Planera det perfekta mordet

Att ens emotionella tillstånd efter begånget brott inte är skarpt och analytiskt nog för att kunna genomföra "det perfekta brottet".
Precis. Och ofta faller det ju på andra saker: man beter sig annorlunda, har berättat för någon, slarvat med mobilen etc.

Och så nån gång ibland så gör mördaren precis alla jävla fel han kan, är världens fuck up, och kommer ändå undan med det. Se exempel: Mats Alm.
 
Det jag ofta funderar på är "Hur svårt kan det vara att göra sig av med en kropp?". Förutom att den helt förstörs i nån jäkla ugn eller liknande.

Jag tänker att styckar man kroppen på något lämpligt ställe ute i naturen borde väl inte det lilla spillet av dna (typ blod) överleva så jäkla länge?
Varför stycka? Kom hit istället för i min panna får det rum 2 i taget. :angel:
 
Jag tror det kluriga är att man är mänsklig och begår misstag. Den perfekta planen sabbas eftersom man gör nåt så oerhört svårt som gör att man helt enkelt fuckar upp.

Så oavsett vilka idiotsäkra lösningar som finns så faller det på andra saker.

Alltså jag tänker alltid på fredagstacos. Och sedan att jag kommer behöva diska stekpannan. O så fastnar något i mitt avlopp. Hej noja. Misstag kommer att begås - check :nailbiting:
 
En vanlig brasa blir inte tillräckligt varm för att bränna en kropp. Däremot lär det väl inte finnas särskilt mycket DNA kvar efter man har eldat.

Man kanske kan stycka kroppen i pyttebitar och slänga små påsar lite överallt. I soptunnor för hundbajs, i grannskapets soptunnor osv. Fast inte i såna där folk gräver efter pant.

En kropp nej men benen? Alltså renskrapade. Efter styckningen. Fast majbrasan är ju mest en kul grej, erkännes :D
 
Spinner vidare lite på detta. Många nämner styckning. Jag har tittat på alldeles för många brottsdokumentärer och hört ett antal gånger att det tydligen ska vara väldigt mentalt påfrestande att stycka en människokropp. Det är en hel del fall där folk har försökt, men tja - gett upp för att det är för psykiskt jobbigt.

Och det ligger nog en hel del i det generellt. Att ens emotionella tillstånd efter begånget brott inte är skarpt och analytiskt nog för att kunna genomföra "det perfekta brottet".

Men självklart. Det är dock väldigt intressant att resonera kring tycker jag. Jag är inte mordisk av mig men däremot sjukt nyfiken på långsökta spår. Alltså tänk liksom så sjukt mycket cross contamination det finns i vårt samhälle. :love:

(Uppenbarligen ingen bacillskräck här inte :D)
 
Precis. Och ofta faller det ju på andra saker: man beter sig annorlunda, har berättat för någon, slarvat med mobilen etc.

Och så nån gång ibland så gör mördaren precis alla jävla fel han kan, är världens fuck up, och kommer ändå undan med det. Se exempel: Mats Alm.

Typ som i alla filmer o serier där man bara "Nej, nej, men sluta nu!! :eek: Gör inte så! :arghh:Pucko! :rage:". Jag har aldrig i mitt liv lyckats ens med en liten lögn, skulle idén bara dyka upp i mitt huvud hade jag varit i burar dagen efter.
 
Ok jag tänker såhär. Ska man komma undan med mord:

1. Googla inte
2. Berätta inte om dina planer på Buke eller IRL :p
3. Mörda inte någon i din närhet typ närstående eller partner - du kommer bli misstänkt direkt
4. Kör på ngn okänd helt random person helst så långt borta som möjligt
5. Gör inte detta om du finns i nåt slags polisregister
6. Klanta in till det och lämna typ hårtussar, tuggade tuggummin eller sjuttifemton fingeravtryck efter dig
7. Göm inte mordvapnet hemma
8. Sno inte offrets kontokort och ta ut cash på detta
9. Dra inte till dig onödig uppmärksamhet
10. Lägg inte offrets kvarlevor i din bil
11. "Göm" inte offret under en grankvist i nån skog där en massa hundägare promenerar
12. Gör en brasa eller doppa i syra
 
En av mina kollegor nämnde nån gång att vi (dödgrävare) måste ha absolut bäst förutsättningar för att röja undan en kropp. Ingen skulle nånsin gräva upp nån helt annans grav för att leta efter kroppen som vi kunde gömma där tiden mellan gravgrävning och gravsättning/återfyllnad :D

Det hela blev så komiskt då det är den snälla rara tjejen som aldrig gör en fluga förnär som kläckte kommentaren :rofl:

Men nej. Ingen behöver bli upprörd. Vi sköter vårt jobb så absolut snyggt och respektfullt som möjligt och lägger bara en i varje grav.

Min tanke också // Fd säsongsarbetare på kyrkogård
 
Funderat på en hästsko fastspikad på en klubba och sedan en sving likt en hästspark, antingen i stallet eller i hagen. Jag hade en problematisk uppväxt :cautious::cool:

Det där låter inte som att det kom spontant nu, utan att du tänkt på det tidigare. :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 823
Senast: lundsbo
·
Relationer Disclaimer: Om man inte vill läsa om mitt sexliv kan man klicka bort tråden redan nu. Är det någon som har lyckats återuppväcka ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 677
Senast: Sootie
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 827
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 254
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp