Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon mer än jag som tycker att det har blivit svårare att fånga pokemons? Var först glad över de dagliga bonusarna men det känns som ett nollsummespel när jag nu får använda flera bollar för att kasta en liten låglevlad rattata.. eller är det kanske bara jag som undermedvetet blivit slarvigare på att kasta eftersom det är så lätt att få påfyllning
Just Rattatas upplever jag länge ha varit bisarrt svåra att fånga - ibland har jag fått kasta hur många bollar som helst på 10 CP Rattatas, och de har ändå rymt otaliga gånger. Superskumt, då de ju inte ens är värda det.

Att det skulle spawna färre Pidgeys och Rattatas är ju en jävla lögn.
4ECBFB0D-8889-413B-962A-180FCC4A122C_zpstofxommh.png

(Ja, min karaktär har röda kläder trots Team Mystic. Deal with it!)

Jag gillar förändringen dom gjort med gymmen. Att det är lättare att ta över ett gym, och jobbigare att höja nivån på sitt eget. Gymmet närmast mig har den senaste månaden eller så tillhört samma lag eftersom det varit lönlöst att försöka kämpa ner det. Det har legat på level 8-10 och jag har inte ens gett mig på det om det inte varit för att tömma ryggsäcken på lite potions. Men idag var det nere på level 3, så min dotter och hagen tog över det. :up:

Nu är det förvisso tillbaka i klorna på röda laget, men vi kan ta över det igen imorgon. :devil: Jag tycker i alla fall att det är roligare med lite kamp om det än att ett överlägset lag ska sitta kvar vecka efter vecka.

Jag tog över ett gym för två veckor sedan som jag fortfarande har kvar! Var på en hotellanläggning utanför stan, så det kanske inte kryllar av spelare direkt, och vädret har ju inte varit det bästa. Så jag hoppas jag kan få ha det lite till.

Och jag haaatar att det är svårare att höja... Mest för att här i trakten är en drös lata jävlar ute och tar över en drös gym med svinstarka pokémon och de är självklart i mitt eget lag. Jag har varken tid eller lust att stå i 30-40 minuter för att kunna stoppa in en Pokémon i ett level 9-gym och de lata jävlarna tar ju över vartenda gym så det finns sällan nåt att ta över heller - och tar man över nåt eller får för sig att försöka höja ändå så kommer en lat jävel i annat lag och slåss istället så man har inte en chans ändå och skulle man till slut ta sig in så är man den med lägst cp och således först med att åka ut om någon försöker slå ut laget så man får börja om igen om laget ändå är kvar :banghead: Nämnde jag att jag hatar folk som jagar i bil eller? Blir så sjukt olika förutsättningar jämfört med oss som inte kan skynda oss iväg för att plocka en svinbra Dragonite på andra sidan stan för att vi färdas med fötter och möjligtvis en cykel och helt enkelt inte hinner dit, och inte heller kan nöta ägg och buddys för att kunna maxa den där jävla Dragoniten i den utsträckning dessa lata jävlar kan göra. Nu när det är vinter är det bara än värre på den fronten, medan dessa lata jävlar glider runt i en varm bil så fortsätter jag gå och cykla ute i kylan och halkan med en mobil vars batteri laddar ur ännu snabbare av kylan...

Jag hade velat ha det lättare som innan, men med en tidsgräns som gör att man inte kan hålla ett gym längre än en viss period, en vecka exempelvis, innan allihop åker ut och gymmet blir vitt. Då skulle vi kunna ha en chans att ta oss in allihop.

Och jag haaatar att det är svårare att höja... Mest för att här i trakten är en drös lata jävlar ute och tar över en drös gym med svinstarka pokémon och de är självklart i mitt eget lag. Jag har varken tid eller lust att stå i 30-40 minuter för att kunna stoppa in en Pokémon i ett level 9-gym och de lata jävlarna tar ju över vartenda gym så det finns sällan nåt att ta över heller - och tar man över nåt eller får för sig att försöka höja ändå så kommer en lat jävel i annat lag och slåss istället så man har inte en chans ändå och skulle man till slut ta sig in så är man den med lägst cp och således först med att åka ut om någon försöker slå ut laget så man får börja om igen om laget ändå är kvar :banghead: Nämnde jag att jag hatar folk som jagar i bil eller? Blir så sjukt olika förutsättningar jämfört med oss som inte kan skynda oss iväg för att plocka en svinbra Dragonite på andra sidan stan för att vi färdas med fötter och möjligtvis en cykel och helt enkelt inte hinner dit, och inte heller kan nöta ägg och buddys för att kunna maxa den där jävla Dragoniten i den utsträckning dessa lata jävlar kan göra. Nu när det är vinter är det bara än värre på den fronten, medan dessa lata jävlar glider runt i en varm bil så fortsätter jag gå och cykla ute i kylan och halkan med en mobil vars batteri laddar ur ännu snabbare av kylan...

Jag hade velat ha det lättare som innan, men med en tidsgräns som gör att man inte kan hålla ett gym längre än en viss period, en vecka exempelvis, innan allihop åker ut och gymmet blir vitt. Då skulle vi kunna ha en chans att ta oss in allihop.
Du kanske skulle må bra av att hyra in Hells Angel och vakta gymmen åt dig :devil: . Eller kanske bara slappna av och ta det lugnt, det är ett spel vet du :)

Du kanske skulle må bra av att hyra in Hells Angel och vakta gymmen åt dig :devil: . Eller kanske bara slappna av och ta det lugnt, det är ett spel vet du :)
Det vore inte helt fel ibland... :angel:
Ja givetvis, men den här biten förstör en del av spelet för mig. Det är skittrist, för det är ett kul spel annars.

Nämnde jag att jag hatar folk som jagar i bil eller? Blir så sjukt olika förutsättningar jämfört med oss som inte kan skynda oss iväg för att plocka en svinbra Dragonite på andra sidan stan för att vi färdas med fötter och möjligtvis en cykel och helt enkelt inte hinner dit,
men hur vet de att Dragoniten eller vad det nu är finns där borta :confused:

Tror gul_zebra menar att plocka = vinna över den i ett gym!
Varför skulle någon vilja åka över hela stan för att plocka ett gym med en svinbra Dragonite? Det är uppenbart att hon syftar på att fånga.

Jag undrar också då Niantic systematiskt gått in för att stoppa dylikt.

men hur vet de att Dragoniten eller vad det nu är finns där borta :confused:
Dels fuskare med kartor, dels folk som ser i dessa facebook-grupper att någon precis fångat en Dragonite där och skyndar sig iväg i bilen.
Det är mer än en gång man sett folk sitta och raljera över hur hen var snabbare än hen, det tog bara si och så lång tid att köra ända bort till den och den platsen, "var det du som körde där och där i en jävla fart?" "jajemen! :D". Dessa får givetvis fatt i fler rariteter som i sin tur gör att det blir lättare att köra power up på de som är bra och således blir svårklådda i gymmen sen. Om de inte kör ihjäl sig eller någon annan först då men än har alla klarat sig.

Det här med bonus för daglig aktivitet är ju bra, men ska jag verkligen behöva sätta mig i bilen och lämna gården för att åka in till ett samhälle på lördagen för att inte bryta min svit? Att snurra på ett stopp dagligen har jag helt gett upp, men här hemma kan jag ju inte ens fånga något inom gångavstånd.

Det här med bonus för daglig aktivitet är ju bra, men ska jag verkligen behöva sätta mig i bilen och lämna gården för att åka in till ett samhälle på lördagen för att inte bryta min svit? Att snurra på ett stopp dagligen har jag helt gett upp, men här hemma kan jag ju inte ens fånga något inom gångavstånd.

Det är verkligen tråkigt när man bor så :( Hemma har jag inga pokemon alls men det räcker om jag går ca 15 min för att stöta på någon enstaka om jag har tur, och där finns även ett pokestop. Vid sommarstugan är det helt dött, 2 mil till närmsta pokestop och pokemon, så jag lider verkligen med er som bor så.

Om det inte var för att jag pendlade in till Stockholm för att jobba tror jag inte att jag skulle ha orkat fortsätta spela. Jag spelar liksom bara där, känns inte som någon idé riktigt hemma :down:

Fångat pokemon i 7 dagar på rad nu, det gav 2000 xp som belöning :up: Fångade en bra Pinsir igår hos mamma, på över 500 i cp, bara haft en enda på cp 27 tidigare så det var najs :p Snart gått de sista 3 km för att ha skramlat ihop de 50 candy som behövs för de rosa äggen så jag kan utveckla den till "ananasen" :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som har barn med växelvis boende, hur delar ni på avgiften till fritids? Barnet är skrivet hos mig och jag har en högre registrerad...
Svar
14
· Visningar
1 349
Senast: Blyger
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 966
Senast: Monimaker
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka