Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har aldrig spelat de gamla Pokémon spelen så är helt nollad och har provat mig fram. Personligen gillar jag att slåss med de som är mer kvicka, typ jolteon, men det innebär ju att missar jag att ducka är jag död. Ryhdon är ju bra på många sätt men sååååå långsam.
https://pokemondb.net/type
Här är ett bra schema för att kolla vilken pokemon som är bra att använda mot vad. Rhydon med Rock Smash attacken är mitt andrahandsval till de som är svaga mot fighting t ex Snorlax och Tyranitar. Bäst är Machamp, men jag har bara 3 med hyggligt CP, och dubbla fighting-attacker.

Själv har jag passerat halvvägs nu, med nästa 10,5 miljoner XP. Satsar inte så mycket på mina fighters nu, Snorlax och Tyranitar tar man ju bara med hjälp av andra. Har däremot lagt mycket krut på psyk-pokemon för att kunna solo-raida Machamp. Ganska knepigt, men med en Lugia som fallback sist i uppställningen funkar det bra. Misslyckades en gång innan jag hade min 3100+ Lugia. Har dragit upp 2 Lugia högt, men det verkar totalt onödigt med facit i hand. Men bra för att bli av med Rare Candy, har fortfarande 325 kvar som tar massor av plats, där jag skulle behöva ha bollar.
 
https://pokemondb.net/type
Här är ett bra schema för att kolla vilken pokemon som är bra att använda mot vad. Rhydon med Rock Smash attacken är mitt andrahandsval till de som är svaga mot fighting t ex Snorlax och Tyranitar. Bäst är Machamp, men jag har bara 3 med hyggligt CP, och dubbla fighting-attacker.

Själv har jag passerat halvvägs nu, med nästa 10,5 miljoner XP. Satsar inte så mycket på mina fighters nu, Snorlax och Tyranitar tar man ju bara med hjälp av andra. Har däremot lagt mycket krut på psyk-pokemon för att kunna solo-raida Machamp. Ganska knepigt, men med en Lugia som fallback sist i uppställningen funkar det bra. Misslyckades en gång innan jag hade min 3100+ Lugia. Har dragit upp 2 Lugia högt, men det verkar totalt onödigt med facit i hand. Men bra för att bli av med Rare Candy, har fortfarande 325 kvar som tar massor av plats, där jag skulle behöva ha bollar.
Tack för kartan! Den kan komma väl till pass :up:
@Paddington undrade hur stor bag jag har som sparat på mig nästan 200 rare candy men du slår mig med hästlängder. 325, hur får du plats? förstår jag dig rätt att du tar lvl 3o4 bossarna själv? Imponerande :bow:
 
Känner mig som värsta pokénörden - har dragit på hela EN raid med Articuno. Sjukt mycket! Blev utan också så jag har så sjuuukt många Articuno nu, nämligen hela noll stycken.

Nåja, den kommer väl tillbaka så småningom.
 
Tack för kartan! Den kan komma väl till pass :up:
@Paddington undrade hur stor bag jag har som sparat på mig nästan 200 rare candy men du slår mig med hästlängder. 325, hur får du plats? förstår jag dig rätt att du tar lvl 3o4 bossarna själv? Imponerande :bow:
Jag har maxat baggen till 1500 items, men jo, jag har ständig platsbrist. Tycker dock att det är dumt att omvandla rare candy till någon som jag inte behöver, har hundratals dragionite, snorlax och tyrantiar candy redan. Och med nya gymsystemet behöver man ju egentligen bara 1 bra pokemon, som man ställer in i gym över natten och blir utslagen nästa dag. Hatar det.

Den enda level 3 bossen jag brukar raida själv är Machamp, och det är därför jag har satsat på att powerupa mina Psychic pokemon. Har dock en i gruppen som raidat alla lvl 3 förutom Jolteon, den ska tydligen inte vara möjlig. Just nu suktar jag efter en Moltres. Var 3 lvl40 spelare som jag kör mycket ihop med, som klarade den på 3 personer i morse, själv är jag glad om jag får en över huvud tagen just nu.
 
144 - Articuno
145
146 - Moltres
[..]
152 - Chikorita
153 - Bayleef
154 - Meganium
155 - Cyndaquil
156 - Quilava
157 - Typhlosion
158 - Totodile
159 - Croconaw
160 - Feraligatr
161 - Sentret
162 - Furret
163 - Hoothoot
164 - Noctowl
165 - Ledyba
166 - Ledian
167 - Spinarak
168 - Ariados
169 - Crobat
170 - Chinchou
171 - Lanturn
172 - Pichu
173 - Cleffa
174 - Igglybuff
175 - Togepi
176 - Togetic
177 - Natu
178 - Xatu
179 - Mareep
180 - Flaaffy
181 - Ampharos
182 - Bellossom
183 - Marill
184 - Azumarill
185 - Sudowoodo
186 - Politoed
187 - Hoppip
188 - Skiploom
189 - Jumpluff
190 - Aipom
191 - Sunkern
192 - Sunflora
193 - Yanma
194 - Wooper
195 - Quagsire
196 - Espeon
197 - Umbreon
198 - Murkrow
199 - Slowking
200 - Misdreavous
201 - Unown
202 - Wobbuffet
203 - Girafarig
204 - Pineco
205 - Forretress
206 - Dunsparce
207 - Gligar
208 - Steelix
209 - Snubbull
210 - Granbull
211 - Quilfish
212 - Scizor
213 - Shuckle
214 -
215 - Sneasel
216 - Teddiursa
217 - Ursaring
218 - Slugma
219 - Magcargo
220 - Swinub
221 - Piloswine
222 -
223 - Remoraid
224 - Octillery
225 -
226 - Mantine
227 - Skarmory
228 - Houndour
229 - Houndoom
230 - Kingdra
231 - Phanpy
232 - Donphan
233 - Porygon2
234 - Stantler
235 -
236 - Tyrogue
237 - Hitmontop
238 - Smoochum
239 - Elekid
240 - Magby
241 - Miltank
242 - Blissey
243 -
244 -
245 -
246 - Larvitar
247 - Pupitar
248 - Tyranitar
249 - Lugia
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Tredje gången gillt så fick jag Moltres :)
Har kört fyra Moltres raider idag och fått två samt hann med en Lugia som jag fick oxå :)

Grymt avis på en av killarna som fick en 100% Moltres på hans andra(!)!!!
Min bästa är på 91.1%
 
Tredje gången gillt så fick jag Moltres :)
Har kört fyra Moltres raider idag och fått två samt hann med en Lugia som jag fick oxå :)

Grymt avis på en av killarna som fick en 100% Moltres på hans andra(!)!!!
Min bästa är på 91.1%
Körde en Moltres-raid på lunchen, och lyckades få den på första bollen på min första raid. Tur! I och för sig bara 87-89%, men nöjd ändå!
 
Jag har semester just nu och borde ha tid att raida men idag är det snoigt. Har hunnit med två moltres och fångat en. Får nöja mig med det för dagen men med IV på 87 så blir det nog några försök till under veckan.
 
Åh vad kul med en Pokemon Go-tråd. Spelar också. Saknar för närvarande Flaffy, Ampharos, Unown, Lugia och Moltres i Europadexet. Missade Moltres två gånger idag och funderar på om jag ska köra ut och testa en gång till ikväll. Men maken och ungarna tycker vi ska grilla i stället.
 
@Pandasmamma - du har ju till den 7e på dig, så ta kvällen m familjen istället tycker jag :)

Själv saknar jag bara Unown nu, Ampharos kan jag evolva vid nästa evolv-race jag kör.

Avundsjuk på Ampharos. Så sjukt trött på att traska runt med Mareep. Fast sedan några veckor tillbaka har vi en medryttarhäst och när min nioåriga dotter rider henne behöver jag gå bredvid på uteritter så då tickar det på lite i alla fall.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Avundsjuk på Ampharos. Så sjukt trött på att traska runt med Mareep. Fast sedan några veckor tillbaka har vi en medryttarhäst och när min nioåriga dotter rider henne behöver jag gå bredvid på uteritter så då tickar det på lite i alla fall.
helt ärligt så blev jag sååå less på Mareep så jag har tagit några av mina rare candy för att kunna evolva. Nu är Snorlax min promenadkompis istället...
 
Körde 2 raids igår efter jobbet men ingen lycka.... Men kul med "communityn" runt raidarna nu tycker jag =) Man träffar mkt nytt folk och några blir ju "bekanta" vid de olika stoppen =)

Saknar en hel del ändå ser jag nu när jag kollat index...
Moltres, Unown, Ampharos, utv på Togepi (min buddy just nu), Corsola och säkert några fler...
Sen ska de bli kul å se hur de gör med "regionsbundna" när de ska köra de i vissa städer...
Är ju ledig helgen som kommer men inte den 12e.. Så släpper de nåt när de skulle vart pogo event och de bara gör de i de respektive städerna kommer jag inte kunna här i sthlm, men om de släpper lös de "samtidigt" i alla städer så kan jag i helgen =)
 
Har äntligen lyckats samla ihop lite mynt, så tänkte köpa en äggkläckare. Trodde de höll i evigheter, men det var visst bara tre gånger :rage:
 
Vi var sju stycken i byn igår som försökte ta en Moltres 2 gånger. Första gången fick nästan alla av oss error eller att spelet hängde sig när man ville rejoina :banghead: Andra gången fick vi ner den på gult men även då strulade det så inte alla kunde rejoina :turd: Man blir ju förbannad när det ska krångla, som att vi i små byar inte har tillräckligt svårt, nä då ska spelet lagga och jävlas.
 
Hade världens tur igår efter jobbet, inga raider på gång så jag åkte och handlade. Under tiden jag är i affären dyker Moltres upp i gymmet precis utanför. En halvtimme senare var vi 11 Mystic och körde (var en hel del andra också, men vi klarade ju vara egen grupp). Jag missade Moltres den här gången, bättre lycka idag hoppas jag. Kan troligen sluta lite tidigare så jag bör kunna hitta någon lämplig raid :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
4 808
Senast: lil-sis
·
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: Gramse
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
6
· Visningar
238
Senast: Gabby_Ossi
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 566
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp