PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter - Part II

Å tack så mycket! Nu blev mina frågetecken raka ;)
Känns skönt att jag förstått de hela rätt, man blir lätt lite osäker, ibland är det mindre lätt att förstå engelskan på ett sådant sätt att det blir glasklart och inte bara begripligt :D

Så jag ska se om jag kan få det hela filmat på lördag :bump:
Och givetvis Toria så får ni se.

Idag har vi 20 minus här *brrrrrrrr* Men HÄRLIGT!!!!
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Hi,hi jag tycker också att Red och Nokke är lite lika.
:rofl: min häst håller värkligen på att förvandlas till en Quarter :eek: :angel:



Gratängen är JÄTTE GOD!!!!!!!!!
Tycker att ni alla ska prova den!
Jag brukar alltid äta väldigt nyttig mat, men ibland så får man skämma bort sig lite ;) :d

Och många matlådor blev det... :angel:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

En till fråga :angel:
Jag som inte köpt Patterns än (pga många vet.kostnader) hur ser Corners mönstret ut?
Någon som kan förklara? *please*
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Är det bara jag som är här idag?

Tänkte att ni skulle få se bilder på Nokkes tand (M2), den med karies som orsakat rotspetsacsess och bihåleinflamation. *ryssssssssssssssss*

Här ser man tydligt omfattningen på det stora hålet!
Ny%20bild3.jpg


När yttersta plasten sitter på:
DSC_0007.JPG
 
Sv: Re: PNH Tjatter - Part II

:bump:
Äntligen pratat med E och V. 24 ska hon kolla om det går att boka in. Så....:D vi kan gör vår träff och en kurs i mitten. Vi är redan många Det skulle vara så rolig om fler av er ville vara med.

.

skulle vara jättekul att vara med på kursen beroende på vart nånstanns det ska vara :bump:
 
Sv: Re: PNH Tjatter - Part II

:bump:
Äntligen pratat med E och V. 24 ska hon kolla om det går att boka in. Så....:D vi kan gör vår träff och en kurs i mitten. Vi är redan många Det skulle vara så rolig om fler av er ville vara med.

.

skulle vara jättekul att vara med på kursen beroende på vart nånstanns det ska vara :bump:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Jag vill ju vara med på kurs och träff!!!!!!!!!!!!!!
Men måste avvakta tills jag vet hur det blir med semestern men jag borde kunna planera in den så det stämmer :bump: :bump: :bump:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Kl

Måste bara visa en bild på min ena söta kisse, jag lovar hon har aldrig intresserat sig för tv:n tills nu! Hon satt ca 10-15 min på raken och kollade på när jag såg avsnittet "It´s not about the trailer" (vilket jag förresten verkligen fattar nu!!tack Linda:bow:) på L&HB, helt otroligt och det fanns inget som kunde störa henne och det var inget på tv:n som hon försökte leka med utan hon var helt enkelt helt hänförd, precis som jag:idea::rofl:

26251781.jpg


26251783.jpg
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Kl

Måste bara visa en bild på min ena söta kisse, jag lovar hon har aldrig intresserat sig för tv:n tills nu! Hon satt ca 10-15 min på raken och kollade på när jag såg avsnittet "It´s not about the trailer" (vilket jag förresten verkligen fattar nu!!tack Linda:bow:) på L&HB, helt otroligt och det fanns inget som kunde störa henne och det var inget på tv:n som hon försökte leka med utan hon var helt enkelt helt hänförd, precis som jag:idea::rofl:

26251781.jpg


26251783.jpg

Nej va go :D Här har vi ett nytt parelli fan :idea:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Hmmmmm, lovar! :D
Det hade blivit bra förra gången också om jag orkat ta med mig stativet och kameran inte åkt ner i snön....

Men, men man lär sig :angel:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

*hehe* göllig katt!

Visst var It´s not about the trailer bra, ja...Första gången jag skulle se den var jag tvungen att stänga av, fick obehagskänslor... Men nu för ett tag sen när mina känslor är mer i jämnvikt o jag sett den igen :D så är den helt fantastisk o jag ville oxå gråta med Linda där i slutet.. Brrr, jag ryyyser...

Hmmmm, CS. Jag kollade väg till dig vi skulle ha ca 37,7 mil upp till dig. :cry:Restid ca 6.52 tim! Oh mYY Good. Återkommer om det tror jag....Lundborg o jag skulle kunna hyra en bra liten lastbil med husdel o 2 boxar i *dream dream* LÄngsta jag åkt med häst är ca 10 mil....

Lotus, intressanta bilder! Min gamla tottis fick ta bort en övertand(trasig pga raspning) o hon fick återkommande bihåleinflammation...Borrade dom upp hans panna med? Usch vad jag höll på å fick spola o greja. Jag tog bort henne sen men en annan veterinär har sagt efteråt att det måste ha legat en bit kvar av tanden som dom inte fått bort :cry:

Jag pmar dig!!

trevlig helg!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: PNH Tjatter - Part II

Min har ju karies i sin tand men hade den varit trasig (t.ex. fraktur) så hade T nog försökt laga den i första hand. Så har han gjort på min kompis häst.

Min fick många återkommande bihåleinflamationer, de trodde ett tag att det låg en växtpartikel kvar inne i bihålan och om det inte gav med sig så skulle de borra upp pannbenet på honom och spola. :crazy: för att få bort den.

Tack och lov *peppar peppar* gav inflamationerna med sig efter flertalet penicillinkurer.
YO_080522_007m.jpg

En bihåla med slemhinnorna där inne behöver lång tid för att läka (3 år på en ung häst), så det är naturligt att det rinner ett tag efteråt, för min antagligen hela livet. Men just nu *peppar peppar* verkar det vara toppen, kanske rinner lite men det som kommer ut är vitt eller genomskinligt, det som alltid kommit förut har varit gult.

Fick du ta bort din pga tanden?
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Hmmmm, CS. Jag kollade väg till dig vi skulle ha ca 37,7 mil upp till dig. :cry:Restid ca 6.52 tim! Oh mYY Good. Återkommer om det tror jag....Lundborg o jag skulle kunna hyra en bra liten lastbil med husdel o 2 boxar i *dream dream* LÄngsta jag åkt med häst är ca 10 mil....

Jag har 44mil men funderar ändå på att åka :D
Bara jag får sambon att köra... :angel:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

37.7 mil :eek:

shit!
vi som inte ens vågar ta oss råd att åka på semester i år :crazy:

kanske är dumt att jag åker på sånt här.
jag vet ju inte ens om jag har arbete då :confused:

jäkla skit

nä, jag får nog backa ur!
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Ja den är kanon, jag kunde tycka att hon kanske pressade honom lite väl mkt ibland men det var så bra för det frågade de som var på plats:) henne om och då förklarade hon varför hon hade gjort som gjorde Superbra:idea:

Förut så har jag inte hållt med om och eller ja inte förstått det där med att "it´s not about the trailer" för jag menar herregud när min häst är rädd för transporten så är det klart att det är den det handlar om, vad skulle det annars handla om liksom öhhh:cool: Men som sagt jag fattar nu Hallelulija price the lord höll jag på att säga:rofl:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Ja, jag fick ta bort henne då. Hon var dock 28 år o blev väldigt medtagen av alla mediciner så den veterinären jag hade tyckte det var synd om henne medans den andre där nog tyckte man kunde göra ett försök. Men ....Nja jag var helt slut...Och vi hade gått igenom mycket, hon hade ju cushings oxå så det fanns andra problem med. Annars var hon skapligt pigg o fräsch.

Mm, det var jättekul o ha borrade hål i skallen på henne med ventiler fastsydda som hon kliade bort i boxen....Nääää fyyyy...Mitt hjärta, det är inte dom minnena jag har när jag tänker på henne nu för tiden som tur är.

Oj då, om det skulle ta 3 år för en ung häst? :crazy:

Asch har ingen bra bild på henne men jag tog ett kort på min stora tavla på henne o där är hon 26 år :love: och nåt har hänt...jag får INTE upp bilder vad är det för fel?? Jag måste tyvärr länka...?

Min gamla totta
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
88 621
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp