Bukefalos 28 år!

Planera kläder för veckan

Planerar bara kläder om jag ska gå på dejt eller spendera några dagar borta. Har en vardagsgarderob med kläder anpassade för att vara bekväm hemma, eller bra att promenera i. Nästan alla kläder fungerar ihop.
 
Jag är ju så morgonvirrig så för mig har det underlättar enormt att ha bestämt innan.
Sen kan jag ju ändra mig vid behov , men oftast orkar jag inte tänka på sånt på morgonen.
lägger fram allt övrigt som behövs till jobbet också kvällen innan så det går snabbt.
Min utbrända hjärna gillar det.
Då lägger jag hellre den energin på jobbet.
 
Rymliga fickor på löst midjebälte. Bästa uppfinningen ever som gör att man inte behöver välja kläder utifrån vilka fickor de har. https://www.mittplagg.se/midjebalten

Egentligen rätt enkel grej, så man skulle väl använda sin kreativitet och göra egna med ett personligt valt mönster på tygen. Den dag det blir av...
Satte min bästis som är ett sygeni på uppdraget. Hon har skickat ritningar hela kvällen. Och hon har jättemycket roliga tyger så jag kan nog få värsta crazytyget. Och den kommer nog inte kosta 400 kr. Tack för tipset.
 
Satte min bästis som är ett sygeni på uppdraget. Hon har skickat ritningar hela kvällen. Och hon har jättemycket roliga tyger så jag kan nog få värsta crazytyget. Och den kommer nog inte kosta 400 kr. Tack för tipset.
Väntar på bild... :)

Det är någon typ av bandkantning på fickorna, och relativt kraftigt tyg. Kan nog vara bra att sikta åt det hållet i materialval för hållbarhet och stabilitet.
Har snott tipset från personalen på bibblan när jag såg att de kunde gå i sommarklänning och ändå ha allt praktiskt jox till hands. :up:
 
Jag har en jobbtröja (t-shirt med jobbets logga) så det valet är ju inte så svårt. Om den är i tvätten har jag en annan tröja jag kan använda med.

Sedan beror det på om det är kallt eller varmt ute om jag har shorts eller trekvarts byxor.
Strumpor och sneakers.

Klart!
 
Väntar på bild... :)

Det är någon typ av bandkantning på fickorna, och relativt kraftigt tyg. Kan nog vara bra att sikta åt det hållet i materialval för hållbarhet och stabilitet.
Har snott tipset från personalen på bibblan när jag såg att de kunde gå i sommarklänning och ändå ha allt praktiskt jox till hands. :up:
Hon gick loss direkt. 12.30 idag fick jag bild på ett försök. Blev inget crazytyg på provmodellen utan ett jättefint med insekter o blommor. Jag ska prova den imorgon. Återkommer med bild då.
 
Jag har blivit jättetråkig och använder samma kläder hela tiden. Nästan onödigt att packa in i garderoben efter tvätt eftersom jag ändå använder samma samma hela tiden. Smidigt och funktionellt men lite mer variation hade inte skadat.
 
Nu är jag bara hemma pga distansstudier, men när jag jobbade brukade jag lägga fram kläder kvällen innan för att spara tid. Bytte till arbetskläder när jag kom fram till jobbet, så behövde aldrig tänka att kläderna skulle matcha.
 
Nu när jag bara jobbar hemma går jag mest runt i samma kläder, vilket är sköna byxor och hoodie.
Innan hade jag ofta en tanke om vad jag skulle ha på mig nästa dag, ofta med hänsyn till vad jag skulle göra. Bara sitta på kontoret blev en annan slags outfit än om jag skulle prata inför massor med folk. Ofta ändrades den tänkta outfiten ändå för att jag fick en annan känsla när jag väl klädde på mig 😂
 
Jobbar hemifrån sen ett år tillbaka så blir mest jeans och tröja. När jag jobbade på kontoret så lade jag alltid fram kläder kvällen innan. Ska vi ha videomöte så kollar jag också på kläder dagen innan. Så skönt att slippa rota runt i garderoben på morgonen.

När jag jobbade på kontor så packade jag också det jag behövde i väskan dagen innan. Har svårt att förstå de som springer som yra höns på morgnarna och letar efter nycklar eller något annat.

Jag hade en kompis som inte hittade bilnycklarna en morgon. Det slutade med taxi till jobbet och att mannen fick hämta henne på eftermiddagen. då hon jobbar en bra bit utanför staden. Totalt onödig kostnad.
 
Är det nån mer än jag som planerar i förväg vad jag ska ha på mig?
Känner att det är så skönt på morgonen att ha klart vad man ska bära.
Nu för tiden har jag heller inte dagar då jag känner mig fetare än andra så det är lättare att faktiskt ha de kläder jag har bestämt.
Jag planerar också i förväg, så skönt ha det färdigt :) Jobbet är allra enklast, har 3-5 "outfits" jag varvar mellan, vinter- och sommaroutfits.
 
Jag har nog inbillat mig att jag inte planerar men när jag tänker efter så är det just vad jag gör.
Beroende på om jag ska vistas på kontoret eller inte anpassas kläderna. Visserligen inte så stor skillnad men lite mer omsorg när jag inte jobbar hemifrån.
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 073
Senast: TinyWiny
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 505
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: Zacci
·
Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 751
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp