Plast-stolpar från Börjes?

K

Kockan

Någon som har dessa? Är de bra? Tips på andra vettiga och någelunda billiga stolp?
Har ordentliga tråstolp i de permanenta hagarna, men tänkte stängsla vallen efter höskörden och då vill jag ha något som är enkelt att plocka ned sedan.
 
Bland de billigaste och bästa (hållbaraste) av temporära stolpar tycker jag Boles krysstolpe är. De knackar man bara ner med en hammare eller liten handslägga.

Vi har också plaststolpar med stålspets som man trampar ner. Går lite snabbare att sätta upp men de går lättare sönder.
 
Om det är stolparna med stålspets du menar så tycker jag att de är prisvärda.
Jag har haft hästarna så att de stripbetar, dvs jag flyttar hela hagen en bit varannan dag så att de inte vräker i sig av den feta vallen, så mina stolpar har fått göra sitt jobb :D
 
Jag har den längsta modellen. Den med en "spets" man trampar ner i marken. Har dem även i vinterhagen faktiskt. De är inte ätbara enligt hästarna, vilket är bra! Dessutom har de gått att få ner nu i vinter trots tjälen i backen, vilket inte trästolpen gjort.

Har haft dem jag har i två år, och de verkar vara bra och prisvärda. Ska köpa fler i vår.
 
Jag gjorde en ganska omfattande studie i somras då jag skulle inhängna ett antal stora hagar. Jag fick höra att trästolpar var tåligast, men jag kan inte lova att det är så... ;) Det bästa priset på stolpar (i trä) var faktiskt från Granngården! Jag rekommenderar att du kollar hos dom innan du bestämmer dig (om du inte absolut vill ha plaststolpar....) :p
 
Visst är nog trästolp tåligast. Jag har både trä och el på vinterhagarna, (så att de inte gnager på träet).
Däremot så kommer det att bli lite tillfälligt runt vallen då de bara ska gå där efter höskörden. Tänkte plocka ihop allt sedan och lägga undan tills nästa år. Ville då ha något mer lätthanterligt och billigt.
Fast å andra sidan: man kanske ska räkna på vad det kostar med riktiga trästolp och låta de stå över vintern? De står ju inte i vägen direkt. Bara att dra tråden sen till sommaren. Det tål att tänkas på...
Har inte kollat upp än vad trästolp kostar för det fanns redan endel fina hagar klara då vi flyttade hit i somras.
 

Liknande trådar

Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 576
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 134
Senast: LiviaFilippa
·
Anläggning Jag har börjat fundera på att på sikt försöka göra något som liknar paddock paradise hemma. Mina hästar går på lösdrift och det är bara...
Svar
9
· Visningar
1 240
Senast: Tualma
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp