Pluggtråden

Jag skulle tro att det är av fuskskäl. En skriftlig uppgift kan någon annan skriva i ditt namn, en munta måste vara du.
Även på distanskurserna skriver man nationella prov eller slutprov fysiskt på plats i en lokal med lärarövervakning och legitimerar sig så det går inte att låta "någon annan" skriva det åt dig.
Muntlig examen ingår däremot i vissa kursplaner.

Även på distanskurserna skriver man nationella prov eller slutprov fysiskt på plats i en lokal med lärarövervakning och legitimerar sig så det går inte att låta "någon annan" skriva det åt dig.
Muntlig examen ingår däremot i vissa kursplaner.
Den kanske ersätter en gammal skriftlig uppgift. Eller så kanske muntlig förmåga ingår i läromålen?

Känner mig ganska uppgiven, första försöket gick inte vägen och nu har jag precis skrivit nationella provet för andra gången..
Och gått hela kursen... Den här gången har inlämningarna varit mycket lättare och enligt läraren gick även muntliga mycket bättre och hon tycker jag verkar kunna det. MEN jag är förmodligen ett poäng från godkänt på nationella och enligt läraren är det 50/50 om jag får godkänt på kursen...
Får veta på fredag och pendlar mellan hopp och förtbivlan. Jag behöver inte kursen för framtida studier utan det är enbart min biljett in på den utbildning jag vill gå, och jag vet inte om jag orkar gå kursen en gång till.

Jag tycker jag förtjänar att bli godkänd. Men det känns som att hela min framtid ligger i lärarens händer...

Fick mitt betygsutdrag för mina komplementerande kurser med posten idag. Ska scanna in och ladda upp för högskoleantagning och sen är det bara att vänta till juli på besked ( jag som är så bra på att just vänta...):cool:

Fick riktigt bra betyg på andra Naturkunskapskursen så det känns kul.

Hur fungerar det när man läst upp betyg på komvux, måste man ladda upp dom själv på antagning?
Just nu står jag som obehörig, men vill ju hinna bli behörig.

Hur fungerar det när man läst upp betyg på komvux, måste man ladda upp dom själv på antagning?
Just nu står jag som obehörig, men vill ju hinna bli behörig.
Japp!
Du behöver först beställa ett officiellt betygsutdrag via vuxenutbildningen som du scannar in och sedan laddar upp. De brukar skickas hem med posten så det tar några dagar att få dem.

Jag har precis fått mitt den här veckan så nu ska det bara scannas och laddas upp.

Japp!
Du behöver först beställa ett officiellt betygsutdrag via vuxenutbildningen som du scannar in och sedan laddar upp. De brukar skickas hem med posten så det tar några dagar att få dem.

Jag har precis fått mitt den här veckan så nu ska det bara scannas och laddas upp.
Aha, då ska jag lösa det till veckan. Undrar om man kan gå in på skolan och få ett utdrag via receptionen 🤔

Aha, då ska jag lösa det till veckan. Undrar om man kan gå in på skolan och få ett utdrag via receptionen 🤔
Logga in på deras sida där du ansöker om kurser, det fanns en egen punkt om betygsutdrag där ( iaf hos min kommuns vuxenutbildning men det borde ju vara samma hos alla tänker jag).

Det är en originalhandling som måste skrivas på
av rätt person hos vuxenutbildningen så det är därför du får beställa den. Det krävs också att betygen har hunnit bli inlagda i alla system på rätt sätt.

Jag hade fått veta mitt betyg från läraren en vecka innan det lades in, (stod ngt om att det kan ta 10 arbetsdagar) men kunde beställa att jag ville ha betyget ändå.

Japp!

Har aldrig behövt ladda upp mina betyg på komvux till antaging.se, dom har dykt upp där utan att jag gjort någonting.

Logga in på deras sida där du ansöker om kurser, det fanns en egen punkt om betygsutdrag där ( iaf hos min kommuns vuxenutbildning men det borde ju vara samma hos alla tänker jag).

Det är en originalhandling som måste skrivas på
av rätt person hos vuxenutbildningen så det är därför du får beställa den. Det krävs också att betygen har hunnit bli inlagda i alla system på rätt sätt.

Jag hade fått veta mitt betyg från läraren en vecka innan det lades in, (stod ngt om att det kan ta 10 arbetsdagar) men kunde beställa att jag ville ha betyget ändå.
Verkar inte gå att beställa betygsutdrag via samma sida som man ansöker, men jag ska kolla med dom på måndag. Tänker jag åker förbi där skolan är och frågar direkt hur det funkar ☺️

Tack för tips och info ☺️🙏🏼

Har aldrig behövt ladda upp mina betyg på komvux till antaging.se, dom har dykt upp där utan att jag gjort någonting.
Jag tänker att det borde vara så 🤔 men bäst att dubbelkolla! ☺️

Var det förresten nån mer som skrev högskoleprovet i vår?
Kände att jag drog upp medelåldern rejält 😅😅

Jag tänker att det borde vara så 🤔 men bäst att dubbelkolla! ☺️

Var det förresten nån mer som skrev högskoleprovet i vår?
Kände att jag drog upp medelåldern rejält 😅😅
Jag skrev inte i vår, men när jag skrev hösten -21 var jag 33 år och väldigt gravid. Kände mig inte som alla andra då heller :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 286
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 000
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 308
Senast: Twihard
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 233
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18