Plötsligt så händer det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

mian1

Trådstartare
Jag hade faktiskt läst på lite, fast bara lite. Innan förlossningen skulla banet fixera sig, man skulle få sammandragningar och förvärkar. Sen skulle de riktiga värkarna komma och de kunde man bara inte missa. Och så hade jag bläddrat en broschyr om smärtlindring och varma bad. Mer behöver man väl inte kunna när det är över en månad kvar till utsatt datum?

Mor & far var på besök förra helgen. Mamma hade med sig en gryta och hon är väl inte riktigt känd som gourmetkock. Med andra ord var det inget konstigt att jag kände mig lite orolig i magen under natten. Lite ont i nederdelen av magen framåt småtimmarna, men det var ju faktiskt på tiden att bebisen fixerade sig, eller?
Vid 8-tiden var jag tvungen att vagga upp för att gå på toa och jag hade fått en grymt kladdig flytning. Slemproppen är ju som bekant en propp och blodigt slem. Slem som inte är blodigt är en flytning och flytningar kan ju som bekant bli mer eller mindre ymniga. Ofärgat och luktfritt är helt okej, det har barnmorskan sagt. Att det fortsatte att rinna vatten i toaletten även efter jag slutat kissa kunde bara bero på en enda sak - flottören var kass. Men inte heller det några problem då pappa var hemma och han är VVS:are.

Efter frukost var magen fortfarande kass och det tryckte rätt rejält. Konstigt nog var det ingen annan som blivit dålig av mammas matlagning, men min mage var ju lite extra känslig.
Vid 11-tiden gjorde det mer ont och jag duschade för att bli kvitt mina sammandragningar. Det hjälpte, men gick inte över helt. Nån timme senare tryckte det på rejält och jag mådde illa. Medan jag förbannade mammas gryta packade mamma en väska åt mig som jag itne alls förstod vad jag skulle ha till. För nån bebis skulle det ju inte bli på länge.
Vid 13-tiden stod jag och kramade en högtalare i vardagsrummet - på väg in på toa, men jag kom inte längre. Då packade mamma mig i bilen ihop med väskan och sedan kommenderades en minst sagt förvirrad make att köra mig till BB.

Efter att maken missat avfarten (höger här sa jag och då svängde han ut i vänsterfilen...) hittade vi fram till förlossningen. Halv tre var vi där och tre timmar senare föddes en liten, liten Astrid.

Det blev inget varmt bad och ingen ryggmärgsbedövning. Precis som jag anade var det ingen idé att planera för det blev ändå inte som vi trodde.
Så i kväll har vi äntligen fått åka hem. Efter 8 dagar på BB med en liten, gul bebis. Nu är hon inte så gul och tillbaka i ursprungsvikten.

Fortfarande lite overkligt, men hon är väldigt snäll och söt :love:
Jag var inte riktigt säker på om jag skulle ångra mig och om jag skulle veta vad jag skulle ha en såndär lite till, men jag ångrar mig faktiskt inte alls och Astrid är sötare än en hel kull hundvalpar!!!

:love: :love: :love: :love:
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Åhhh! Stort GRATTIS!
Min gosse är nu 4,5 månader och man kan titta i timmar på honom :love:
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Grattis till lilla Astrid :banana: Visst är det härligt hur man tänker och planerar och så stämmer det inte ett dugg med hur det blir.

Mia.
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Jag har faktiskt undrat var du varit, har saknat dina inlägg. Jag söker alltid på alla inlägg gjorda av dig för du skriver så roligt.
Grattis!!!!!!!! Silken chock det måste ha blivit men tur att din mamma var klok :-)
Gick allt bra?
 
Sv: Plötsligt så händer det!

mian1 skrev:
Fortfarande lite overkligt, men hon är väldigt snäll och söt :love:
Jag var inte riktigt säker på om jag skulle ångra mig och om jag skulle veta vad jag skulle ha en såndär lite till, men jag ångrar mig faktiskt inte alls och Astrid är sötare än en hel kull hundvalpar!!!

:love: :love: :love: :love:
först - GRATTIS!!

Sen, jag känner igen det där med att "Tänk om man ångrar sig och inte vill ha ungen???" Det finns ju ingen ångervecka på bäbisar och man kan ju OMÖJLIGT veta exakt vad man ger sig in på innan ungen är ute. :p
Men det är ju faktiskt så ändå att mammahormonerna gör att man bara ääälskar :love: :love: det lilla livet som kommer ut, även om alla andra skulle tycka att det är det fulaste missfoster som skådats... :p
När Selma var utplockad (snittad ju) fick jag bara se henne som hastigast för de sprang ut i rummet bredvid för att få igång andningen ordentligt. Och medan de var där började jag storgråta på operationsbordet - jag hade ju blivit mamma ju! lyckotårar alltså! :D
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Jättestort Grattis! :banana: :banana:

Känner igen mig i ditt "nä än är det inte dags". För min del skämdes jag nästan när jag ringde förlossningsavd och pep om att nog vattnet hade gått, kanske. På vägen in till förlossningen kom värkarna igång, men sambon undrade fortfarande trots både vattenavgång och värkar om det inte var falskt alarm :D .

Ångra dig, det kommer du aldrig göra!
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Grattis :bow: :bump:

Hoppades att din frånvaro här skulle betyda närvaro på BB :D

Tim (som också höll på att missa sin förlossning :o )
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Nämen GRATTIS...skall det bli en liten Lindgren av henne också :D gå i mammas fotspår med "författeriet" :rofl:
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Men... Jättegrattis Mian. Barn är underbara, vad roligt att det gick så bra! :bump: :bump:

Kram till hela familjen :)
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Grattis till lilla Astrid! Tur att du hade mamma på besök och pappa förstås, det kunde ju varit flottören det var fel på. :rofl:
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Stort stort grattis! Vissa har tur som har snabba förlossningar - en annan fick ligga i 27 timmar med värkar varav 16,5 timme på förlossningen innan David behagade komma ut :mad: ;)
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Allt gick bra och väldigt snabbt. Tur i oturen att Astrid inte var så stor. Inga sömmar och bristningar eller klipp, men AJ vad ont det gör såhär efteråt! Hoppas att jag läker ihop snart och att alla benen hamnar på rätt plats. Man kan ju utveckla toalettfobier för mindre och hemma finns ingen dusch vid toan.

Annars är det så skönt att vara hemma igen och jag antar att vi kommer att vara lite förvirrade de första veckorna.
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Ooooo jag blev alldeles tårögd! GRATTIS till lilla Astrid!

Det låter ju som att det gått superbra alltihop, och precis som du trodde är det ingen idé att planera ;)

Ja, det är lite förvirrande i början, men det ger med sig om ett par månader. Kram och grattis igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 517
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 161
Senast: Tramptass
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 325
Senast: Björk
·
Gravid - 1år Är det verkligen bara jag som vill skriva detta med ett frågetecken? Skriver en ny tråd här, för jag känner att jag inte vill svärta...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 555
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp