Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Även på distanskurserna skriver man nationella prov eller slutprov fysiskt på plats i en lokal med lärarövervakning och legitimerar sig så det går inte att låta "någon annan" skriva det åt dig.Jag skulle tro att det är av fuskskäl. En skriftlig uppgift kan någon annan skriva i ditt namn, en munta måste vara du.
Den kanske ersätter en gammal skriftlig uppgift. Eller så kanske muntlig förmåga ingår i läromålen?Även på distanskurserna skriver man nationella prov eller slutprov fysiskt på plats i en lokal med lärarövervakning och legitimerar sig så det går inte att låta "någon annan" skriva det åt dig.
Muntlig examen ingår däremot i vissa kursplaner.
Hoppas du blir godkänd!Känner mig ganska uppgiven, första försöket gick inte vägen och nu har jag precis skrivit nationella provet för andra gången..
Tack! Jag tycker ju jag förtjänar, men jag kan bara hoppas nu.Hoppas du blir godkänd!
Bra jobbat!Jag klarade det!! Aldrig mer plugga matte![]()
Hur fungerar det när man läst upp betyg på komvux, måste man ladda upp dom själv på antagning?
Just nu står jag som obehörig, men vill ju hinna bli behörig.
Grymt, stort tack!Grattis! Här finns all information om att komplettera betyg på antagning.se
https://www.antagning.se/sv/anmal-dig-sa-har/viktiga-datum/sista-kompletteringsdag/
Alla viktiga datum här
https://www.antagning.se/sv/anmal-dig-sa-har/viktiga-datum/
Japp!Hur fungerar det när man läst upp betyg på komvux, måste man ladda upp dom själv på antagning?
Just nu står jag som obehörig, men vill ju hinna bli behörig.
Grymt, stort tack!
Har mailat komvux om mitt betyg så hoppas jag får det så snart som möjligt![]()
Aha, då ska jag lösa det till veckan. Undrar om man kan gå in på skolan och få ett utdrag via receptionenJapp!
Du behöver först beställa ett officiellt betygsutdrag via vuxenutbildningen som du scannar in och sedan laddar upp. De brukar skickas hem med posten så det tar några dagar att få dem.
Jag har precis fått mitt den här veckan så nu ska det bara scannas och laddas upp.
Logga in på deras sida där du ansöker om kurser, det fanns en egen punkt om betygsutdrag där ( iaf hos min kommuns vuxenutbildning men det borde ju vara samma hos alla tänker jag).Aha, då ska jag lösa det till veckan. Undrar om man kan gå in på skolan och få ett utdrag via receptionen![]()
Har aldrig behövt ladda upp mina betyg på komvux till antaging.se, dom har dykt upp där utan att jag gjort någonting.Japp!
Du behöver först beställa ett officiellt betygsutdrag via vuxenutbildningen som du scannar in och sedan laddar upp. De brukar skickas hem med posten så det tar några dagar att få dem.
Jag har precis fått mitt den här veckan så nu ska det bara scannas och laddas upp.
Verkar inte gå att beställa betygsutdrag via samma sida som man ansöker, men jag ska kolla med dom på måndag. Tänker jag åker förbi där skolan är och frågar direkt hur det funkarLogga in på deras sida där du ansöker om kurser, det fanns en egen punkt om betygsutdrag där ( iaf hos min kommuns vuxenutbildning men det borde ju vara samma hos alla tänker jag).
Det är en originalhandling som måste skrivas på
av rätt person hos vuxenutbildningen så det är därför du får beställa den. Det krävs också att betygen har hunnit bli inlagda i alla system på rätt sätt.
Jag hade fått veta mitt betyg från läraren en vecka innan det lades in, (stod ngt om att det kan ta 10 arbetsdagar) men kunde beställa att jag ville ha betyget ändå.
Jag tänker att det borde vara såHar aldrig behövt ladda upp mina betyg på komvux till antaging.se, dom har dykt upp där utan att jag gjort någonting.
Jag skrev inte i vår, men när jag skrev hösten -21 var jag 33 år och väldigt gravid. Kände mig inte som alla andra då hellerJag tänker att det borde vara såmen bäst att dubbelkolla!
Var det förresten nån mer som skrev högskoleprovet i vår?
Kände att jag drog upp medelåldern rejält![]()