Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@grodan21 Jag försöker tänka på att vänta ett ögonblick innan jag kastar bollen, när jag vill ha ett great kast. Vanligtvis kastar jag bollen direkt, när ringen dyker upp, men då blir det sällan eller aldrig ett great kast.

Jag har fastnat lite på special uppdragen eftersom jag aldrig raidar. Men igår råkade jag gå förbi ett gym där en 537 Bulbasaur var gymboss. Den kunde jag besegra själv och fånga, vilket var helt ok. Så hur ser man om det en enkel raid eller något omöjligt att besegra? Jag har ingen lust att vänta på en raid och upptäcka att det var något helt omöjligt i ägget.
 
@grodan21 Jag försöker tänka på att vänta ett ögonblick innan jag kastar bollen, när jag vill ha ett great kast. Vanligtvis kastar jag bollen direkt, när ringen dyker upp, men då blir det sällan eller aldrig ett great kast.

Jag har fastnat lite på special uppdragen eftersom jag aldrig raidar. Men igår råkade jag gå förbi ett gym där en 537 Bulbasaur var gymboss. Den kunde jag besegra själv och fånga, vilket var helt ok. Så hur ser man om det en enkel raid eller något omöjligt att besegra? Jag har ingen lust att vänta på en raid och upptäcka att det var något helt omöjligt i ägget.
Du kan kolla nivån eller färgen på äggen. Rosa är enklast och brukar kunna tas ner själv, gula lite svårare och lila är legendarer.
Gå in på nearby, in på raid, så står nivån från 1-5 under varje raid. Eller så går du in på gymmet med ägg, klicka på ägget nere till vänster så har du nivån under tiden. Nivå 1 och 2 brukar gå bra själv beroende på en egen nivå, nivå 5 är legendarer :)
 
Om man vill börja spela, hur går jag tillväga och vad är bra att tänka på?

*blåbär*
Kul att du vill börja! Det är smått beroendframkallande men väldigt roligt, speciellt i början då man upptäcker massa nytt och det går snabbt upp i levlarna. :D

Nått speciellt är det nog inte mer än att ladda ner och köra. Man får tänka lite på att spelet tar ganska mycket plats, trafik och batteri så vissa äldre telefoner kan bli lite griniga.
Lycka till! :bump:
 
@Kamomilla - för att spara batteri (och även på nerverna ;) ) är det bra att stänga av den enerverande musiken och sedan även skaffa en powerbank.

Sedan tycker iaf jag som har två olika konton registrerade att det är mycket bättre att registrera Google-konto och inte Pokemon trainer konto. Mycket enklare att logga in och sedan blir man oftare utkastad/kommer inte in från Pokemon trainer.

En annan bra sak att tänkta på är att faktiskt starta om telefonen med jämna mellanrum oxå :)

När du startat är det bara att köra på sen :)
När du börjar bli lite varmare i kläderna och kommit upp lite i levlarna känner du dig kanske sugen på att raida - raidbossar på level1 kan du ta själv, men när du är låglevlad behöver du hjälp med övriga bossar. Leta gärna upp ett gäng spelare i din hemstad och kom in i gemenskapen :)

Lycka till och ha kul!!!!
 
Jag har börjat spela lite igen efter ett års uppehåll, får man hoppa in lite i den här tråden då?

Slutade spela förra året runt midsommar när de gjorde om gymmen. Tyckte det kändes tråkigt så jag la av helt och hållet, försökte börja några gånger igen men det va så mycket som ändrats att jag kände mig helt vilsen.
Men nu har jag hållt igång en hel månad! :banana: och börjar fatta alla nya grejer men är helt hopplöst lost på det här med raid. Fattar inte och vågar inte vara med när det raidas för jag har inga bra mons att fightas med ändå.
Var i början på lvl 30 när jag slutade nu är jag halvvägs till 32 så det går inte jättesnabbt, hinner inte spela så mycket och ligger långt efter alla andra. Men jag har iaf roligt!

Någon mer som haft ett längre uppehåll?
 
Om man ska evolve en Pokémon, spelar det någon roll om man tar en med hög eller låg cp?
Nej inte direkt. En med låg cp får låg cp även som evolvad men kan gå att levla upp med candy. Jag brukar ta den med bäst iv.

Hur har ni tänkt när ni valt en buddy?
Jag försöker undvika att ha såna som är vanliga i det vilda, och tar gärna såna som det inte är så långt kvar till evolve på (enbart för att jag vill evolva snabbt :p). Brukar prioritera såna med korta sträckor mest av samma iver, men passar på med såna som kräver 5 km och som hittas sällan vilt när det är event med kortare buddy-sträcka.
Ska väl nämna att min prio 1 är att fylla mitt pokédex så hur jag gör beror förstås mycket på det :)
 
I väntan på midsommar maten passar jag på att skriva här.

Ny uppdatering igen med traid. Känns som om jag aldrig riktigt går koll på vad som händer, utan jag går mest bara omkring och fångar och kläcker ägg lite lätt vilse. Nya saker går mig rakt över huvudet.

Tror jag inte detta kommer påverka mig då jag inte har några vänner som spelar och håller mig lite i skymundan. Men sett bilder på de fina gula äggen alla får och blir lite sugen!

Har ni börjat traida och skicka gåvor än?
 
Nån som vill vara vän med mig? :)
Screenshot_20180622-185503.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 376
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 202
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
848
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 953

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Gårdar förr
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp