Använde min pivo för första gången på ett tag häromdagen. Den är verkligen himla smidig! Har en gammal Pivo silver och använder den med en Samsung S20 som jag endast har till Pivon, har Pivo play-appen och har inte uppdaterat den på en evighet. Satte den på staketet häromdagen och den följde utmärkt även när vi var längst bort (60 meter), den tappar snarare när en kommer för nära.

Här är filmer från passet häromdagen. Inget superpass, så bry er inte om ridningen och att jag och häst är osams.

https://www.instagram.com/p/Cw5yk0HLK3x/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
 
Trimma själv med Pivo!
Har någon testat pivo Max?
Tappar den bort ekipaget och om den gör det hittar den dem igen OCH om den gör det, hur snabbt gör den det ungefär, skulle ni säga? 🙂
Supertacksam för all input!
Även om de andra modellerna! 🌼🌼🌼
Hej. Jag har en Pivo, en Röd. Den släpper gärna ekipaget och har svårt att hitta det igen. Funktionen med "hästmodellen" har utgått på den röda Pivon, finns på Silver. Men det fungerade inte även då den fanns. Inte alls nöjd.
 
Pivos egna stativ är rätt ostabilt, det finns betydligt bättre, och billigare i butik i Sverige.

Har en Pivo silver som ligger och skräpar här hemma. Har ju ingen häst längre så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den. Kommer ju säkert ha häst nån gång i framtiden igen... Men jag vet ju inte om det är om 5 år eller 15? Sälja eller behålla är frågan helt enkelt.
Vad har du tänkt sälja den för?
 
Jag har Pivo silver och iPhone 12 mini, använder bara ”pucken” och inget annat stativ. Brukar ställa den på två sockerbitar bara, ibland fäller jag ut de små fötterna och ibland inte. Tycker filmerna blir över förväntan ofta och den tappar oss bara om vi kommer så nära att inte hela hästen syns i bild. Filmar oftast brun häst i ridhus.
 
Jag har Pivo silver och iPhone 12 mini, använder bara ”pucken” och inget annat stativ. Brukar ställa den på två sockerbitar bara, ibland fäller jag ut de små fötterna och ibland inte. Tycker filmerna blir över förväntan ofta och den tappar oss bara om vi kommer så nära att inte hela hästen syns i bild. Filmar oftast brun häst i ridhus.
Är det små fötter på ”pucken”?
 
Är det små fötter på ”pucken”?
20230921_103654.jpg


Extremt små. Inte värt att kallas fötter ens.
 
Har haft min i flera år och visserligen använt rätt sporadiskt men kul att man lär sig nya saker @SiZo :rofl:
Hade aldrig litat på att den hade balans nog att stå själv heller (utan stativ alltså) men det har jag också lärt mig nu :up:
Vad är nästa grej, hur fjärrkontrollen fungerar? :nailbiting:
 
Jeg har den røde, men ga opp å bruke den fordi i begynnelsen klarte den ikke følge oss, og etter oppdateringer så var 90% ute av fokus pga zooming hele tiden. Så jeg setter mobilen på gjerdet, stiller inn på wide shot og bare zoom er inn når jeg redigerer det. Fungerer hvertfall bedre enn Pivoen, som jrg ikke har tatt i på 3 år, og i følge denne tråden nå er ubrukelig...
 
Har haft min i flera år och visserligen använt rätt sporadiskt men kul att man lär sig nya saker @SiZo :rofl:
Hade aldrig litat på att den hade balans nog att stå själv heller (utan stativ alltså) men det har jag också lärt mig nu :up:
Vad är nästa grej, hur fjärrkontrollen fungerar? :nailbiting:
Jag ska erkänna att jag innan jag läste @MiniLi s fråga aldrig har sett att den ens har fötter. Jag använder ju stativ. Ofta på extremt ojämn mark, och då är det en fördel om man kan ha olika längd på fötterna. Fjärrkontrollen har jag dock använt. Mycket praktiskt att ha i fickan när man rider. Ingen vill ju se 15 min uppvärmning i skritt ändå liksom.
 
Jag ska erkänna att jag innan jag läste @MiniLi s fråga aldrig har sett att den ens har fötter. Jag använder ju stativ. Ofta på extremt ojämn mark, och då är det en fördel om man kan ha olika längd på fötterna. Fjärrkontrollen har jag dock använt. Mycket praktiskt att ha i fickan när man rider. Ingen vill ju se 15 min uppvärmning i skritt ändå liksom.
Jag krånglar hästen så nära stativet (fördel stativ!) att jag kan trycka på start efter uppvärmningen :D funkar i 8/10 fall och de sista gångerna får jag hoppa av :p
Filmar mest när jag hoppar hemma eller rider dressyrprogram.
 
Jag krånglar hästen så nära stativet (fördel stativ!) att jag kan trycka på start efter uppvärmningen :D funkar i 8/10 fall och de sista gångerna får jag hoppa av :p
Filmar mest när jag hoppar hemma eller rider dressyrprogram.
Jag har sett så många inlägg där Pivon har gått tvärsönder när den har vält så jag har inte riktigt vågat chansa på det. Den är lite för dyr för att chansa XD

Sen var min häst en unghäst. Första gången jag tryckte på play hoppade hon rakt upp :rofl: Som tur var så tömkörde jag, så jag bara asgarvade åt henne, hon stannar, tittar på mig och inser att det är henne jag skrattar åt. Efter det reagerade hon inte. Men styrningen har inte direkt millimeter precision på en nyss insutten häst :angel1:
 
Jag har sett så många inlägg där Pivon har gått tvärsönder när den har vält så jag har inte riktigt vågat chansa på det. Den är lite för dyr för att chansa XD

Sen var min häst en unghäst. Första gången jag tryckte på play hoppade hon rakt upp :rofl: Som tur var så tömkörde jag, så jag bara asgarvade åt henne, hon stannar, tittar på mig och inser att det är henne jag skrattar åt. Efter det reagerade hon inte. Men styrningen har inte direkt millimeter precision på en nyss insutten häst :angel1:
Nej och som du säger är det definitivt en onödig skaderisk :rolleyes:
 
Har haft min i flera år och visserligen använt rätt sporadiskt men kul att man lär sig nya saker @SiZo :rofl:
Hade aldrig litat på att den hade balans nog att stå själv heller (utan stativ alltså) men det har jag också lärt mig nu :up:
Vad är nästa grej, hur fjärrkontrollen fungerar? :nailbiting:
Jag har inte kommit till fjärrkontrollen än 😂
 
Puttar upp den här tråden med mina frågor som nybliven pivoägare😁

Jag gillar att filma med stående mobil men såg att pivo kräver liggande mobil för att använda hästläget. Samtidigt har jag sett folk på insta som filmat stående. How?

Brukar ni köra med autozoom? Och den där inställningen så den fortsätter åt samma håll även om den tappar bort?
 
Och fjärrkontrollen, hur får man den till att starta/pausa video. Tycker mest min stoppar och tager ett foto. Senast trodde jag jag hade fattat det men hade bara 40 s film insåg jag när jag hoppade av hästen...

@MiniLi Jag läste någonstans att man skulle ha predictive follow eller vad det heter om man hade den i mitten av banan och inte på om den stod vid staketet. Jag har mest filmat i mörker på ridbana med ljus med den stående i mitten, där tappar den mig oftast i de mörka hörnen eller om jag typ rider snett igen/serpentin och byter varv.
 
Och fjärrkontrollen, hur får man den till att starta/pausa video. Tycker mest min stoppar och tager ett foto. Senast trodde jag jag hade fattat det men hade bara 40 s film insåg jag när jag hoppade av hästen...

@MiniLi Jag läste någonstans att man skulle ha predictive follow eller vad det heter om man hade den i mitten av banan och inte på om den stod vid staketet. Jag har mest filmat i mörker på ridbana med ljus med den stående i mitten, där tappar den mig oftast i de mörka hörnen eller om jag typ rider snett igen/serpentin och byter varv.
Ja jag testade pivon idag och det hade nog varit bra med predictive follow. Nu tappade den mig några gånger ffa när jag galopperade.
Lyckades filma lite på uppvärmningen, sen gav den felmeddelande om lagringsutrymmet och slutade följa efter mig. Jag vill ju ha bästa videokvaliten men får nog se till att bara filma kortare stunder.

Min fjärrkontroll startar/stoppar när jag trycker på stora mittknappen?
 
Ja jag testade pivon idag och det hade nog varit bra med predictive follow. Nu tappade den mig några gånger ffa när jag galopperade.
Lyckades filma lite på uppvärmningen, sen gav den felmeddelande om lagringsutrymmet och slutade följa efter mig. Jag vill ju ha bästa videokvaliten men får nog se till att bara filma kortare stunder.

Min fjärrkontroll startar/stoppar när jag trycker på stora mittknappen?
Jag menar att mär jag trycker på den så tar den ett foto. Är svårt att kolla vad som händer när man ät själv!
 
Aha! Det gör inte min. Då blinkar den och piper som en nedräkning innan den börjar filma.
Min räknar också ner men sen kommer där en blixt (hästen blev väldigt skeptisk första gången :eek:). Kanske har jag fått skiftat till fotomode på något sätt. Ska prova igen, förhoppningsvis i dagsljus snart 😆
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Precis som rubriken! Hur snabbt var ni uppe på hästryggen igen efter att ha opat bort äggstockarna och äggledarna?🌼 Letar häst och fick...
Svar
0
· Visningar
441
Senast: FruS
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 439
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
746
Senast: skiesabove
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 872
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc
  • Aktivering/leksaker

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp