Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortfarande dålig påfyllning av ägg trots jag snurrat på väldigt många stop idag :meh: har 4 kläckare tomma.

Har noterat att det blir så om man kläcker många ägg på kort tid. De kommer att komma igång igen.
Ja nu har jag iaf fått ett par ägg, ett 2 km och ett tio km, bara fått två 10 km innan, under sommaren/hösten och 2 km har även dom lyst med sin frånvaro! Hunnit kläcka ett 2 km och fick igglybuff. Sen har det blivit 2 kläckta till idag, Magikarp och Venonat. Magikarpen var ju bra, har bara 142 candys nu så det är ju en bit kvar till Gyrados :cautious:

• Gilla
Reactions: Laa
Vet ni vad som suger riktigt jävla hårt? När man är ute och cyklar och ser att det finns en Machop vid ett stopp längre bort. Denne Machop skulle innebära att man kan evolva sista steget och således blir helt tvärklar med evolves, att dexet är helt klart med sånt man kan evolva till och man kan fixa candy till annat, som den där 91,1% Gyaradosen man vill ha eller lite candy till powerups. Så man trampar dit, i uppförsbacke och motvind, tills man hör en smäll och känner motståndet försvinna. Man hoppar av cykeln och ser att kedjan ligger ett par meter bakom. Så man plockar upp kedjan och börjar gå så fort man bara kan.

Man hinner fram till Machopen. Man har lite ont om både razz och bollar men vill verkligen ha den, så kastar ultrabollar åtminstone - Machop brukar ju inte vara nåra problem och ringen är så fint gul så. Hepp, den hoppar ur. Kastar en ultraboll till. Den hoppar ur... Och rymmer. Ingen Machop, ingen evolve, bara att knalla hemåt med en trasig cykel.

Och då, på vägen hem, så kläcks ett ägg. Vad ska det bli? Ska det bli något nytt, kanske en Cleffa?
...fucking Zubat :rage:

Vet ni vad som suger riktigt jävla hårt? När man är ute och cyklar och ser att det finns en Machop vid ett stopp längre bort. Denne Machop skulle innebära att man kan evolva sista steget och således blir helt tvärklar med evolves, att dexet är helt klart med sånt man kan evolva till och man kan fixa candy till annat, som den där 91,1% Gyaradosen man vill ha eller lite candy till powerups. Så man trampar dit, i uppförsbacke och motvind, tills man hör en smäll och känner motståndet försvinna. Man hoppar av cykeln och ser att kedjan ligger ett par meter bakom. Så man plockar upp kedjan och börjar gå så fort man bara kan.

Man hinner fram till Machopen. Man har lite ont om både razz och bollar men vill verkligen ha den, så kastar ultrabollar åtminstone - Machop brukar ju inte vara nåra problem och ringen är så fint gul så. Hepp, den hoppar ur. Kastar en ultraboll till. Den hoppar ur... Och rymmer. Ingen Machop, ingen evolve, bara att knalla hemåt med en trasig cykel.

Och då, på vägen hem, så kläcks ett ägg. Vad ska det bli? Ska det bli något nytt, kanske en Cleffa?
...fucking Zubat :rage:
:turd::turd::cry::cry::turd::turd:

Jag Har nu 3 st 10 km ägg på kläckning :eek: Man kan ju bara hoppas det blir de nya bebisarna. Har idag tagit mig upp till lv 25. Annars går det segt. Har min Machop som kompis, som jag haft bredvid mig sen eventet där man behövde gå hälften så mycket slutade. "bara" 17 candy kvar och jag har totalt gått 53.4 km :wtf: Mitt 2 km ägg som kläcktes idag innehöll en jävla larv. Jag har inget behov av Cartepies :meh:

Ja nu har jag iaf fått ett par ägg, ett 2 km och ett tio km, bara fått två 10 km innan, under sommaren/hösten och 2 km har även dom lyst med sin frånvaro! Hunnit kläcka ett 2 km och fick igglybuff. Sen har det blivit 2 kläckta till idag, Magikarp och Venonat. Magikarpen var ju bra, har bara 142 candys nu så det är ju en bit kvar till Gyrados :cautious:
Magikarpar ger tydligen candy jätteofta när man har dem som buddy, typ varje kilometer.

Fått Magby och Elekid i två 10km-ägg. Något annorlunda iaf.
Tycker det är många Squirtle, Bulbasaur och Charmander i det vilda nu. Bara här?

Åkte för att handla och skulle passa på att ta mitt dagliga pokestop. Blev dessutom 2 squirtle, 2 bulbasaur och 1 charizard, den sista ny för mig. Måste ut och promenera imorgon, så att några av mina ägg kläcks. Jag hoppas att det är lite varmare och lite mindre ishalka då :)

Jag pyntade in 100 kr för att kunna köpa extra äggkläckare och har hittills fått 1 Cleffa, 1 Igglybuff och 3(!) Elekid. Lite mer variation hade ju varit trevligt, men det är positivt att jag har börjat få 10 km ägg. Har förut bara fått ca 12 stycken tior av de 500 ägg jag kläckt. Fick en Lapas i ett 10 km ägg också, och det var väldigt välkommet, hade bara en värdelös vildfångad sen innan.

Jag har haft akut äggbrist ett tag, låg på tre ägg totalt i flera dagar. Men idag började äggen rassla in, så nu har jag åtta ägg igång, sju femkilometers och en tiokilometers - alla startade inom 1 km. Så jag kommer ha kläcknings-mania om sådär 4 km!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som har barn med växelvis boende, hur delar ni på avgiften till fritids? Barnet är skrivet hos mig och jag har en högre registrerad...
Svar
14
· Visningar
1 380
Senast: Blyger
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
166
Senast: VLMF
·
Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 979
Senast: Monimaker
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 489

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka