Planera det perfekta mordet

En av mina kollegor nämnde nån gång att vi (dödgrävare) måste ha absolut bäst förutsättningar för att röja undan en kropp. Ingen skulle nånsin gräva upp nån helt annans grav för att leta efter kroppen som vi kunde gömma där tiden mellan gravgrävning och gravsättning/återfyllnad :D

Det hela blev så komiskt då det är den snälla rara tjejen som aldrig gör en fluga förnär som kläckte kommentaren :rofl:

Men nej. Ingen behöver bli upprörd. Vi sköter vårt jobb så absolut snyggt och respektfullt som möjligt och lägger bara en i varje grav.
Håller med, det snacket har gått hos oss också när vi stått och grävt en 2-metare och en kollega kläckt "gräver vi 50 till kan vi stoppa ned din bråkiga granne också".
 
Låt säga att jag vill bli av med grannens son.
Då lånar jag bara ut min högtrimmade fyrhjuling till honom (han är över 18 och har körkort) och väntar på smällen. Sedan får jag ut en ny(fyrhjuling) på försäkringen och samtidigt blir jag av med en otrevlig granne.:cool:
Risken är att någon annan ryker också samt att du inte lyckas utan han klarar sig, med eller utan skador även om fordonet kraschar.. Särskilt perfekt är det inte.
 
Ta med personen jag vill ha undanröjd med på båttur/bada

Ge en rejäl dos med insulin och sedan putta ut personen i vattnet. Drunkningsolyckor händer så lätt dessutom desorienterade och svaga med insulin i kroppen.

ge mig lite mer tid så ska jag fundera ut något bättre. Detta ploppa upp på mindre än 2s... Usch jag är en hemsk människa :D
 
Jag tror på att vara lagom maskerad, t. ex. regnjacka med uppdragen huva en mörk kväll när det inte är så många vittnen ute, och skjuta offret. Kroppen kan ligga kvar så slipper jag få spår av offret på mig. Pistolen dumpas i närmsta sjö/å. Tänk Palmemordet.. :angel:
 
Jag tror mer på en matförgiftning, ser till att alla som äter blir sjuka men den som jag vill ha bort får mångdubbel dos.
 
Nog borde man kunna fejka en ridolycka också? Om man vet att någon rider i skogen en viss tid, så råkar man gå där med hunden. Lura personen av hästen och ge dödlig skada, med sten förslagsvis. Sen sätta fast foten i ena stigbygeln så personen blir släpandes och sätta iväg hästen i full galopp. Då lär folk tro att personen dött av skadorna i olyckan.

Eller kanske som i Hitchcock klassikern "strangers on a train".
Man byter mord med någon. Person A mördar person B´s fru och person B mördar person A´s chef. Då har mördarna ingen koppling alls till offret.
Fast då måste man förstås lita på en annan person och att inte den bryter ihop. Och helst ska inte mördarna ha koppling till varandra och var hittar man en sån människa? Efterlysning på Flashback?
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 822
Senast: lundsbo
·
Relationer Disclaimer: Om man inte vill läsa om mitt sexliv kan man klicka bort tråden redan nu. Är det någon som har lyckats återuppväcka ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 677
Senast: Sootie
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 824
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 253
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp