Bukefalos 28 år!

Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner att jag inte fattar något alls nu :angel:
Luremodule? Och det gängbråk i USA du tänker på har jag antingen missat eller så förstår jag inte kopplingen mellan det och Pokémonspelet..
Lure module är Pokémon relaterat, en mojäng som används för att locka Pokémon till ett sk. Pokéstop under 30 min.

Gängrelaterade brottet som det skrivits om, eller ja. "Gäng som lockat oskyldiga människor till dåliga platser" : https://www.thesun.co.uk/news/14245...re-innocent-victims-into-a-trap-and-rob-them/
 
Jag fattar verkligen INGENTING och kommer antagligen inte börja, just därför. Men är det SÅ stort alltså? Det har ju bara exploderat, vad hände?
Jag har inte sett någon som spelar, tror jag. Hur ser man att folk spelar?
Folk glor ner på sina telefoner och ser allmänt dumma/frustrerade ut?..... :angel: Som vanligt iofs.
 
Folk glor ner på sina telefoner och ser allmänt dumma/frustrerade ut?..... :angel: Som vanligt iofs.

Ja men då är ju allt som vanligt? :p Jag trodde de betedde sig ännu märkligare, men då kan de ju lika gärna vara ute och göra vad som helst :p

Är det lite liknande geocaching? Fast det finns ju på riktigt, men... Själva letandet efter en karta osv?
 
Ja men då är ju allt som vanligt? :p Jag trodde de betedde sig ännu märkligare, men då kan de ju lika gärna vara ute och göra vad som helst :p

Är det lite liknande geocaching? Fast det finns ju på riktigt, men... Själva letandet efter en karta osv?
Fast här ser man ju på folk som spelar pokemon, de som geocachar så hör det ju till själva grejen att folk inte ska se att man letar efter något. Mer smygande med andra ord ;)
 
Jag började spela igår. Det märktes tydligt när det blev officiellt idag :D Det ska bli kul att komma hem till stan från smålandsskogen där jag just nu är ;)
 
Ja men då är ju allt som vanligt? :p Jag trodde de betedde sig ännu märkligare, men då kan de ju lika gärna vara ute och göra vad som helst :p

Är det lite liknande geocaching? Fast det finns ju på riktigt, men... Själva letandet efter en karta osv?
Såg iofs en tjej vid ett Pokéstop förut. Hon såg ut som att jag hade tagit henne på bar gärning men jag var på väg dit av samma anledning som hon själv. (Är iofs på samma väg när jag drar hem)
 
Nån som vet hur mycket nedladdning den ligger och tuggar om man har den på ute? Eller går den bara på gps:en?
 
Folk glor ner på sina telefoner och ser allmänt dumma/frustrerade ut?..... :angel: Som vanligt iofs.

Jag tyckte det var helt hysteriskt med folk ikväll som kollade delvis på sina telefoner och delvis förvirrat runt omkring sig - min sambo var gullig och talade om varför när jag undrade vad fan grejen var, så stort är det alla gånger! :p
 
Jag tyckte det var helt hysteriskt med folk ikväll som kollade delvis på sina telefoner och delvis förvirrat runt omkring sig - min sambo var gullig och talade om varför när jag undrade vad fan grejen var, så stort är det alla gånger! :p

Jag har sett massvis med folk redan innan det var släppt i Sverige, det var väldigt enkelt att ladda ner appen på andra vis tydligen. Men jag såg ca. 30 pers sitta och spela på en trappa, när en av dom hoppar upp och vrålar "En Charizard!!!" och hela flocken börjar springa. :rofl: Min brors sambo gick FEM MIL igår och var ute från kl. 17 till 2 på natten och jagade Pokemons.

Enda anledningen till att vi inte varit ute mer är för att sambon är lite trasig och hoppar på kryckor, så det går jävligt långsamt. :laugh: Jag spelar dock inte, jag tycker bara om att promenera. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Hej! Chansar o ser om någon här har svaret eftersom SAS kundtjänst är stängd just nu. Jag ska resa SAS go smart en lång resa ca 10h...
Svar
5
· Visningar
546
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 533
Senast: Wille
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 624
Senast: Bon
·
Fritid Småkronorna spelar sin sista träningsmatch just nu. Det kickar igång den 26 när Sverige börjar mot Lettland och Kanada ställs mot...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp