Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter dagens promenad saknar jag bara 7 candy för att kunna utveckla Geodude hela vägen. Kläckte också fram en Sandshrew, så nu kan jag utveckla den också. Dags att dra igång ett lucky egg. Men jag vill gärna få en Nidoran hane och en Bellsprout till innan dess så jag får med dom också. Har varit helt öde med dom den sista veckan.
Hanna inte mycket mer än skriva det där så fick jag tag i den sista Bellsprout jag behövde. Och har promenerat ihop de sista candy jag behövde till Geodude. Nu saknar jag tre Nidoran candy, så jag har satt honom som buddy. 750 meter per godis, det kan bli en kvällspromenad.

Har kläckt mitt 10 km ägg. Alltså, va fan! Det var såklart en jynx :banghead:. Jag vill ha nått nytt! :arghh:

Nåväl har fyllt på med massor av godis under denna helg så nu ska jag fånga lite råttor, duvor och annat pyssel och köra ett evolvrace.

idag har jag inte haft så mycket tid, men promenerade lite med min buddy och har nu 15 candy kvar innan jag kan evolva till Charizard. Förhoppningsvis kan jag promenera ihop dem i morgon.
När jag fått den tänkte jag vänta till jag har promenerat ihop mina saknade candys till Alakazam och Machamp innan jag evolvar de och min Ninetail som jag redan har tillräckligt med candy till.

Just nu har jag 134 i pokedex.
En Chansey står högst upp på min önskelistan, den enda jag har kvar som jag inte kan promenera fram...

Jag är knappt 42 000 XP från level 25 och har nu 125 st i pokedexet. Inte så ofta man får nya nuförtiden, men både Marowak och Gengar fick jag nya nu under halloweeneventet plus att jag gått ihop till en Muk nu när det gick lite fortare att samla candys :)

Passade på att evolva i lucky ägg race igår på första ägget lyckades jag få ihop 81630 XP! (nytt rekord för mig på ett lucky ägg, Alla xp var på evolvningar :) Fick flera nya iom evolvningar :
Gengar (hade låtit bli att fånga de jag sett då jag ville använda lucky ägg + på xp för den) Gyarados
Arbok , Wartotrtle, Raichu, clefable, wigglytuff, vileplume, persian, peimeape, victribelle, slowbro, dewgong, marowak blev nya för mig! Så nu har jag 108 i pokedex:up:
Andra ägget fick jag ihop 60000+ ca xp på( glömde skriva upp exakt där) och då hade jag 2 minuter kvar på slutet som jag inte kunde evolva mera på.
Så från att ha varit i mitten av level 22 så är jag nu bara 30000 XP från level 24
Kände mig rätt.... nöjd med det:bump:

Jag är på level 29 och har 3 kvar nu. Charizard kräver över 20 mil promenad så det kommer att ta tills jul, gissar jag. Hur jag ska få tag på Chansey och Aerodactyl vet i tusan, har ingen tur med de få 10 km ägg som jag får. Kan väl dyka upp en spawn någon gång, hoppas jag! Såg en Chansey på maps för en vecka sedan, med 2 minuter kvar, så jag hann inte dra på den.

Just nu har jag en strikt fånga-bara-det-du-verkligen-behöver-policy eftersom jag konstant har slut på bollar och nästan bara får potions vid stoppen. :meh:

Passade på att jaga lite innan jag drog hem idag och jäääklar vad folk det är ute nu! Mycket trevligt, tom jag har varit lite social för en gångs skull :D Det slog mig sen att hallå, det är tydligen höstlov :p
Dagens mål - charmander-candy, samla och kläcka ägg i hopp om 10 km och fånga en Magmar. Fick ihop 5 candy, kläckte en drös ägg, fick en 10a som jag har på kläckning nu och har fångat en skitdålig Magmar. Sen dog min telefon så ja, jag får väl dra ut igen när den laddat klart - gäller att passa på medan man får mer candy! :D

Just nu har jag en strikt fånga-bara-det-du-verkligen-behöver-policy eftersom jag konstant har slut på bollar och nästan bara får potions vid stoppen. :meh:
Ungfär lika irriterande som när man inga revives har och inte får några på stopen:arghh:
Innan har man ju minsann slängt bort i 20-30 tal åt gången för man velat haft bollar istället :down:

Jag bor ju så lantligt att jag har närmare en mil till ett pokestop (och då är det ETT som finns där) sedan finns det flera om man åker ytterligare 1/2 mil till och ETT gym Annars är det in till Karlstad som gäller - ca 2,7 mil, eller till Kristinehamn- ca 3.5 mil

Så passar på att gå runt i Karlstad en 20-30 min när jag ändå är inne där så jag kan fylla på vid pokestopen.
Och med lite tur hitta en magikarp, eller en dratini (har väl funnit 5 st tror jag .....totalt)
Eller bara något annat än Eevees, oddish ,bellsprout, pidgeys, sparrows, weedles, ratatas.....:crazy:

Ledig idag så åkte till stan och promenerade runt först en stund och evolvade sen det jag samlat på mig under eventet. Onix var ny och fångades vilt sen via evolves fick jag också Arcanine, Charmeleon, Ivysaur, Dugtrio, Raichu och Weezing som nya. Fick ihop runt 80000xp så halvvägs till level 27. Kan snart också evolva Wulpix. Sen är det inte jättemånga jag kan evolva kvar utan är "singelpokemons" att invänta.

Ungfär lika irriterande som när man inga revives har och inte får några på stopen:arghh:
Innan har man ju minsann slängt bort i 20-30 tal åt gången för man velat haft bollar istället :down:

Jag bor ju så lantligt att jag har närmare en mil till ett pokestop (och då är det ETT som finns där) sedan finns det flera om man åker ytterligare 1/2 mil till och ETT gym Annars är det in till Karlstad som gäller - ca 2,7 mil, eller till Kristinehamn- ca 3.5 mil

Så passar på att gå runt i Karlstad en 20-30 min när jag ändå är inne där så jag kan fylla på vid pokestopen.
Och med lite tur hitta en magikarp, eller en dratini (har väl funnit 5 st tror jag .....totalt)
Eller bara något annat än Eevees, oddish ,bellsprout, pidgeys, sparrows, weedles, ratatas.....:crazy:

Ni som bor lantligt hittar ni pokemons där? Jag var 1 vecka i min sommarstuga på Gotland i sommar, hade inte väntat mig många, men inte 1 enda på sightings på hela vecka var klart under förväntan! Fick total abstinens! :)

Idag hände en skum grej, jag titta på mina pokemon i sorteringsordning recent, och fick se en pokemon redan innan ägget kläcktes!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som har barn med växelvis boende, hur delar ni på avgiften till fritids? Barnet är skrivet hos mig och jag har en högre registrerad...
Svar
14
· Visningar
1 345
Senast: Blyger
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 966
Senast: Monimaker
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka