Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tyckte de blev svårare att fånga efter uppdateringen. Tidigare har jag haft rätt bra flyt och fångat de flesta på ett par bollar trots cp upp till 4-500, nu bryter sig "alla" (det känns som alla även om det inte är så) ut även om de är på cp 50-150 typ :confused:

Ger mig in i den här tråden eftersom jag är en total nörd. Kan inte få nog! Levt Pokémon de senaste veckorna, det blir lätt att man snöar in sig när man är lite av en tönt. Lite om mig: Är i level 24 team mystic.

Tänkte om ni hört något om den "rullning" eller förflyttning av de semi-ovanliga nästena av Pokémon som ska ha skett de senaste dagarna? Tycker ni det stämmer? (Länk)

Sedan har jag använt detta formulär för att beräkna ungefär CP på Mona utvecklingar. Tycker dock att det borde finnas en bättre sida, liksom mer Pokémon och "snyggare".

Sista JAG ÄR ARG! Ville få fram en bätte flareon döpte två st evees i CP 600+ till Pyro och BÅDA kom ut som JOLTEON. Fungerar inte fusket längre?

Sista JAG ÄR ARG! Ville få fram en bätte flareon döpte två st evees i CP 600+ till Pyro och BÅDA kom ut som JOLTEON. Fungerar inte fusket längre?
Har hört att det bara funkar med namnbytet tills man har 1 av varje och att det sen inte går att "bestämma" vad det blir.

efter att ha läst de senaste inläggen är jag glad att jag inte uppgraderat än. Låter nog "barnsjukdomarna" försvinna innan jag gör det........ :angel:

• Gilla
Reactions: KSF
Vill också gärna ha tips om detta!
Det är bara att kasta när den färgade cirkeln är så liten som möjligt. Dock är det bara en riktlinje, för grejen är att ju högre level du är desto svårare är dem att fånga. (Finns flera teorier till varför...) ex: Jag lyckades med ett curve ball kast, excellent med en great ball och den smet i alla fall. Fångade den sedan 5 försök senare med ett vanligt "nice" kast.

Såg att frågan om pidgeys kommit upp svaret är: gotta catch them all! Se dock till att inte skicka iväg alla för godis på en gång.

använd istället pidgeycalc (googla) och räkna ut så du kan få ut Max XP genom att evolva lätta Pokémon ihop med ett lucky egg. (Har för mig att 60 evolveringar är det man hinner på 30 min). Det går fort och levla upp om man är taktisk (gick upp från 14-16 på 30 min)!

Såg att frågan om pidgeys kommit upp svaret är: gotta catch them all! Se dock till att inte skicka iväg alla för godis på en gång.

använd istället pidgeycalc (googla) och räkna ut så du kan få ut Max XP genom att evolva lätta Pokémon ihop med ett lucky egg. (Har för mig att 60 evolveringar är det man hinner på 30 min). Det går fort och levla upp om man är taktisk (gick upp från 14-16 på 30 min)!
Fast det där beror ju på vad man har för mål med spelet. För mig är det inte speciellt viktigt att levla upp snabbt. Jag tycker bara det är lite mysigt att fånga dom, och se hur dom utvecklas.

Fast det där beror ju på vad man har för mål med spelet. För mig är det inte speciellt viktigt att levla upp snabbt. Jag tycker bara det är lite mysigt att fånga dom, och se hur dom utvecklas.
Precis så "spelar" jag också! Jag har inte ens kommit upp i tvåsiffrig level ännu :p.

Jag spelar hellre än bra och är inte alls insatt i hur allt funkar ännu.. dessa powerballs (är det speciella bollar eller de vanliga??) och hallon det skrivs om? Någon vänlig själ som vill förklara?
Har än så länge kommit till level 7, jag evolvat några sötnosar och lyckats kläcka mitt första 10kmägg (blev nåt som heter Exeggcute).. Har hemskt roligt men spelar sporadiskt då jag bor ute på vischan :o

Hallon kan man kasta till Pokémons precis innan man fångar dem, då blir de lite lättare att fånga.

Samma här, när man levlat upp till 22 eller vad det är är väl spelet i princip slut om man inte vill hänga vid gym. Roligare att spela på och så kommer uppgraderingar och de goodies man får då som bonusar lite nu och då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 55 56 57
Svar
1 132
· Visningar
73 366
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
399
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 609
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka