Plikter, plikter, plikter

Mitt timjobb är on-off. Särskilt när det kommer till kommunikation. Jag är liksom tillgänglig hela tiden. Och när jag får ett telefonsamtal så skriver jag upp 5 minuter. Jag har även fått ringa telefonsamtal från min privata lur eftersom jag inte har en jobblur. Här om dagen ägnade jag tio minuter åt jobb, liggandes i soffan. Att försöka separera jobb och annan tid är svårt, känner jag.

Igår fick jag inget jobb sökt. Skit liksom. Men det har inte heller dykt upp så mycket intressanta jobb. Jag har 16 jobb sparade hos af som jag inte har sökt än. De flesta jobb passar mig inte. Känner att min motivation sjunker när jag inte blir kallad till intervjuer trots ansträngningar. Och så är jag inte lockad av jobben som finns ute heller. Att söka dem ser jag bara som ett nödvändigt ont.

Jag skulle duschat i förrgår. Det blev inte av. Det blev inte av igår heller. Men idag måste jag. Jag skulle behöva åka och köpa kattmat. Blötmaten är nästan slut. Visst, jag skulle kunna börja utfodra stora kissen med torrfoder för att skjuta på det ytterligare ett tag. För egen del har jag ju mat som räcker ett tag till. Jag är inte alls pigg på att starta bilen och köra med den om jag inte måste.

Städade i alla fall av runt diskbänken lite hyfsat i morse. Alltid något.

Jag tycker den bästa tiden på dygnet är när jag sover. Då behöver jag inte bry mig om något. Men det är jobbigt att vakna och behöva börja göra saker. Idag har jag inte ens fått igång vedspisen. Men har matat katterna och har ätit själv.
 

Känns tveksamt om jag kommer få iväg en jobbansökan idag. Det har kommit ut ett nytt administratörsjobb men man skulle vara bra på att prioritera även när man har mycket att göra. Jag vet inte om det passar mig. Kanske kraschar jag av sånt.

Och så har jag varken handlat eller duschat.

Går bra nu...
 
Du kan inte beställa kattmat via nätet och få det hem till dörren? Så slipper du både ta bilen och bära hem det. Kanske är även priset bättre än i fysisk affär?
 
Du kan inte beställa kattmat via nätet och få det hem till dörren? Så slipper du både ta bilen och bära hem det. Kanske är även priset bättre än i fysisk affär?
Jag är sällan ute i god tid utan köper när det är slut. Och nu under helgen får jag ändå ingen leverans.
 
Låter som ganska underliga arbetsvillkor på ditt jobb? Är du säker på att du förväntas ha obetald jour?
 
Låter som ganska underliga arbetsvillkor på ditt jobb? Är du säker på att du förväntas ha obetald jour?
Det är så det blir. Jag har ingen fast arbetstid. Och folk kan ringa när som helst. Det har också uppstått problem som jag behövt hjälp med och då har det blivit ett antal telefonsamtal och mellan dessa har jag inte haft något att göra.
 
Det är så det blir. Jag har ingen fast arbetstid. Och folk kan ringa när som helst. Det har också uppstått problem som jag behövt hjälp med och då har det blivit ett antal telefonsamtal och mellan dessa har jag inte haft något att göra.
Din AG utnyttjar dig.

Om de vill betala för 2 timmar/dag är du tillgänglig de 2 timmar..inte hela dagen.

Du verkar vara duktig på att se om ditt hus...sätt en gräns här.
 
Vi timredovisar på olika projekt på mitt jobb. Dvs om en projektledare ringer och frågar något så ska vi lägga det på projektet. Det finns inte på kartan att skriva upp 5 min här och 5 min där. 30min är minimum oavsett hur kort ett samtal varit. Det tar tid att ställa om från det man gör till samtalet och tillbaka igen.

Jag tänker att det borde vara något liknande på ditt jobb.
 
Vi timredovisar på olika projekt på mitt jobb. Dvs om en projektledare ringer och frågar något så ska vi lägga det på projektet. Det finns inte på kartan att skriva upp 5 min här och 5 min där. 30min är minimum oavsett hur kort ett samtal varit. Det tar tid att ställa om från det man gör till samtalet och tillbaka igen.

Jag tänker att det borde vara något liknande på ditt jobb.
Instämmer! Skriv upp 30 minuter minst varje gång. Allt annat är helt orimligt. Din arbetsgivare lär förstå det om du påminner.
Och be eventuellt om lite extra betalt per dag du är tillgänglig.

Be även om att få skriva upp alla veckans timmar på samma dag så du inte går precis jämt upp med avdraget på aktivitetsstödet.

Lycka till!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 329
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 422
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838
  • Artikel
Dagbok För ett tag sedan fick jag besked om att min trekammarbrunn skulle tömmas. Jag tänkte inte alls på att över brunnen låg det en rishög...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 959
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp