Pitbull-ägare

Och ju mer man kämpar emot desto coolare blir det att ha en sådan hund..
 
Tack så mycket :)
Jag är inte intresserad av PB men därimot staff.
 
Oj, jag råkade skriva allt till dig. Det jag skrev om pitbull var förstås till prince77. :)
 
8500 kostade hon. Hennes föräldrar är inga champions, vill man ha en "fin" staff efter fina föräldrar att ställa ut får man nog ge lite mer.
 
Har träffast flera Amstaff och det är en kanonhund i rätt händer.
 
inte skaffar man en hund för man vill va cool??? :confused:
Man har väl en tanke bakom sitt hundval. vill man ha en militärhund en som vaktar och är stentuff att uppfostra ska amn inte gå och skaffa sig en papillon.

Folk som skaffar hund enbart för det är coolt ska nog fundera på något annan hobby!!!
DOM som bildar dåligt rykte på vissa hundar då dom inte klarar av sin hund!
 
inte skaffar man en hund för man vill va cool??? :confused:

Tyvärr finns det ju folk som gör det.


Folk som skaffar hund enbart för det är coolt ska nog fundera på något annan hobby!!!
DOM som bildar dåligt rykte på vissa hundar då dom inte klarar av sin hund!

Håller med.
 
enligt uppgift lar det 2002 funnits cirka 1000st pit bulls i sverige :crazy:
 
Jag skulle inte rekommendera att skaffa någon hund alls om du inte har god hundvana, pitbullen har dåligt rykte och folk har fördomar mot dem tyvärr.. det finns fler än 10 pitbulls i Sverige med absolut största säkerhet, och vad jag har förstått så är väl pitbullen inte någon "vakthund"?
 
Tyvärr är inte alla renrasiga" det är amstaff inblandat, jag hade en ren pb, hade papper på den, uunderbar ras :bow:
 
Jag kan inte se någon anledning till att skaffa en PB eller Amstaff annat än att det är "coolt". I mina ögon sätter det genast ägaren i en av två kategorier: den naiva eller den som aldrig överhuvudtaget borde få ha hund.
Sen kan jag inse att en viss ägare inte platsar i någon av dessa kategorier men då blir det verkligen ett stort frågetecken: Varför?
PL
 
hmm, du får ursäkta, men du påstår att jag är naiv, eller - ja - inte ens borde ha hund?

vad lever du i för värld? Min hund är underbar! och är av en hundras som passar mig ypperligt...

hon är en sömntuta som älskar att gosa(som de flesta pitbullterriers är)

hon älskar att busa, springa runt o leka, hämta pinnar och leka med bollar(även här som de flesta pitbulls)

hon är oerhört snygg och av lagom storlek samt att hon knappt hårar alls(som, enligt mig, de flesta pitbulls!)

Så vad är det då som är så OERHÖRT FEL med denna ras, vad är det som gör att normala inte kan äga rasen? jag blir bara så jävla arg när jag läser vad idioter som du skriver, fy fan säger jag bara... satan i gatan va arg jag blir, precis så arg som jag kan bli! vilket kanske inte är så mycket, men ändå!!!

kan du helt ärligt säga att denna hund inte verkar snäll?

*njuter*

visst man kanske inte kan se snällhet på kort, men jag vet! hon är levnadsglad och älskar människor! Hon vill sova med mig som huvudkudde, och vill alltid vara nära och göra mig nöjd! vad mer kan man begära av en vovve?

nej fattar inte ens varför jag orkar lägga energi på det här.. antar att jag bara är uttråkad!
 
och exakt vad vet du om raserna? det du läst i aftonbladet? hmpf.. *suck*
 
Jag kan helt enkelt inte se något rimligt skäl att skaffa ngn av raserna.

Jag vet också ett flertal hundraser jag aldrig skulle skaffa, men jag kallar inte de människor som valt dessa raser för naiva eller okunniga. :smirk:
 
Under kategorin galna/dåliga/tokiga/farliga hundar... ligger Staffordshire bullterrier i detta fack??
 

Liknande trådar

Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
8 055
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 848
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Fakturan för att förnya hundens försäkring kom nu i veckan och den hade gått upp rätt rejält i pris. Tror vi hade nån sorts valprabatt...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 528
Senast: Happimess
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
925

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp