Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har raidat lite (VÄLDIGT lite) .... Men försökte på en Lugia och en Articuno igår... Ingen lycka ...
Men köper äggkläckare som godis och har redan lyckats köra 2 lucky egg.. Så redan halvägs in i 34 =) Har fått massor med Larvitar, Panphys och fick en Mareep mm så många nya och många evolves (nya) ...

Idag har jag kört 4 raider... 1 Lugia, 1 Tyranitaur (eller va den heter) och 2 Articuno FICK ALLA !!! Ledig i morron så måste få ihop fler bollar.. Saknar bollar hela tiden.... och annanaser... Fler annanaser åt folket ;)

Jag raidade Articuno igår och hade tur och lyckades fånga den!! Roligt att ha båda legendaries nu :-)

Har alldeles för lite stardust!! Bollarna klarar sig men stardust!! Hoppas det kommer ett stardust event snart igen

Håller med, ständig brist på stardust här. Bollar också då jag fångar allt som kommer för stardust. Vet någon när de andra legendariska fåglarna kommer?

Tog en articuno i förrgår, tänkte ge mig ut idag och försöka få en lugia. Bor i en jättebra pokemonstad, vi är kanske 15-17 pers på varje raid och sen om nån kommer för sent så dyker det alltid upp mer folk efter några minuter :love:

Jag fick äntligen en HP Tyrogue så jag kommer få en Hitmontop !!! =)
Min chansey kommer jag kunna evolva men den är inte den bästa ... Men kommer evolva ändå ... En av mina Larvitar va 96% så den kommer nu bli en Tyrannitaur... Och även min Scyther jag kommer evolva kommer va en "inte bästa" men vill ju ha så många olika som möjligt så de får bli den iaf ... Och har även så jag kan evolva Sunkern återigen inte den bästa men men ... Sen är det den där lilla togepi (eller va den heter) som saknar några candys för evolvning men den får vänta tills eventet är över då jag har Lugian som buddy nu när de "bara" är 6,7 km och inte 20 km som den är på annars...

Jag fick äntligen en HP Tyrogue så jag kommer få en Hitmontop !!! =)
Min chansey kommer jag kunna evolva men den är inte den bästa ... Men kommer evolva ändå ... En av mina Larvitar va 96% så den kommer nu bli en Tyrannitaur... Och även min Scyther jag kommer evolva kommer va en "inte bästa" men vill ju ha så många olika som möjligt så de får bli den iaf ... Och har även så jag kan evolva Sunkern återigen inte den bästa men men ... Sen är det den där lilla togepi (eller va den heter) som saknar några candys för evolvning men den får vänta tills eventet är över då jag har Lugian som buddy nu när de "bara" är 6,7 km och inte 20 km som den är på annars...

Jag tänkte använda rare Candy för att power up Lugia och andra med lång buddy distans.

Har äntligen fått en houndoom och en porygon! :banana: Försökte mig på två lugia-raids igår men lyckades inte ta den någon av gångerna, men ska ge mig ut idag igen!

@corzette De regionala (finns rykten om att de går att kläcka i ägg men det verkar bara vara rykten och stämmer troligtvis inte)

83. Farfetch’d – exklusivt tillgänglig i Asien;
115. Kangaskhan – exklusivt tillgänglig i Australien/Nya Zeeland;
128. Tauros – exklusivt tillgänglig i Nordamerika;
214. Heracross -söder om 29:e nordliga breddgraden

Sen finns det några som jag inte förstår om de finns än:
225. Delibird
235. Smeargle

Hur är det med dessa:
243. Raikou
244. Entei
245. Suicune

Legendaries som inte släppts än såvitt jag vet:
145. Zapdos (7:e augusti till 14:e augusti)
146. Moltres (31:a juli till 7:e augusti)
250. Ho-oh
251. Celebi

Har jag missat någon eller är det nån min lista som går att fånga??

Har ramlat in i en messenger-grupp för raider i stan, och efter fyra försök till att bli tillräckligt många (varav två gånger faktiskt BLEV) så har jag numera en Articuno! Jätteglad, speciellt som jag är team Mystic :D
Så nu väntar jag på att Moltres ska släppas, och så Lugian såklart, den har jag inte sett än. Det var en raid på den igårkväll, men att snabbköra 1,5mil in till stan två gånger samma eftermiddag/kväll känns lite överambitiöst :D

Det verkar som vi får vänta på vårt safarievent. Både Stockholm och Köpenhamn är uppskjutna utan nya datum satta. Jag hade nästan bestämt mig för att åka så det känns lite snopet.

Har fångat en 96% articuno och en lugia på 93%. Det får duga. Nu vill jag att nästa legendar kommer. Pokémon är kul igen :banana:

• Gilla
Reactions: Laa
Har ramlat in i en messenger-grupp för raider i stan, och efter fyra försök till att bli tillräckligt många (varav två gånger faktiskt BLEV) så har jag numera en Articuno! Jätteglad, speciellt som jag är team Mystic :D
Så nu väntar jag på att Moltres ska släppas, och så Lugian såklart, den har jag inte sett än. Det var en raid på den igårkväll, men att snabbköra 1,5mil in till stan två gånger samma eftermiddag/kväll känns lite överambitiöst :D
Grattis!!

Själv fick jag min första legendariska nu på morgonen, oxå det en Articuno :)

• Gilla
Reactions: Laa
När jag vaknade igår morse så hade jag ingen legendarisk Pokémon att skryta om. Hade försökt någon dag tidigare på en Articuno, men fick den inte. Såååå jag gick med i en Raid-grupp på Facebook och såg att en ny Articuno fanns i närheten. Cyklade som en dåre för att hinna fram till gruppen. Vi slogs, vi vann, och jag... fick den inte.

Då jag fick ett nytt gratis Raid Pass så cyklade jag sedan vidare till nästa Articuno-raid. Där fick jag henom! :bump::banana:

Med blodad tand och ett premium raid pass i min väska cyklade jag vidare till centralen, där ett Lugia-raid var på gång. Där fick jag min Lugia på tredje bollen. :D Så inom loppet av en halvtimme så hade jag fångat mina båda legendarer. :bump: Två legendarer på endast fyra raids känns rätt så bra. Raiding är ju kul!

Fortfarande ingen Snorlax, dock. :cautious:

Jag har varit på ett ställe där det faktiskt fanns människor (woho!) och fick en Lugia. Däremot dök det aldrig upp någon Articuno-raid trots att jag höll utkik så där är det kört för min del, nu är jag tillbaka där det är helt öde. Jaja, det gör faktiskt inte så mycket för min del, men visst hade det varit kul för min del ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som har barn med växelvis boende, hur delar ni på avgiften till fritids? Barnet är skrivet hos mig och jag har en högre registrerad...
Svar
14
· Visningar
1 382
Senast: Blyger
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
168
Senast: VLMF
·
Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 981
Senast: Monimaker
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 489

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4
  • Israel vs. stora delar av världen

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka