Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast Pokémon tar ju inte särskilt mycket surf? 283MB på två veckor har mitt spelande "kostat" och då har jag ändå spelat ett par timmar per dag ihopslaget.

Kläckte ett 10km-ägg nu ikväll och fick en Aerodactyl cp 1100. :D Kastade direkt in den i ett gym som någon battlat och vunnit men inte hunnit befästa. :devil: Det håller än. :laugh:
Imorgon åker jag på semester i två veckor så lär inte bli mycket spelande då. :(

Har precis vågat mig på det här med gym. Kul grej! Och förvånansvärt lätt. Jag har inga superbra pokemon (bästa har 900 någonting i CP), men kan ändå utan problem slåss. Det är ju schyst att man får ta med 6 pokemon liksom. Ganska ofta finns ju bara 2-3 att slåss mot i gymmet.. :)

Fångar en del pokemon också såklart. Men en del är svåra. Igår rymde än en 700 CP ponyta. Buhuu. Vill bara ha Ponyta! ;) Och har bara hittat 3 hittills.. Inser att jag borde använda hallonen mer. Men alltså.. Då går ju bollen helt snett! Brukar träffa på första försöket annars, men med hallon blir alla bollar toksneda. :( Vet inte alls hur man gör! Men jag måste nog lära mig använda de där bären, för mina pokemon kan rymma 10 ggr från mina bollar..

Och hur gör man med gymmen? Går det att träna upp sina Pokémons där? Har försökt gå in på gymmen som tillhör mitt lag, men då blir det genast match och min Pokémon får pisk genast. Vad ska man ha gymmen till?

Har det kommit något svar på detta? Nu är det jag som är förvirrad. :confused:

Var till Stockholm igår och åååååh vad pokémons! Så kommer man hem hit och hittar pidgeys igen :meh:
Kilade runt i Kungsträdgården iaf och hittade den Charmander jag varit ute efter ett tag nu, samt Wartortle, Sandshrew, Sandslash, Geodude, Doduo, Cubone och Jolteon, och så en drös jag redan hade. Och tro fan att jag fick den där förrymda Growlithen i ett ägg på hemvägen också! :D

Oh, det verkar som att spawnstället som jag når från lägenheten som brukar variera mellan Pidgey och Spaerow har lag till Eevee! :love:

Har det kommit något svar på detta? Nu är det jag som är förvirrad. :confused:

Du kan inte träna upp specifika pokemons på gym, däremot får du själv xp om du vinner (inte mycket dock så inget bra sätt att levla på). Det enda positiva med gym enligt mig är att du kan collecta coins och stardust från dem du äger. Ett gym = 10 coins och ?? stardust (kommer inte ihåg hur mycket). Du kan collecta efter 21 timmar igen. Äger du t.ex. 5 gym när du collectar får du 50 coins och extra stardust. Coins kan du sen köpa saker för, t.ex. fler bollar eller lucky eggs. Collectar gör du under shop och skölden uppe till höger, där kan du även se hur lång tid du har kvar innan du kan collecta igen. Jag tycker det är svårt att hålla gym och inte så jättekul att battla heller, så jag nöjer mig med att ta över ett gym om dagen och collecta direkt, innan någon annan hinner ta över. :)

Du kan inte träna upp specifika pokemons på gym, däremot får du själv xp om du vinner (inte mycket dock så inget bra sätt att levla på). Det enda positiva med gym enligt mig är att du kan collecta coins och stardust från dem du äger. Ett gym = 10 coins och ?? stardust (kommer inte ihåg hur mycket). Du kan collecta efter 21 timmar igen. Äger du t.ex. 5 gym när du collectar får du 50 coins och extra stardust. Coins kan du sen köpa saker för, t.ex. fler bollar eller lucky eggs. Collectar gör du under shop och skölden uppe till höger, där kan du även se hur lång tid du har kvar innan du kan collecta igen. Jag tycker det är svårt att hålla gym och inte så jättekul att battla heller, så jag nöjer mig med att ta över ett gym om dagen och collecta direkt, innan någon annan hinner ta över. :)

Men man har alltså ingen glädje av att ens lag kontrollerar ett gym?

Men man har alltså ingen glädje av att ens lag kontrollerar ett gym?

Om gymmet är rött och du är röd, kan du sätta dit din gubbe (om det finns en ledig plats) utan att slåss. Om gymmet är fullt behöver man levla upp gymmet genom att battla de pokemons som finns där. När gymmet går upp i level skapas en ny plats för en ny spelare att sätta dit en pokemon på, därför kan det vara olika många pokemons på olika gym.

Om gymmet är rött och du är röd, kan du sätta dit din gubbe (om det finns en ledig plats) utan att slåss. Om gymmet är fullt behöver man levla upp gymmet genom att battla de pokemons som finns där. När gymmet går upp i level skapas en ny plats för en ny spelare att sätta dit en pokemon på, därför kan det vara olika många pokemons på olika gym.

Tack, då förstår jag! Då kan jag alltså hjälpa mitt lag genom att gå till ett gym vi kontrollerar och låta mina pokemons få spö? :D

Tack, då förstår jag! Då kan jag alltså hjälpa mitt lag genom att gå till ett gym vi kontrollerar och låta mina pokemons få spö? :D

Tror du behöver vinna för att levla upp gymmet dock :D Men ja, levla upp gymmet och sätt dit fler pokemons så är det svårare för någon annan att ta över :) När du möter dina egna är det bara träningsfighter dock så du "dödar" inga :p

Tror du behöver vinna för att levla upp gymmet dock :D Men ja, levla upp gymmet och sätt dit fler pokemons så är det svårare för någon annan att ta över :) När du möter dina egna är det bara träningsfighter dock så du "dödar" inga :p

Ok, då är det ingen idé att jag går till gym alls eftersom jag inte har en chans att vinna och det är tveksamt om jag någonsin kommer ikapp de som började när spelet släpptes, eftersom jag inte tänker lägga särskilt mycket mer tid på spelandet än jag ändå gör på promenader.

Ok, då är det ingen idé att jag går till gym alls eftersom jag inte har en chans att vinna och det är tveksamt om jag någonsin kommer ikapp de som började när spelet släpptes, eftersom jag inte tänker lägga särskilt mycket mer tid på spelandet än jag ändå gör på promenader.

Nej har man ingen chans att vinna spelar det ingen roll. Passerar du ett gym i din färg och det finns en ledig plats kan du ju knipa den dock ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 55 56 57
Svar
1 134
· Visningar
73 420
Senast: Sel
·
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
399
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 612
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka