Plötsligt så händer det!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Plötsligt så händer det!

Grattis :love:
Visst är det skönt när det är över. Du är snart nomal där nere igen ;) Theodor är nu 3 ½ v och jag trodde aldrig skulle bli normal igen då jag fick grymt stora hemorojder men se, efter 2 v var de borta och nu är jag nästan normal igen.....blöder fortfarande lite och har ont av foglossningarna, du ser det finns hopp om framtiden :d (maken räknar ner veckorna :o )
GRATTIS igen!
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Grattis !

Vad roligt !

Du skriver så otroligt roligt om saker och ting - så även din förlossning.
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Grattis! Vad underbart! Och vilken lycka med en så snabb relativt enkel första förlossning :banana:

Hur tidig var hon? Vad hade hon för födelsemått?
 
Sv: Plötsligt så händer det!

GRATTIS! Åh vad kul! Bra att din mamma var på plats.

Men var glad att du inte fick ryggMÄRGSbedövning, he he. Ryggbedövning brukar vara trevligare när man ska föda barn.
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Grattis!
Säga vad man vill om förlossningar, men jag tyckte att det var en häftig upplevelse som jag väl skulle kunna göra igen!

// K
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Grattis!!!
Visst är det märkligt, hur det lilla livet bara kommer in och tar en självklar plats i ens hjärta. Efter ett tag kan man inte riktigt förstå längre hur livet skulle vara utan.

Ta hand om er nu!
 
Sv: Plötsligt så händer det!

GRATTIS :bump: !!!!!

Astrid, Ester och Doris fina namn! Vad tycker bassarna om att få delad uppmärksamhet?
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Grattis till liten Astrid!
Det blev ju en ponnyflicka.

Hur liten var hon?
Och mår hon bra nu då?

Du kommer att må prima igen efter några veckor.

Nej man vet ju aldrig hur förlossningen skall bli, det är bara att försöka att hänga med och göra det bästa av situationen.
Om man nu hinner med det.

Din mamma kanske kan saluföra grytan som "Start-gryta"?
En revolution i mödravården.
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Gud så kul för er!
Grattis i mängder till både dig och din man(?) :)

Ge Astrid en liten bebiskram från mig :)
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Hon var 47 cm lång och vägde 2,7 kilo! Född i vecka 35+2
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Inte_Ung skrev:
Grattis till liten Astrid!
Det blev ju en ponnyflicka.

Hur liten var hon?
Och mår hon bra nu då?

Du kommer att må prima igen efter några veckor.

Nej man vet ju aldrig hur förlossningen skall bli, det är bara att försöka att hänga med och göra det bästa av situationen.
Om man nu hinner med det.

Din mamma kanske kan saluföra grytan som "Start-gryta"?
En revolution i mödravården.

Tänkte faktiskt på dej efter förlossningen :D Inte nog med att jag hade dina byxor på mig - man fick faktiskt ett diplom!!! Och både jag och maken läste omedelbart underskriften som "KennelKlubben" :D Det stod såklart KvinnoKliniken :o
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Oh, vilken ära!
Ni tänkte på mig.

Astrid var faktiskt större än mitt andra fullgågna barn.
Så hon är nog redo för världen.
Hoppas att gulsoten går över snart.
Ha henne mycket vid något fönster, vanligt dagsljus hjälper faktiskt också.
Är det sol, så försök att lägga henne mitt i solljuset.
Det hjälper även om bara ansiktet är framme.

Kram till bebisen.
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Grattis! Jag kommer att tanka ofta pa din flicka; mamma hette namligen Astrid i andranamn :love:

Vi har mer an sa gemensamt; mitt forlossningsarbete kom namligen ocksa igang efter en av min mammas maltider!! :D Men eftersom jag da hade 2 1/2 manader kvar sa blev det sprutor som stoppade varkarna. Nar det sedan antligen blev dags pa riktigt sa tog det 26 timmar och slutade med katastrofsnitt sa om amnet kommer pa tapeten igen sa kommer jag att halsa pa din mamma ;) :D
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Grattis till lilla Astrid! Tänkte att du nog var på BB eftersom du inte skrivit något på ett tag ;)

Visst är det märkligt att man kan ändra sig så när de små liven tittat ut, innan man blev gravid undrade man varför man skulle ha dem, men när de kommit till en så är det helt självklart...! Tur att det är tillåtet att ändra sig :D

Kram till lilla tjejen! :love:
 
Sv: Plötsligt så händer det!

Grattis!!!!
Sicken tur att du har en så klok mamma!!! :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 517
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 161
Senast: Tramptass
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 325
Senast: Björk
·
Gravid - 1år Är det verkligen bara jag som vill skriva detta med ett frågetecken? Skriver en ny tråd här, för jag känner att jag inte vill svärta...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 555
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp