Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Återställs det inte imorgon?Idag tog mitt internet slut så nu blir det inget spelande på ett bra tag![]()
Åhnej!Nej, jag får nytt den sjuttonde![]()
Och hur gör man med gymmen? Går det att träna upp sina Pokémons där? Har försökt gå in på gymmen som tillhör mitt lag, men då blir det genast match och min Pokémon får pisk genast. Vad ska man ha gymmen till?
Har det kommit något svar på detta? Nu är det jag som är förvirrad.![]()
Har det kommit något svar på detta? Nu är det jag som är förvirrad.![]()
Du kan inte träna upp specifika pokemons på gym, däremot får du själv xp om du vinner (inte mycket dock så inget bra sätt att levla på). Det enda positiva med gym enligt mig är att du kan collecta coins och stardust från dem du äger. Ett gym = 10 coins och ?? stardust (kommer inte ihåg hur mycket). Du kan collecta efter 21 timmar igen. Äger du t.ex. 5 gym när du collectar får du 50 coins och extra stardust. Coins kan du sen köpa saker för, t.ex. fler bollar eller lucky eggs. Collectar gör du under shop och skölden uppe till höger, där kan du även se hur lång tid du har kvar innan du kan collecta igen. Jag tycker det är svårt att hålla gym och inte så jättekul att battla heller, så jag nöjer mig med att ta över ett gym om dagen och collecta direkt, innan någon annan hinner ta över.![]()
Men man har alltså ingen glädje av att ens lag kontrollerar ett gym?
Om gymmet är rött och du är röd, kan du sätta dit din gubbe (om det finns en ledig plats) utan att slåss. Om gymmet är fullt behöver man levla upp gymmet genom att battla de pokemons som finns där. När gymmet går upp i level skapas en ny plats för en ny spelare att sätta dit en pokemon på, därför kan det vara olika många pokemons på olika gym.
Tack, då förstår jag! Då kan jag alltså hjälpa mitt lag genom att gå till ett gym vi kontrollerar och låta mina pokemons få spö?![]()
Tror du behöver vinna för att levla upp gymmet dockMen ja, levla upp gymmet och sätt dit fler pokemons så är det svårare för någon annan att ta över
När du möter dina egna är det bara träningsfighter dock så du "dödar" inga
![]()
Ok, då är det ingen idé att jag går till gym alls eftersom jag inte har en chans att vinna och det är tveksamt om jag någonsin kommer ikapp de som började när spelet släpptes, eftersom jag inte tänker lägga särskilt mycket mer tid på spelandet än jag ändå gör på promenader.