Bukefalos 28 år!

Pippi på tivoli (Ulvlek)

Jag börjar fundera på om Habina sitter på facit -som så bestämt hävdar att det varken är fler eller mindre i leken?
Visst du var inne på det igår också. Samt även @LenaH som höll med dig igår om din slutsats
Men här sägs det promt. Varken mer eller mindre ?
Noterar men vet inte vad noteringen har för bäring men den fångar min uppmärksamhet för just tvärsäkerheten.

Ja, för att hemlig påpekade att alla rollerna var namngivna och då blir det fyra. Enkel matte. Men nu föreslår hemlig att Kling och Klang kan vara en ulv och försvinner såklart självklarheten.
 
Ja, för att hemlig påpekade att alla rollerna var namngivna och då blir det fyra. Enkel matte. Men nu föreslår hemlig att Kling och Klang kan vara en ulv och försvinner såklart självklarheten.
Jag skrev nästan identiskt till henne igår med samma fundering i vår diskussion då -men den kommenterade du inte ?
Ah. Ok. Jag tyckte jag utvecklade det ganska tydligt dock att fler än 4 onda totalt känns väldigt obalanserat med tanke på specialrollerna ? Men då förstår jag vad du frågade om
Edit. Eller menar du att det troligen är 2 ulvar inklusive prussiluskan?
Vilket hemlig svarade på
Nej, 2 plus prussiluskan.
Men nu tycker du att självklarheten försvinner ?
 
Jag skrev nästan identiskt till henne igår med samma fundering i vår diskussion då -men den kommenterade du inte ?

Vilket hemlig svarade på

Men nu tycker du att självklarheten försvinner ?

Jag förstår inte hur du menar. Du räknade igår, hemlig pratade om namngivna roller (vilket är fyra onda med namn). Men om Kling och Klang är en och samma ulv, så funkar det ju inte längre att prata om namngivna roller.

Dvs förvirringen verkar kvarstå från igår, du och hemlig pratade om helt olika saker; du om antal, hon om namn.
 
Jag förstår inte hur du menar. Du räknade igår, hemlig pratade om namngivna roller (vilket är fyra onda med namn). Men om Kling och Klang är en och samma ulv, så funkar det ju inte längre att prata om namngivna roller.

Dvs förvirringen verkar kvarstå från igår, du och hemlig pratade om helt olika saker; du om antal, hon om namn.
Nej den förvirringen tycker jag har lättat nu faktiskt

Jag menar att även jag igår frågade Hemlig rakt ut om hon tror det är två ulvar inklusive prussilluskan. Ergo om de kan vara två ulvar totalt i lyan. Hon svarar klart och tydligt att nej det tror hon inte
Men nu tycker DU att hon menar idag att så kan det vara ?
Finns det möjlighet att Kling och Klang egentligen bara är en ulv i lyan tror du? Med tanke på extra rösten de har med prussiluskan.
Jag upplever inte att hon tror det. Mer att hon frågar dig vad du tror varpå du direkt antar att det kan vara möjligt
 
Så här långt i leken är det ”lätt” att reagera på de som skriver och funderar och är aktiva. Det brukar bli så med automatik tänker jag ? Och är inte så konstigt

Så egentligen kanske man ska se mer på de som inte är det rent strikt ?

Finns alltid anledning att ligga lågt även om man är god om man har en specialroll tex ,men även ulvar gör gärna det i första DL är iaf min erfarenhet framför allt om goda misstänker goda (visst de vet ju inte vem onda spionen är så här långt är men tänker att de gärna offrar den i så fall )
Det stämmer inte alltid men på det stora hela så stämmer det ganska bra ändå i första dl.
Goda brukar generellt ha mer intresse av att gräva seriöst än onda redan från start

Hittills tycker jag att det är @hemlig @Habina och jag själv som fastnar lite i en diskussion som jag själv anser är utredd mer än väl
Vi utklassar resten av startfältet med våra inlägg helt enkelt (och det kan mycket väl vara pga IRL. Men jag noterar ändå )


Både hemlig och Habina har fått noteringar hos mig pga detta och jag antar att även jag har fått det hos dem.
Men vill gärna se lite mer av andra innan jag snöar in mig på de som faktiskt skriver och argumenterar och är aktiva
Mirtai är den enda utöver oss som ens skrivit lite mer resten ligger på typ 2-4 inlägg
Inte så lätt att få någon uppfattning då 😅
 
IMG_5006.png

Så här ser toppen ut.
Har svårt att tänka mig att alla ulvar och framförallt prussiluskan finns här faktiskt
 
Ja, jag förstår att folk har jobb men själv kör jag vab och har hyfsat med tid. Just nu. Precis innan DL är det läggdags för de små och då blir det svårare svara på ev taggningar.
 
Visa bifogad fil 128842
Så här ser toppen ut.
Har svårt att tänka mig att alla ulvar och framförallt prussiluskan finns här faktiskt
Eller jag korrigerar mig själv lite på det jag skrev ovan. De som ligger i botten har även de bara 2 inlägg så det behöver inte stämma
Det är bara 4 av deltagarna (mig själv inräknad ) som skrivit mer än 6 inlägg.
Så därunder känner jag att det måste finnas några ulvar iaf bara på ren uteslutningsmetod
 
Ja och en med dold röst. Ryser av obehag här.
Ryser du av obehag som du skriver eller är det av vällust ? :p
Försöker skriva något till alla med lite inlägg så ta det inte personligt utan jag försöker få lite svar av de som inte skrivit så mycket i leken än (fattar att det kan vara IRL )
 
@QueenLilith Sockervadd är gott det tycker även jag
Men det är inte så att du försöker spinna sockervadd runt huvudena på oss andra ?
Alltså kollra bort oss ?
 
Tycker att flera resonerar klokt om antalet onda.

Flera specialroller (jobbigt att hålla reda på) på både goda och onda sidan. Röstfifflare tycker jag alltid är roligt/intressant även om det också blir krångligare (iaf för mig, jag tittar mycket på hur folk röstar och deras resonemang för dessa röster. Inte deras resonemang i övrigt)

Det är alltid svårt att teoria första dagen. Inget har hänt. Ingen information finns. Ingen har gjort något särskilt. Och jag får alltid skäll om jag teoriar om vad folk svarat på den obligatoriska frågan.

Vad ska man teoria om då? :crazy:
Tycker du röstfifflaren är rolig för du själv sitter på den rollen denna gången?
 
Jag säger ju att jag är rostig. :o :rofl: Tur det var igår och inte idag.

Godmorgon leken. Vill bara meddela att ni inte behöver skicka ut skallgångskedjan om ni inte ser mig under dagen. Har för dåligt batteri i telefonen för att kunna kika in på jobbet. Så vi ses ikväll.
Är det av bartteritorsk eller av andra orsaker du inte vill /kan delta innan ?
Ta det inte personligt , fattar att det kan stämma , försöker bara få lite input från fler i leken
 
Vet egentligen inte riktigt varför jag reagerar, men här har vi 2st som poängterar att de gillar snälla barnattraktioner. Funderar på om det kan vara någon slags grund lagd av onda siaren för att senare kunna hinta till lyan?
Det skulle i såfall förutsätta att hemlig är ond siare. Men jag medger att det är en ganska långsökt teori från min sida.


Glömma leken?!:eek:

I övrigt noterar jag även q's och hemligs mattekonversation som var snurrig där ett tag men som nu verkar vara utredd. Frågan är ju om det kan finnas lite spel för gallerierna här? Tänker att Q isåfall kan ha överdrivit sin snurrighet?
Finns det några andra du nu har tankar om ?
Du verkar (för mig ) mest tänka. Vem är ond siare ?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 776
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 061
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 380
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 688
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp