Plötsligt värmekänslig

C

C_L

I vanliga fall kan jag spendera 7 timmar i sträck i gassande sol, utan problem, jag bränner mig inte ens.

Som gravid orkar jag inte ens med värmen.

Jag blir illamående, yr, får utslag, detta utan att ens vara utomhus.

Vilken värmekänslighet jag utvecklat, snyft, och detta ska jag gå med i nästan 3 månader till, över sommarmånaderna, hu fasen ska man stå ut :cry:


Hur gör ni??


Jag vill kunna sola och ha det skönt över sommaren, nu ser jag bara ett helvete framför mig.

:crazy:
 
Sv: Plötsligt värmekänslig

jag har alltid älskat solen och att ligga och steka. Nu kokar jag bara av att titta ut när det är sol! Jag försöker ha svala luftiga kläder på mig och alltid ha en flaska kallt vatten med mig. Jag väljer hellre skugga för kroppen och försöker sola benen lite. Dessutom äter jag mycket glass :idea:
Förhoppningsvis slipper jag gå heeela sommaren och vara gravid. BF 8/7.
 
Sv: Plötsligt värmekänslig

Jag har alltid varit en soldyrkare. Heeela lååånga dagar i solen har varit paradiset för mig. Nu... är det skugga och vatten som gäller... Pust!
Jag har också BF 8/7 men räknar med att föda 1/7.... Det är vår förlovningsdag... Siste juni ska tillbringas på grannens studsmatta:laugh:
 
Sv: Plötsligt värmekänslig

Jag var gravid den varma sommaren 2006 (fick lillen 27.7) , det gick bra, jag blev sjukskriven och fick tillbringa tid på vår sommarstuga långt ute i skärgården, där är det sällan helt gassigt, och vattnet var ju svalt.

Även om jag aldrig satt i solen så fick jag pigmentfläckar på kinderna och pannan (det är visst hormonellt), bruna fläckar som nu kommer tillbaks så fort jag blir lite brun :crazy:. Trist men sånt får man väl ta.
 
Sv: Plötsligt värmekänslig

Dra ut en effektiv, rejäl golvfläkt och sitt i skuggan. Drick mycket vatten!!! Yr och illamående låter som vätskebrist och du vet säkert redan att det kan vara farligt som gravid. Gärna mineralvatten, så att du inte förlorar för mycket av de viktiga salterna.

Undvik helst att sola, för att inte riskera att få fula pigmentfläckar.

Svalka med vatten på huvudet och spraya med vattenflaska (eller slang!) på kroppen. När det avdunstar har det en viss svalkande effekt.

Sen får du nog bara försöka stå ut och hoppas på en kall, regnig sommar. :angel:

Lycka till, de här sista månaderna! Jag är inte aaaaallls avundsjuk! :D
 
Sv: Plötsligt värmekänslig

Det verkar ju inte bli nån regnig sommar.. enligt vad jag har hört ska det bli typ varmaste sommaren på myyyyyycket länge!
 
Sv: Plötsligt värmekänslig

Det verkar ju inte bli nån regnig sommar.. enligt vad jag har hört ska det bli typ varmaste sommaren på myyyyyycket länge!

:eek:

Varför just NU när jag inte kan njuta av det!!!

I alla fall...maken inhandlade en fläkt och placerade mitt framför mig och det var ju rena rama himmelriket...utslagen har lagt sig litegrann.

Cortisonsalva och Resorb vätskeersättning samt en MASSA vatten gjorde att jag piggnade till, så nu mår jag lite bättre.

I natt har det varit kallt, men jag har kliat mig blodig på armarna igen, bara att gilla läget förmodar jag.

UL idag och flyg i morgon skapar stress för mig, säkert en stor bidragande faktor.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 423
Senast: Disen
·
Övr. Djur En berättelse om vår Stäppvaran Tösen. Och en berättelse om hur illa vissa reptiler sköts. Med folk som slutar mata för att den ska...
Svar
11
· Visningar
1 574
Senast: Hazel
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 775
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp