Pikeur ridbyxor, vilken modell?

tommygun94

Trådstartare
Nu har jag blivit less på att jaga efter ett par billiga, PASSANDE ridbyxor, så jag ger upp och töjer på budgeten lite för att skaffa ett par Pikeur!
Men jag är lite osäker på vilken modell jag borde köpa. Jag har superlånga, giraff-smala ben, ingen stuss överhuvudtaget, och rätt smal midja, har därför aldrig hittat ett par byxor som sitter riktigt bra ännu. :mad:

Mina mått är dessa: Måste vara MINST 72 cm i innerbenslängd, som absolut kortast innan det blir helt knas, ungefär 65 cm runt midjan (där det är som smalast) och 83 cm runt stussen (hello icke-rumpa!).

Vilken modell skulle passa mig bäst?! Känner mig vilsen i djungeln av ridbyxor. Tror ni Lugana Slim skulle vara något, i vilken storlek isf? Och om inte, vilken modell rekommenderar ni då till mina mått? :)
Är nästan ett måste att dom sitter tight för jag avskyr ridbyxor som är för stora och bara far runt på benen! :D
 
Sv: Pikeur ridbyxor, vilken modell?

Jag har runt 70-71 cm i innerbenslängd, lite mindre än 65 cm runt midjan. Mina pikeur Candela sitter hur bra som helst!
Dom kan man ju beställa med långa ben också. På mig fungerar det med normala ben.
 
Sv: Pikeur ridbyxor, vilken modell?

Okej, tack för infon! :) Hur sitter dom runt benen då? Lugana Slim modellen intresserade mig eftersom dom är extra smala i benen, och jag misstänker att jag behöver det, där det är allra bredast runt mina vader är det 28 cm runt.. :p
Så Candela skulle förmodligen sitta bra förutom möjligen nere kring knäna och vaderna om dom inte råkar ha väldigt smala ben, hur är det med det? :)
 
Sv: Pikeur ridbyxor, vilken modell?

Tillägg: Undrar även vilken storlek som skulle passa med mina mått, hittar ingen storlekstablett eller en guide nånstans?! :( Är Pikeur små, stora eller "normala" i storlekarna? Känner mig osäker eftersom vissa ridbyxor har typ mina mått i storlek 34 medans ett par ridbyxor jag har hemma i storlek 36 är TOKSMÅ runt midjan och gigantiska runt rumpan..
 
Sv: Pikeur ridbyxor, vilken modell?

Det bästa är alltid att pröva modellen på ridbyxorna och sedan om du hittar dem billigare på internet så är det bara en bonus. ;)
 
Sv: Pikeur ridbyxor, vilken modell?

Jo det hade varit det bästa om jag kunde prova dom och se! Men tyvärr bor jag i en liten håla och närmsta ställe att prova dom ligger väääldigt långt bort, och med skola, jobb och 4 hästar dagligen har jag inte tiden att göra den trippen för tillfället, haha! ;)
 
Sv: Pikeur ridbyxor, vilken modell?

Jag har stl 38 både i Horze Grand Prix och i Pikeur Cindy. Köpte mina billigt på Tradera och är nöjd med dom. Jag tycker dom är rätt "normala" i stl då jag ofta har 36/38 i byxor jag provar i vanliga klädbutiker också. Jag har dock inte problem med liten rumpa etc, har rätt kvinnliga former med ganska bra proportion till varandra. Cindyn har en tendens att glida ner lite, men det är också en midjelåg modell så det kan ju göra sitt.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 318
Senast: Squie
·
Utrustning Ni som är långa (175 cm+) vilka ridbyxor passar er bäst? Vilket märke/modell och vart köpte ni dem?🤨 Själv är jag runt 180 och det paret...
Svar
3
· Visningar
1 243
Senast: Eloise
·
Kropp & Själ Hjälp mig hitta fritids-/vandringsbyxor! Jag blir galen, så svårt att hitta några som passar. Jag har storlek 36 i vanliga jeans, har...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 331
Senast: HeddaVovven
·
Utrustning Har inte använt ridbyxor på väldigt länge, och insåg så sent som idag att de par jag har liggande hemma nu (med något ytterst undantag)...
2
Svar
36
· Visningar
4 356
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp