Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha. Nu ska jag försöka fånga en ditto, har inte sett skymten av en sen dom hade nått event där ditto dök upp oftare.... :banghead:
 
Samma här! Jag har ju inte alls velat raida med de som spelar härikring, så har bara ignorerat legendarerna. Men nu jäklar :D
Blir spännande att se vad som är i nästa box! Nästa legendar kanske, eller en till Moltres? Jag kör en stamp om dagen så om inget skiter sig får jag veta på fredag :bump:

Jag vet vad det är i nästa box men lägger bakom spoiler ifall någon inte vill veta :)

Det är tydligen en Moltres till - förhoppningsvis byter de sedan månadsvis.

Jaha. Nu ska jag försöka fånga en ditto, har inte sett skymten av en sen dom hade nått event där ditto dök upp oftare.... :banghead:

Jag fick två eller tre i förra veckan innan jag kommit till det uppdraget, så himla typiskt! Nu letar jag för fullt.
 
Mycket spelande för mig under mars månad. Låg 10a i Sverige och 95 på Europarankingen för mars månadslista. För Sveriges totallistan har jag placering i några blygsamma kategorier bara, catchrate på karpar, andel stora karpar, samt antal gulgym i förhållande till totala antalet gymtimmar. Men det är väl tur att jag inte spelar lika mycket varje månad, har ju jobb och häst också. :) Har ändå administrerat det ganska bra, mest kört på helgerna, och då har jag åkt tidigt till stallet, och sedan raidat i princip hela dagen från 10-tiden tills raiderna tagit slut på kvällen.
 
Jag vet vad det är i nästa box men lägger bakom spoiler ifall någon inte vill veta :)

Det är tydligen en Moltres till - förhoppningsvis byter de sedan månadsvis.



Jag fick två eller tre i förra veckan innan jag kommit till det uppdraget, så himla typiskt! Nu letar jag för fullt.
Precis vad jag hoppats på! Såg att de tydligen kan smita, så bra backup om man inte får fatt i den på första försöket :D
 
Efter två dagar har jag i alla fall lyckats placera min första pokemon i ett gym, är på nivå 8 och lyckas numer träffar de jag hittar ganska ofta. Ska inte påstå att jag spelar så intensivt men det finns rätt många stopp från tunnelbanan till jobbet och det finns ett i entrén till skolan som jag iofs inte når från mitt rum men nästan.
Ska inte på stå att jag vet vad jag gör men lite kul är det ju. Hemma är det dock ingen ide att hålla på, finns inte att stopp så långt ögat når och väldigt ont om några att fånga
 
@Paddington jag slänger oftast ”x antal great throws in a row”, för att jag är värdelös på att kasta, och inte blir hjälpt av att jag oftast har valpens koppel i ”kasthanden”... valpen är inte koppeltränad. :D annars ser jag bara till att jag klarar minst ett om dagen, allt över det är bonus.
Jag levlade upp till 34 idag, och är på Mew-uppdraget att evolva en Magikarp. Bara 200 candies kvar... tur med eventet just nu :D knatar runt med Magikarp som Buddy och försöker fånga alla jag ser med ananas-hjälp, borde vara nära målet i slutet av helgen, senast.
@Tulip välkommen till galenskapen! :)
Tur du berättade om magikarp! Jag har äntligen (!!!) efter att ha spelat sen spelet släpptes fått ihop 400 magikarp candy :bump:
Då ska jag låta bli att evolve nu innan jag är på det uppdraget :rofl:
 
Känner mig lite off i gymmet jag placerat min Grimer i, inte nog med att den har absolut lägst CP i gänget som är där, alla andra tränare som är där är på level 30-40, och så jag som är på level 8.
 
Känner mig lite off i gymmet jag placerat min Grimer i, inte nog med att den har absolut lägst CP i gänget som är där, alla andra tränare som är där är på level 30-40, och så jag som är på level 8.
Äsch, man måste ju få komma in i leken någon gång! Alla de höglevlade har ju varit på samma level som du en gång. Så stoltsera med din Grimer, du! :D
 
Känner mig lite off i gymmet jag placerat min Grimer i, inte nog med att den har absolut lägst CP i gänget som är där, alla andra tränare som är där är på level 30-40, och så jag som är på level 8.
Här i stan har vi många level 40 som kan slänga in första bästa pidgey i ett gym (speciellt om man åker förbi på bussen å råkar ha sorterat på "recent" ) .... :angel:

Alla spelare har börjat från början och du har precis lika stor rätt till gymmet som alla andra :) (förutom spoofers då - de har tamefan inga rättigheter alls :wtf: )
Däremot har du ju lite svårare att ta ner ett gym själv om du inte har några skapliga monster eller om de som är i gymmet är mer eller mindre halvdöda. Försök hitta ett gäng spelare i stan å häng med när de raidar så ska du se att du levlar upp fort :)
 
Mycket spelande för mig under mars månad. Låg 10a i Sverige och 95 på Europarankingen för mars månadslista. För Sveriges totallistan har jag placering i några blygsamma kategorier bara, catchrate på karpar, andel stora karpar, samt antal gulgym i förhållande till totala antalet gymtimmar. Men det är väl tur att jag inte spelar lika mycket varje månad, har ju jobb och häst också. :) Har ändå administrerat det ganska bra, mest kört på helgerna, och då har jag åkt tidigt till stallet, och sedan raidat i princip hela dagen från 10-tiden tills raiderna tagit slut på kvällen.
WHAT!! :eek:

Jisses Sidensvans! :bow::bow::bow:

Hur får man reda på Sverigerankingen?
 
Jag smygspelar bara. Gissar att mina elever skulle skratta ihjäl sig om de visste att deras 50+lärare just börjat spela Pokemon. Så nja börja leta spelarkompisar känns inte helt aktuellt. Än i alla fall...
 
Jag smygspelar bara. Gissar att mina elever skulle skratta ihjäl sig om de visste att deras 50+lärare just börjat spela Pokemon. Så nja börja leta spelarkompisar känns inte helt aktuellt. Än i alla fall...
Eller inte :)
Men du känner själv hur du vill göra - du kan ju gå förbi där du ser att det är raider och se vilka människor som samlas. Vi är en härligt blandad skara människor i alla åldrar och yrkesgrupper som spelar, den yngsta är kring 5 och den äldsta är 70+, men "kärngänget" är nog omkring 35-60.
 
Har ni räknat ut när man får nya fielduppdrag? Får man ett nytt field uppdrag om man två ogjorda uppdrag och snurrar ett pokestop? Jag tycker att man inte alltid får ett uppdrag, när man förväntar sig vid pokestopen. Kan det komma nya uppdrag när man snurrar ett gym?

Jag får inte riktigt ordning på stamps. Man kan inte vänta med att claima ett uppdrag till nästa dag för att få stamp nästa dag eller? Man måste göra ett uppdrag varje dag för att få sitt dagliga stamp?
 
Har ni räknat ut när man får nya fielduppdrag? Får man ett nytt field uppdrag om man två ogjorda uppdrag och snurrar ett pokestop? Jag tycker att man inte alltid får ett uppdrag, när man förväntar sig vid pokestopen. Kan det komma nya uppdrag när man snurrar ett gym?

Jag får inte riktigt ordning på stamps. Man kan inte vänta med att claima ett uppdrag till nästa dag för att få stamp nästa dag eller? Man måste göra ett uppdrag varje dag för att få sitt dagliga stamp?
Jag tror inte att gym ger nya uppdrag, inte vad jag har sett iaf. Har du 3 st får du inga fler, då får du kasta något först. Snurrar du på samma stop flera gånger, och kan få nya uppdrag, så verkar man få samma uppdrag som du tidigare fått. Exempel du snurrar och får "fånga 3 st eld pokemon". Kastar du det och snurrar på det stoppet igen när det blir blått igen kommer samma uppdrag igen. Det är vad jag har lagt märke till.
Du kan göra så många uppdrag du vill, men du får bara en stamp om dagen, hurvida om du kan spara till dagen efter och claima då kan jag inte svara på tyvärr.
 
Har ni räknat ut när man får nya fielduppdrag? Får man ett nytt field uppdrag om man två ogjorda uppdrag och snurrar ett pokestop? Jag tycker att man inte alltid får ett uppdrag, när man förväntar sig vid pokestopen. Kan det komma nya uppdrag när man snurrar ett gym?

Jag får inte riktigt ordning på stamps. Man kan inte vänta med att claima ett uppdrag till nästa dag för att få stamp nästa dag eller? Man måste göra ett uppdrag varje dag för att få sitt dagliga stamp?
Varje stopp har ett bestämt uppdrag varje dag. Alla som snurrar på stoppet får samma uppdrag, och har man klarat av uppdraget så får man inget nytt från det stoppet förrän dagen efter (och då har ju även uppdraget ändrats). Det är bara Pokéstop som har uppdrag, inte gymmen.

Det går att spara sina stämplar, så har du klarat ett uppdrag så kan du vänta till morgondagen med att ta emot belöningen, så får du stämpel då. Jag antar att det går att spara hur länge man känner för det?
 
Testa om den här länken funkar. Tror att den ska var delbar. https://drive.google.com/drive/folders/16gL56vT-qN1GXcpdzhbMGmdhKM7oQ4x-

När det är en vecka kvar på månaden får man ett mail att det är dags att fylla i statistiken igen. Tror den länken också ska vara delbar. Gäller bara för level40-spelare. Gå på mig eller någon annan lvl40 spelar, så får du säkert den.

Sedan får man ett personligt mail med data. Bifogar början:
Trainer Name: Mariwiks
Team: Instinct
Start Date: 7/18/2016
Level 40 Date: 11/30/2017
Country: Sweden
City: Linköping
State: Östergörland

Total XP = 34890984. Percentile: 57.42% (34.53% to 57.42% = +22.89%)
Days to TL40 = 500. Percentile: 28.00% (19.00% to 28.00% = +9.00%)
Pokedex = 358. Percentile: 70.00% (72.00% to 70.00% = -2.00%)
Jogger = 3520.8. Percentile: 55.15% (50.81% to 55.15% = +4.33%)
Collector = 49125. Percentile: 46.61% (35.45% to 46.61% = +11.15%)
Scientist = 6577. Percentile: 52.80% (33.00% to 52.80% = +19.80%)
Breeder = 2065. Percentile: 49.85% (43.30% to 49.85% = +6.55%)
Backpacker = 47452. Percentile: 49.49% (40.16% to 49.49% = +9.34%)
Battle Girl = 6866. Percentile: 48.61% (42.01% to 48.61% = +6.59%)
Ace Trainer = 1623. Percentile: 54.85% (50.00% to 54.85% = +4.85%)
Gym Leader = 16115. Percentile: 43.09% (42.52% to 43.09% = +0.57%)
Berry Master = 17284. Percentile: 67.19% (60.17% to 67.19% = +7.02%)
Gold Gyms = 41. Percentile: 72.00% (67.00% to 72.00% = +5.00%)
Gyms Seen = 176. Percentile: 15.00% (15.00% to 15.00% = +0.00%)
Champion = 143. Percentile: 45.67% (47.50% to 45.67% = -1.83%)
Battle Legend = 579. Percentile: 74.08% (67.39% to 74.08% = +6.68%)
Fisherman = 193. Percentile: 53.75% (49.73% to 53.75% = +4.02%)
Youngster = 365. Percentile: 45.00% (37.80% to 45.00% = +7.20%)
Pikachu Fan = 555. Percentile: 65.71% (63.59% to 65.71% = +2.12%)
Unown = 9. Percentile: 64.00% (55.00% to 64.00% = +9.00%)
Hundos Maxed = 15.00. Percentile: 71.00%
Hundos Species Maxed = 8.00. Percentile: 63.00%
 
Jag smygspelar bara. Gissar att mina elever skulle skratta ihjäl sig om de visste att deras 50+lärare just börjat spela Pokemon. Så nja börja leta spelarkompisar känns inte helt aktuellt. Än i alla fall...
I Linköping är det många studenter som spelar, och massor av pensionärer. Har ett par som varit spelare på medelnivå. Dom gick i pension för en månad sedan, och började spela på heltid då. Så dom gick från typ lvl35 till 40 på 3 veckor! Äldsta är nog en dam på närmare 80. Barnen verkar däremot ha slutat spela nästan helt, och bland dom mitt i livet är det mest dom utan barn som har tid att spela.
 
Någon som har tips på hur man gör greate trows?
Kastar du ett lagom långt kast som träffar i mitten av cirkeln när den är stor får du nice, mellanstor great, och liten cirkel ger excellent. Om du snurrar bollen minst ett varv och skruvar in den från sidan får du curveball. För catchraten, särskilt på legendarer, är det viktigast att få till curveball, då dubblas catchraten. Nice, great och excellent ökar fångstprocenten med några procent per styck.
 
I Linköping är det många studenter som spelar, och massor av pensionärer. Har ett par som varit spelare på medelnivå. Dom gick i pension för en månad sedan, och började spela på heltid då. Så dom gick från typ lvl35 till 40 på 3 veckor! Äldsta är nog en dam på närmare 80. Barnen verkar däremot ha slutat spela nästan helt, och bland dom mitt i livet är det mest dom utan barn som har tid att spela.

Jo det är u et, mina elever är gymnasieelever, gissningsvis spelade en hel del av dem när det kom men de lär ha slutat för länge sen och tycker nog at det är super ute. Nån riktig spelare lär jag nog inte bli, det har jag inte tid med, spelar typ på gångvägen till och från buss/tunnelbana när jag jobbar, hemma finns det nästan ingenting eftersom jag bor på landet. Laddade mest hem det för att jag var nyfiken och min gamla telefon hade inte plats för det så jag har inte kunnat innan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
138
Senast: Gramse
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
115
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 149
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 231
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp