Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja pecis och det är där jag inte får ihop det då den alltid följt cp förut men nu gjorde den inte det utan lägre cp hade högre mätare.

Okej.
För mig har det inte level och CP inte varit samstämda särskilt ofta (inte sedan jag var på level 20 kanske?), vilket snuvade mig på MÅNGA pokemons med hög IV innan jag började kolla upp den. Lite surt såhär i efterhand...

@Blueberry Ok. Level 28 nu och första gången jag ser en med lägre cp men högre på mätaren. Kollar jag appraise är den med lägre cp sämre än den med högre cp.

Tänk dej mätaren som en värdemätare.. Har du hög cp men mycket kvar på mätaren är det (oftast) en bra pokemon, dvs du kan powerupaden till en högre cp än en som är i slutet på mätaren redan....
Sen kommer ju då IV in i bilden och där har du ju Appraise som hjälp tillsammans med IVcalculatorn..

Tex här Magikarp som är 165 och högt på mätaren. Enligt calculatorerna kan den bli 3006 och kan sen poerupas från det... Men så har jag kollat den i en IVcalculator som ger den 67% vilket inte är dåligt men definitivt inte bra

image_5838189c2a6b22a684c44af8.png

Sen har vi den här jag fick i ett 2km ägg (generellt är äggkläckta pokemons bättre IV än fångade (såklart med undantag)
Den här är ju då 120 och kommer vid evolvning bli en 2567 cp men har en IVpå 90% dvs ger bättre utslag vid gym...

image_583818a02a6b22a69ab5da19.png

Skulle jag bara bry mej om cp skulle jag alltså utveckla 165an men nu vill jag ha bra att slåss med...
Så har inte och kommer inte utveckla nån av dem utan letar en som är högre i cp från början SOM har bra IV med =)

Hoppas jag fick till min förklaring...

Okej det förklarade kanske inte så mkt mätaren ... Men en lägre cp som ligger i slutet på mätaren är ju en dålig pokemon, den går ju inte att power up till så mkt högre cp än en som har hög cp medmycket kvar på mätaren...

Okej det förklarade kanske inte så mkt mätaren ... Men en lägre cp som ligger i slutet på mätaren är ju en dålig pokemon, den går ju inte att power up till så mkt högre cp än en som har hög cp medmycket kvar på mätaren...

Nej, förklarar ju fortfarande inte varför en med lägre cp har mindre kvar på mätaren och dessutom sämre IV.
Vi pratar alltså samma typ av pokemon inte olika som naturligtvis skiljer sig.

Nej, förklarar ju fortfarande inte varför en med lägre cp har mindre kvar på mätaren och dessutom sämre IV.
Vi pratar alltså samma typ av pokemon inte olika som naturligtvis skiljer sig.

Nja det säger bara att en pokemon är sämre... Inte varför...
Spelet är upplagt så ... Vissa föds korta men blir långa, vissa långa men blir korta osv.. Så är det med de olika pokemonen med... Det finns inte alltid en förklaring varför de är som de är... Bara upp till oss att använda de verktyg vi har att bestämma oss för om vi vill använda den eller inte...

Evolva en hög cp magikarp tex (innan nya cp hade den 199)...
Den fick bra och hög cp MEN attackerna
Nånting 5
Typ Twister 25

Dvs den va ju VÄRDELÖS... Bara att transfera... Och förklaringen till det är : Det finns ingen förklaring... Bara bad luck i attackutdelningen ....

Nja det säger bara att en pokemon är sämre... Inte varför...
Spelet är upplagt så ... Vissa föds korta men blir långa, vissa långa men blir korta osv.. Så är det med de olika pokemonen med... Det finns inte alltid en förklaring varför de är som de är... Bara upp till oss att använda de verktyg vi har att bestämma oss för om vi vill använda den eller inte...

Evolva en hög cp magikarp tex (innan nya cp hade den 199)...
Den fick bra och hög cp MEN attackerna
Nånting 5
Typ Twister 25

Dvs den va ju VÄRDELÖS... Bara att transfera... Och förklaringen till det är : Det finns ingen förklaring... Bara bad luck i attackutdelningen ....

Tror ni missförstår vad jag är ute efter och min undran. Spelar egentligen ingen roll utan jag bara blev förvånad över något som inte tidigare i (mitt) spelande skett och jag har ju spelat sen start och är på rel hög level.

Tror ni missförstår vad jag är ute efter och min undran. Spelar egentligen ingen roll utan jag bara blev förvånad över något som inte tidigare i (mitt) spelande skett och jag har ju spelat sen start och är på rel hög level.
Jag förstår vad du menar men jag har ingen aning om varför det kan blivit så. Känns som en bugg ärligt talat :p Jag tycker att ju högre cp, desto närmare botten på mätaren (den vita halvcirkeln som är över Pokémonen) ska det vara. Hur ska man annars hålla reda på om det är bra cp eller inte typ. Tror jag haft nån sån med, mätaren var nästan full, och jag tänkte typ "okej då är den ju hygglig att evolva" (jag går bara på cp) och ger bra cp i nästa utveckling men ändå blev den betydligt sämre än jag räknat med efter evolve...

till er som ännu inte fångat Ditto kan jag glädja er med att jag var nere vid allas favoritställe idag där några satt ut lures på 4 pokestop bredvid varandra. Helt plötsligt bryter värsta kramkalaset och tjoande å tjimmande ut - bakom en Zubat gömde sig en Ditto å jag tror nog att de var åtminstone 5-6personer där vid stoppen som inte hade fått Ditto tidigare.

Själv var jag mer nöjd över Kabuton som dök upp - bara 5 kvar tills jag kan evolva nu :D

Totalt har jag fått två Ditto.....

till er som ännu inte fångat Ditto kan jag glädja er med att jag var nere vid allas favoritställe idag där några satt ut lures på 4 pokestop bredvid varandra. Helt plötsligt bryter värsta kramkalaset och tjoande å tjimmande ut - bakom en Zubat gömde sig en Ditto å jag tror nog att de var åtminstone 5-6personer där vid stoppen som inte hade fått Ditto tidigare.

Själv var jag mer nöjd över Kabuton som dök upp - bara 5 kvar tills jag kan evolva nu :D

Totalt har jag fått två Ditto.....
Nu har jag en DItto den gömde sig utanför jobb i en Rattata och som sagt så fick jag min första lickitung så två nya idag och igår så fångade jag in en dratini så jag är ganska nöjd. En Kabuto skulle vara toppen behöver 10 candys till.

Jag förstår vad du menar men jag har ingen aning om varför det kan blivit så. Känns som en bugg ärligt talat :p Jag tycker att ju högre cp, desto närmare botten på mätaren (den vita halvcirkeln som är över Pokémonen) ska det vara. Hur ska man annars hålla reda på om det är bra cp eller inte typ. Tror jag haft nån sån med, mätaren var nästan full, och jag tänkte typ "okej då är den ju hygglig att evolva" (jag går bara på cp) och ger bra cp i nästa utveckling men ändå blev den betydligt sämre än jag räknat med efter evolve...

Jag tror att den där halvcirkeln är individuell, att den visar hur nära max CP en Pokémon är av sin egen fulla potential (för just den tränarnivån), inte hur bra den är jämfört med en annan Pokémon av samma sort.
När två av mina Flareon hade i stort sett samma CP, kring 1600, så hade de väldigt olika mycket kvar av stapeln. Det var faktiskt så att den med mest kvar på stapeln hade högst CP, tvärt om mot hur jag trodde att det skulle vara.
En jämförelse på en sajt visade att den med högre CP har bättre IV och högre beräknad max CP, alltså mer kvar innan den nått sin fulla potential. :)

Jag tror att den där halvcirkeln är individuell, att den visar hur nära max CP en Pokémon är av sin egen fulla potential (för just den tränarnivån), inte hur bra den är jämfört med en annan Pokémon av samma sort.
När två av mina Flareon hade i stort sett samma CP, kring 1600, så hade de väldigt olika mycket kvar av stapeln. Det var faktiskt så att den med mest kvar på stapeln hade högst CP, tvärt om mot hur jag trodde att det skulle vara.
En jämförelse på en sajt visade att den med högre CP har bättre IV och högre beräknad max CP, alltså mer kvar innan den nått sin fulla potential. :)
Så kan det kanske vara. Om det du säger stämmer är det sjukt störande :p

Så kan det kanske vara. Om det du säger stämmer är det sjukt störande :p

Ja, det går ju inte alls att enkelt jämföra dem om det är så som jag tror. Nu stör det mig inte så mycket, jag samlar Pokémons mest på skoj eftersom jag bor så till att det är ont om stops och dålig variation på Pokémons (är på level 23 men har bara 76 i Pokédexen...), men det var en intressant iakttagelse.

Mycket trumpen (sic!) över att inte ha fått en endaste liten minsta Ditto trots att jag fångat ALLT som gått att fånga senaste tre dagarna - Detta är inte ens ett *snyft* utan en storgråt- buhuhu :cry::cry::cry::p

Men å andra sidan så har jag använt ett lucky egg till att evolvera mig uppåt till lvl 25 idag och dessutom på god väg till lvl 26 :) Jag har inte köpt mig till pokecoins utan allt är ärligt jobbat ihop (på landsbygd) så jag är mycket nöjd så sett :)

Lyckades utveckla till Charizard igår, gick förbi Charmandernästet och plockade de sista jag behövde. Lyckades stöta på en vild Gyarados med, twister men pokedexutfyllare (sen att den hade 2200ish i cp är helt okej). Ingen Ditto än.

Jag och sonen gick i stan igår i tre timmar för att fånga pokemons. Det glädjetjutet han gjorde när han fick sin Gyarados (favoritpokemon) fick mammahjärtat att smälta. Tänk att så lite kan göra honom så lycklig.

Alltså :banghead: stått på marknad hela dagen. Det har gått skitsegt. 10 min innan jag ska packa ihop kommer jag på att öppna pokemon för att se om det är nått stop i närheten. tro inte på fan att jag stått vid ett hela dagen :banghead::banghead: fatta vad bollar jag kunde samlat :banghead::banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som har barn med växelvis boende, hur delar ni på avgiften till fritids? Barnet är skrivet hos mig och jag har en högre registrerad...
Svar
14
· Visningar
1 351
Senast: Blyger
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: VLMF
·
Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 970
Senast: Monimaker
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka