Bukefalos 28 år!

poäng per år?

diddl

Trådstartare
Om man har fått i hopp ex 45 p 2004
och man har fått i hopp Ex 14 p 2005

Min fråga är:
Räknas poängen i hopp från olika år?
Hur många år till baka såna fall?

:confused: :confused:

För jag har sätt en del som tävlar lokal L:B fast den inte är öppen
när de har mer än 50p.
Men är det per år är det ok
 
Sv: poäng per år?

För ponny ja, för häst nej. I år räknas inte poäng tagna 2003 eller tidigare. för häst räknas bara poängen från 2004 (men häst blir ju inte uppklassad så det spelar ingen roll i det här fallet)

För ponny räknas poängen föregående år och innevarande år ihop. Men för uppklassning från en viss nivå så räknas bara poäng tagna på den nivån och högre.

Nu får man ju inga uppklassningspoäng i LC men om man hade fått det så skulle man kunna ha mer än 50 p totalt, men mindre än 50 tagna i LB och högre.

Man får inte heller några poäng på lokaltävling.

Det är också så att om ponnyn tävlas av två eller flera syskon så förljer poängen ekipaget, då räknas bara de poäng som just den här ryttaren tagit med den här ponnyn.

Är du säker på att ponnyn är uppklassad så kan du, om du rider i samma klass, är målsman för ryttare i samma klass eller äger ponny som går i samma klass, eller om du är lagledare för ponnyer i samma klass, lägga in en protest. Det måste i så fall göras innan klassen börjar. Du betalar 100 kr när du lägger protesten. Blir protesten godkänd så får du tillbaka pengarna. Det är du som måste bevisa att du har rätt.
 
Sv: poäng per år?

t.ex. resultatlistor där ponnyn, eller ekipaget om flera syskon tävlar samma ponny, placerat sig på lägst regionaltävling i lägst LB.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 375
Senast: Hedinn
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 684
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 082
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 497
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp