PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter - Part II

Idag har jag blivit filmad :bump:
Men vad är det med att bli filmad egentligen, eller bara att någon tittar på en.
Helt plötsligt går det ju jätte dåligt :confused: :crazy:

Men, men ni ska få se den så fort jag fått in den på datorn och Youtube, men räkna med att det tar tid för det tog det ju förra gången *suckar*
Och den är inte så vacker (filmen alltså) det gick inge bra idag. :mad:
Man kan inte sätt en hög press på en LBI :angel:
Skyller på att jag blev filmad :D
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Tusen tack ni :love: Hon var en RB extrovert, nästan jämt *haha* Jag saknar henne otroligt mycket.



Nu tror jag det funkar, herregud det tar flera tim för mig ibland....:crazy:

Visst är det så Yvonne, man ska helst inte veta att man blir filmad och så beror det ju på VEM som filmar oxå. Tror nog det blev kalasbra! Det ska bli kul o se. :bump:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Mmm, helst ska det vara någon som inte vet ett dyft om hästar, annars får jag någon form av prestationsångest, fattar inte varför..?
Men det är bara att träna vidare, det var min kompis i stallet som filmade idag, vi bytte tjänster med varandra :D
Jag fotade henne och hon filmade mig :bump:

Ha inte för stora förhoppningar på filmen, den blev rätt kass och tråkig...
Men min kompis filmade super bra, så denna gång går det att se vad jag gör, tyvärr... ;) :angel:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Jag skulle behöva några PNH råd från er, men det är en ganska lååång historia kan jag skriva det här eller måste jag göra en egen tråd? *riktigt ledsen och förrvirad.*
 
Själv klart ska du skriva här!

Du kan börjar en ny tråd men då har du möjlighet att får råd av ALLA och ibland är det inte så olika än PNH men många gånger så är det jag jag tror folk ska inte vara tilllåten att har hästar.:crazy::cry:


*KL*

Toria - Jag förstår du saknar henne hon var snygg och säkert en väldigt fin kompis. Hur många år hade ni tillsammans?

Lotus- Väntar otålig...som vanlig!:p:D


Har bestämt mig för att filma L2 online nästa vecka måste bara hitta nån som orka håller kameran i 10 min.:angel:

E är bokat nu för 1-3 maj och om det fyller up så torsdag innan det också. V. 24 var fullt och där fanns i april (för tidig= kalt) och det var en datum i slutet på juni men det var för nära Falkenberg. Så maj är det! Vi kan har majbrasa tillsammans och dansa runt elden naken...eeeee kanske inte, men kanske de som tycker att drycker vin eller starksprit.:angel::rofl:

Men även att det är långt man kan komma utan häst eller även hyra en härifrån om man vill inte åka med transport.:idea:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Ja du måste övertala någon att filma!!!!!!!!!!!!
Mina filmer från idag håller på att laddas upp på Youtube nu, men det lär väl ta tid som vanligt.

Nu ska jag fundera ut hur jag ska lägga upp min examination för freestyle L2, måste komma på ett bra, roligt och kreativt "program" på 10min.
Någon som har någon idé?
 
Sv: Re: PNH Tjatter - Part II

Jaha då kör vi... Jag är bara arg och irreterad på mig själv., För ett tag så gick allt jättebra!, perfekt. Ska väll nämnas att hästen är en sk problem häst med andra ord (han har inte blivit bra behandlad). i villket fall, Han har en tendens till att nafsa innan var det liksom bara att putta undan honom så la han av men nu är han ja jag vet inte. dom senaste 3 dagarna har han inte lagt av, jag har putat undan honom varnat honom get honom en liten dask i baken. idag när jag tränade och skulle byta varv stack han inn och högg mig i axeln....
Märks att han har blivit slagen förut för varje gång han biter så skyggar han bort. Allt detta hade jag tränat bort, och nu är det tillbaka igen och jag vet inte vad jag ska göra.. dom senaste 2 dagarna när jag gått ut har ajg bara känt mig illa till mods för jag anklagar migsjälv för jag vet att det måste ju vara något jag gör, och då går jag ut och tränar med en dålig sinnes stämning och då blir allt bara skit igen.. Men jag vill inte bara låta honom stå när jag är besviken på migsjälv. känns ju inte rätt mot honom. men sen blir det ju ändå fel mot honom när allt blir fel. Ja jag är förrvirad jag vill bara bli kvitt hans naffsningar, så är han en underbar häst.

Det här kan låta som ett ledarskas problem men det tror jag inte att det är, bara for the record :P

Gah min skriv svenska.. ifall något är oklart säg till.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Re: PNH Tjatter - Part II

ja det är han i ett nöt skall..
alltså ja han är LB extrovert
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: PNH Tjatter - Part II

Gahh...Lb extrovert....Kan han bara ha tråkigt o försöker få igång dig?

*spekulerar* Majsa oxå i ett nötskal :devil: emellanåt
 
Sv: Re: PNH Tjatter - Part II

15 år hade jag henne, tog bort henne året innan jag fyllde 30 o det var tuuungt ju. Halva mitt liv då!

Det med majbrasa mm låter inte dumt! hmmmm
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Mmm, helst ska det vara någon som inte vet ett dyft om hästar, annars får jag någon form av prestationsångest, fattar inte varför..?
Men det är bara att träna vidare, det var min kompis i stallet som filmade idag, vi bytte tjänster med varandra :D
Jag fotade henne och hon filmade mig :bump:

Ha inte för stora förhoppningar på filmen, den blev rätt kass och tråkig...
Men min kompis filmade super bra, så denna gång går det att se vad jag gör, tyvärr... ;) :angel:

Skojar du(?), så är det för mig med men det är så himla sjukt! Vi får jobba bort det...Idag var jag i ett stort stall där det vimlade av hästfolk...Gud vicken ångest jag fick. Jag kommer aldrig kunna vara inackorderad igen :o

Jag blir så förbannad när jag tänker på en gång när jag var ute i skogen o gick med min gamla häst, ja inte red.. utan gick bredvid o träffar en stallkamrat som kommer travandes o tvärnitar o GAPFLABBAR....-GÅR DU MED HÄSTEN? DU e ju helt otrolig! Jag visste inte vad jag skulle säga men man känner sig mest värdelös. En gång när jag red på banan o tyvärr var det folk i stallet o som vanligt står utanför o röker o när man ska in med hästen efter passet så säger dom -Det där såg ju riktigt bra ut...Eh va? Jaha skulle jag bli glad eller..? Undrar vart jag fått min prestationsångest ifrån???

Tur det finns vettiga människor med.:bow:

Sorry, mitt bla bla igen...
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Lb extrovert och kallblod kanske?

Vad du än gör sedan gör så här nu: Lägg ner allt som provocerar honom, inget backande och inget yoyoande och inget domderande, Varvbyten ÄR uppjagande förmodligen för att det liknar hur hästar leker/slåss eller jagar... gå på promisar och hang out med honom, var snäll och glad åt att du har en underbar häst som försöker säga något åt dej! Under tiden funderar du på hur du vill lösa det och tar reda på vad du kan göra. Lyssna på honom! Det är det han vill.

Jag kan inte tala om hur du ska kunna bli av med problemet med hjälp av PNH...för jag hoppade av när min kallblods LB extroverta madam sa åt mej att nu får det fan vara nog;-) Hon sabbade varenda lek och var mycket tydlig med vad hon tyckte om mej som parelliist. Så...vi leker med patterns och ridstilen men vi svingar inga rep och använder sticken till allt utom som stick;-)

Jag kan säga så här: hennes grej var att ALDRIG backa, hon hatade det och jag gav mej inte, jag dängde det sabla repet så jag mådde illa (tog bort spännet för att inte göra henne illa) och hon hatade varenda sekund av det.
Så testade jag med att klicka in henne med en klicker (man klickar och ger godis tills hästen fattat att den får godis när klickern låter) ställde mej på ren test bakom henne och vinkade mot mej medan jag gick bakåt och hästen backar villigt OCH säger huhuhuhu.... så nu vet du hur JAG tränar mina kallblod;-)

Vill du veta mer kan du pma mig;-)
Ulrika med tre lydiga glada typer vid grinden...numera
 
Re: Sv: Re: PNH Tjatter - Part II

15 år hade jag henne, tog bort henne året innan jag fyllde 30 o det var tuuungt ju. Halva mitt liv då!

Det låter som ni hade ett bra tag tillsammans. Glad att du fick den erfarenhet (kan ingen annnan rätt svenskt ord vill säga opportunity) att vara med henne så länge.


Det där med alla vetiga människor...Vet du inte att vi är alla Proffs? När vi står på sidan om.:bow:Vi kan allt! Jag är själv jävlet duktig på reining bl a:banana:...fast jag aldrig rider det.:angel:


Det med majbrasa mm låter inte dumt! hmmmm

he he vilken del? själva brasan eller dansa naken? :rofl: Jag visst det! Du är en liten fest djur!:banana:

Det där med att filma är så sant. Vi skulle filma Alyssa för L1 ett par år sen men det gick inte. Hon värmde up allt var jätte bra sen så fort jag satt på kameran...*poof* allt var skit, hästen var omöjligt. Så istället gjorde hon det live med E.

Lotus kan du inte filma det fler gånger på samma gång? så att du vet inte själv vilken blir bra och på nåt sätt koppla man av, efter minst den första gången. Det tänkte jag att göra filma 3 gånger. Om man stanna och titta så blir man stressad av hur den andra såg ut mm. Vi är ett byggt så tror jag att vi psyka ut oss själva i onödan. Guds syselsättning kanske?:angel:


Jeanine - först, jag tror jag har alltid skrivet Jenny. Om jag gjorde det så, förlåt.:bow:

Jag har en Extream LB Extro. Det du beskrev var också min Saffe. Det kan börjar blir en lek med bitning. Förut sluta din när du knuffa undan han och nu måste du ger tillbaks lite mer. Ett sorts "Du kan inte ta mig" lek. Saffe högg, i nacken, ryggen, bröst, och när han lärde hur länge dina armar var så nosa han backen som att han var intresserad av en bir jord och sen högg i benet. :crazy: Det var att han vill att jag reagera och kom efter han spela ingen roll om jag "träffa" han var tillbaks nästa dag. Men så fort jag började med blocks så sluta det nästan omedelbart. Han vill prova då och då men så fort han första blocks kommer så ger han up. Jag tog bort leken bara. Med bitning vid stilla stående eller när jag bara leda han så gäller det blocks men om det kommer med när vi lekar så är han irreterad på mig. Jag är för tråkig eller tjata jag på nåt som jag är enkelriktad på. Om din häst gjorde det för så kan jag tänka att det har fungerat förut (att blev av med den som tjatar) för han sen kom du gjorde det spännande och kanske nu är du i din "komfort zone" och bara gör det han kan och inget nytt. Jag skulle inte säger sluta det han reagera på men använder de bara annorlunda och sätt ett mål (purpose) till det. Att straffa för det är att du vissa dig dominant då kan du utmana på ett sätt och då kan de blir mer irreterad. Men med blocks så varken straffa eller dominera han. Det han gör bara har ingen effekt på dig och är inte lika rolig. Det är som när vi försöker får får en "rise" (sätta igång??) ut av nån och vi leka, kikla ??(tickle), peta på de mm. Om de reagera så fortsätter vi, men om de reagera inte alls så är det fort tråkig och vi slutar. Det är ungefär samma tanke backom det.

Vet du vad blocks är för nåt?

Är du i savvy club? Det finns artiklar om detta där.
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Kl

Wohoo jag har fyndat, var i göteborg igår och gick på mässan och där fick jag tag på en Barbacka pad alá Parelli (visst kopia men den ska bara vara en del detaljer som skiljer dom åt) för 1750kr. Nåde den som säger att jag inte alls har gjort ett fynd:devil::angel::D

Men nu har jag ett problem, köpte också då en westerngjord där men jag har aldrig spännt fast en sådan så jag har ingen aning om hur jag gör??Jag är ju en dressyrryttare:o

Nu ska det här övas på balansen!!!:bump: så hehe jag köpte även en säkerhetsväst för 300spänn:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
88 621
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp