, de behöver inte pierca sig, tatuera sig, Det är samhället det är fel på, inte våra introverta ungdomar.
kram
 
Sv: Pierca en 14-åring?

Men då behöver man inte klä sig snyggt, ha snygga skor eller använda smycken heller. För att inte tala om att fixa håret eller sminka sig.

Min piercing har ingenting med min personlighet runt omkring att göra, den sitter nämligen i tungan och syns således inte om man inte frågar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 944
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 176
Senast: Intejag
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
865
Senast: cassiopeja
·
Småbarn My 2,5 år påbörjade sin inskolning på förskolan för en månad sedan. De tre inskolningsdagarna gick jättebra och att lämna henne första...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 566
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp