Planera det perfekta mordet

Grisar ska vara effektiva om man vill göra sig av med kroppar har jag läst, var ju en massmördare i USA eller Kanada som hade tagit livet av prostituerade(?), matat grisarna med kropparna och sedan sålt köttet till byborna. :crazy:

Sen har vi ju deckarklassikern om hon som mördade sin man med ett fruset lammlår som sedan åkte in i ugnen. Mordutredarna hjälpte sedan till att förstöra mordvapnet. :laugh:

Hur jag hade gjort tänker jag däremot hålla för mig själv, men jag hade aldrig behövt bekymra mig om att göra mig av med någon kropp ifall teorin skulle hålla då ingen hade misstänkt mord. :angel:
 
Vem mördas, er relation (ni får såklart hitta på personen);
Min elaka arvfaster som precis tänkte ändra sitt testamente så hennes cockapoo skulle få ärva alla miljonerna. (Nej, jag har ingen faster)
Hur tar du livet av personen;
Giftsvamp, lite trattkantareller med spindelskivling, ett misstag vem som helst kan göra.
Vad händer med kroppen;
Inget, den hittas av grannen.
Hur ser du till att inget kopplas till dig;
Tanten var en ivrig svamplockare och jag smög ner skivlingen i hennes portion av de varma smörgåsarna med svampstuvning hon alltid skulle bjuda på. Bara "tur" att inte jag också blev förgiftad.
 
Har lite svårt att se varför den här tråden skulle vara så mycket värre än vad alla deckar-författare där ute gör? De sitter ju också och spånar på bästa historien!

Ja det gör vi faktiskt. :) Det finns speciella grupper där man kan fråga sådant som man inte kan fråga någon annanstans utan att folk skulle börja tro att man faktiskt är helt galen. :crazy:
 
Läste en deckare där någon dödade genom att injicera luft i offret när hen sov. Tydligen var det omöjligt att upptäcka.

Ingen aning om det är sant dock!
 
Skulle egentligen vilja ha en egen maffia som kunde sköta all skit åt mej så jag slapp få skit under naglarna. Men eftersom man skulle göra det själv så får jag väl strunta i det.

Skulle gärna ta mina grannar (hela huset), men det blir lite för många och lite misstänkt. Så jag gör världen en tjänst och dräper Ernst. Skulle slå ihjäl han med nån av hans hemska prylar som jag sen skulle eldå upp och slänga i havet ihop med kroppen.
Jag skulle stycka kroppen och slänga av den låååångt ute till havs, så fiskarna fick ta hand om resten och i det närmaste obefintlig chans att nån kroppsdel dyker upp igen.
Eller lite enklare, förgifta honom med nån svamp eller växt så att det ser ut som om han har gjort det själv av misstag. "Han råkade plocka nått dödligt giftigt" och sen dör han under bästa sändningstid :devil:

Nooooooooo :arghh: Nu tänkte jag skriva ta inte mitt julmys men det skulle låta lite konstigt så jag låter bli.
 
Alltså vilken underbar tråd!!

Det jag ofta funderar på är "Hur svårt kan det vara att göra sig av med en kropp?". Förutom att den helt förstörs i nån jäkla ugn eller liknande.

Jag tänker att styckar man kroppen på något lämpligt ställe ute i naturen borde väl inte det lilla spillet av dna (typ blod) överleva så jäkla länge? Ben tänker jag man borde kunna elda (drömmen att hutta in i en majbrasa någon helt annan stans men det är ju ett väldigt osäkert kort ifall den inte brinner ner ordentligt). Lite osäker på tänderna dock? Kanske behöver mala ner dem för sig och strössla ut nånstans. Samma med benen då om de inte går att förbränna tillräckligt väl. Köttet tänker jag att man styckar väl, tillagar (eh, hur mår dna efter tillagning? Jag lyckades inte googla :D) och antingen har någon att äta upp (typ djur tänker jag här, typ kasta in på en sådan liten utepark med små grisar o dyl, såklart även den någon helt annanstans) eller gör sig av med på nån typ av soptipp/kompost. Om man är modig komposterar hemma/hos någon man känner med kompost. Eller i en gödselstack bara:D
 
Alltså vilken underbar tråd!!

Det jag ofta funderar på är "Hur svårt kan det vara att göra sig av med en kropp?". Förutom att den helt förstörs i nån jäkla ugn eller liknande.

Jag tänker att styckar man kroppen på något lämpligt ställe ute i naturen borde väl inte det lilla spillet av dna (typ blod) överleva så jäkla länge? Ben tänker jag man borde kunna elda (drömmen att hutta in i en majbrasa någon helt annan stans men det är ju ett väldigt osäkert kort ifall den inte brinner ner ordentligt). Lite osäker på tänderna dock? Kanske behöver mala ner dem för sig och strössla ut nånstans. Samma med benen då om de inte går att förbränna tillräckligt väl. Köttet tänker jag att man styckar väl, tillagar (eh, hur mår dna efter tillagning? Jag lyckades inte googla :D) och antingen har någon att äta upp (typ djur tänker jag här, typ kasta in på en sådan liten utepark med små grisar o dyl, såklart även den någon helt annanstans) eller gör sig av med på nån typ av soptipp/kompost. Om man är modig komposterar hemma/hos någon man känner med kompost. Eller i en gödselstack bara:D

En vanlig brasa blir inte tillräckligt varm för att bränna en kropp. Däremot lär det väl inte finnas särskilt mycket DNA kvar efter man har eldat.

Man kanske kan stycka kroppen i pyttebitar och slänga små påsar lite överallt. I soptunnor för hundbajs, i grannskapets soptunnor osv. Fast inte i såna där folk gräver efter pant.
 
En av mina kollegor nämnde nån gång att vi (dödgrävare) måste ha absolut bäst förutsättningar för att röja undan en kropp. Ingen skulle nånsin gräva upp nån helt annans grav för att leta efter kroppen som vi kunde gömma där tiden mellan gravgrävning och gravsättning/återfyllnad :D

Det hela blev så komiskt då det är den snälla rara tjejen som aldrig gör en fluga förnär som kläckte kommentaren :rofl:

Men nej. Ingen behöver bli upprörd. Vi sköter vårt jobb så absolut snyggt och respektfullt som möjligt och lägger bara en i varje grav.
 
Om jag nu dödade någon och ville gömma liket så skulle en större sjö långt från mina hemtrakter kännas smart. Öppna bagageluckan, åk långt, sänk liket.
 
Kände en bonde som grävde ner föl i gödselbrunnen om de föddes döda etc. När det var dags för vårbruket våren efter fanns inget kvar av dem. Skulle det funka på människor? Tror också det är tänderna det blir problem med... Nä, verkar alldeles för jobbigt för att vara lönt. Men måste jag välja någon skulle jag välja någon SDmänniska som gör bort sig gång på gång. Jag är allergisk mot korkadhet.
 
Jag tror det kluriga är att man är mänsklig och begår misstag. Den perfekta planen sabbas eftersom man gör nåt så oerhört svårt som gör att man helt enkelt fuckar upp.

Så oavsett vilka idiotsäkra lösningar som finns så faller det på andra saker.

Spinner vidare lite på detta. Många nämner styckning. Jag har tittat på alldeles för många brottsdokumentärer och hört ett antal gånger att det tydligen ska vara väldigt mentalt påfrestande att stycka en människokropp. Det är en hel del fall där folk har försökt, men tja - gett upp för att det är för psykiskt jobbigt.

Och det ligger nog en hel del i det generellt. Att ens emotionella tillstånd efter begånget brott inte är skarpt och analytiskt nog för att kunna genomföra "det perfekta brottet".
 
Såg en film häromkvällen med Jason Statham där han var lönnmördare. Hans specialitet var att göra det så det såg ut som en olycka.

Det är nog så jag skulle gjort det. Ser det ut som en olycka så behöver man inte bekymra sig för kroppen efteråt.

Eller putta ner människan i märgelgraven. Den kroppen lär aldrig nånsin hittas.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 823
Senast: lundsbo
·
Relationer Disclaimer: Om man inte vill läsa om mitt sexliv kan man klicka bort tråden redan nu. Är det någon som har lyckats återuppväcka ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 677
Senast: Sootie
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 827
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 254
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp