Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min sambo fångade Pikachu idag och jag börjar tröttna. Det finns BARA rattata, weedle och pidgeys här och det är inte direkt gott om de. Vägrar lägga riktiga pengar på incense osv. :wtf:

Har varit ute på en liten cykeltur , resultatet blev en ny sort Psyduck cp 94 och 3 Weedle cp 69, 15 och 10......Förlorade tyvärr en Ryhorn cp 209 den hade varit kul att få till samlingen :arghh: är bara på level 7 än så länge. Fick kläckt 2 ägg och det blev en läbbig Voltorb cp 84 och en Staryu cp 108.

Varit ute och lagt en lure samt använt ett lucky egg och uppgraderade en hel hög efter att ha snurrat runt hur mycket som helst tidigare idag och samlat på mig.
Landat på level 18 nu och fick massa nya iom uppgraderingarna. Sen fångade jag en vild Flareon! Cp 35. :D Hade redan en på 1100 ngt så den jag hittade transfererade jag direkt.

Hur lätt eller svår någon är att fånga gör mig knasig. Även om jag förstår att viss tur är inblandat så går det emot hela mig när jag kan fånga min första Parasect dvs tom en andra generation, med cp på 750 ngt på en, EN ! vanlig boll. För att sen behöva använda typ 10 great balls på en Caterpie eller Weedle med cp <100.
Det går ju inte att skriva att great balls gör det lättare att fånga när det är SÅÅ skevt. Och hallon använder jag inte, bollarna flyger ju bara åt fanders då. Mutter.... :arghh:

Kul är det ändå. :)

jag tycker att oavsett hallon eller inte så rymmer de jäkla monstren iaf - å speciellt zubat är riktigt jäkliga på att försvinna för mig. Nästan så jag är på väg att bojkotta dem framöver för endera kräver de 8-10 bollar (för bollarna skruvar sig) eller så rymmer de efter 3-4 klockrena kast....
Å bara för att jag precis skrev det så kastade jag bort 12 bollar på en jäkla Zubat på 215 innan jag lyckades fånga den.....

Börjar få slut på great balls nu även om jag hade "hur många som helst tidigare"

Är dock lite glad över att jag kommer till level 16 idag, kläckt 5 ägg och fått förutom de nya jag skrivit om tidigare idag även lyckats fånga: Machop 406, Jigglypuff 263, Weepinbell 172 och Diglett 170

• Gilla
Reactions: For
Är den enda chansen att hitta ovanligare pokemons att få dem i ägg? Känns som att i de områden jag rör mig hittar jag bara samma gamla vanliga pokemons nu!

Är den enda chansen att hitta ovanligare pokemons att få dem i ägg? Känns som att i de områden jag rör mig hittar jag bara samma gamla vanliga pokemons nu!
jag tror du behöver levla upp, sedan behöver du även att uppsöka lite andra områden (eller röra dig i lite andra cirklar kan räcka). Ex vattenpokemons måste du leta vid vattendrag etc.
.
Jag har några ställen där jag vet att jag alltid hittar pokemons å nu när jag har kommit upp i nivåerna så börjar jag hitta lite nya pokemons på samma ställen som de gamla (sedan hittar jag fortfarande Zubat, Drowzee, Caterpies på låga CPs oxå, men det är mer spridning på både CP och på olika sorter). De jag skrivit om tidigare idag har jag hittat på exakt samma ställen som jag hittat mina andra pokemons på - har inte rört mig på nya områden.

Dock saknar jag eeveees, pikachus, ponytas osv helt å hållet här så de har jag fått i ägg

Jag hat-älskar Pidgey! Jag blir fånigt glad när jag hittar en pokemon, och assur när den jäveln rymmer Hela Tiden!

Har fått spotify att funka tillsammans med spelet så imorgon ska det kläckas! :D

Sambon fällde en kommentar från soffan när jag kommit hem från en halvtimmesrunda: När ska du växa upp och skaffa nåt vettigt att göra? Än en gång blev det tydligt för mig att Pokemon är den bästa motivationen för mig att komma ut på spontana "onödiga" promenader.:love:

Äääääntligen lite nya Pokémons i fångsten. Hittade en Electabuzz på 851 CP och fick mig en fin liten Bulbasaur :love:

Jag har även samlat ihop diverse candy för att kunna evolva totalt 30-35 Pokémons och tänkte sätta mig vid ett gäng pokestops imorgon och dra igång ett ägg och få lite saker gjorda :D med lite flyt lyckas jag levla upp till 19-20 i alla fall.

Synd bara att allt blir svårare vid level 20 :nailbiting:

Idag har både en Koffing på CP 150 och Weedle på Cp 36 samt en Zubat på 207 rymt för mig. Blir helt tokig! Koffing hade jag inte sedan innan heller :(. En Kakuna på CP 89 behövdes både great balls och berrys på för att kunna fånga...

Däremot lyckades jag fånga min första Weepinbell idag :). Ytterligare en Eeve hittade jag vid stallet och en Jigglypuff utanför parkeringen här hemma. Sen blev det några andra pokemon också såklart, men inga roliga.

Det blir segt att levla upp när man knappt fångar några pokémon...

Nu under kvällen blev det bara besök på pokestops för att samla på mig lite bollar och annat. Fångade inte en enda Pokémon trots att minst 15-20 stycken uppenbarade sig. Var bara de gamla vanliga tråkiga (Rattata, Pidgey, Spearow, Drowzee, Venonat, Caterpie, Weedle) så de skippade jag eftersom jag behöver spara bollar.
Hade det kommit någon mer ovanlig hade jag dock såklart fångat!

Inte fångat nån ny pokemon på hela dagen. På vägen hem från jobbet såg jag dock att Charmander och Onix, som jag inte har, var near by, men jag hade inte tid att leta efter dem. :(

Nu har jag skaffat en ny telefon(inte bara för detta ändamål..) och börjat spela. Nåväl, jag har bara tagit den allra första än, jag körde specialaren så att jag fick Pikachu. :D

pikachu_smiley_by_firstbeat.gif

Får se om det blir något letat imorgon, men det är uppenbart att jag måste träna på att kasta de där jäkla bollarna, mitt dåliga bollsinne är tydligen inte begränsat till irl.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 57 58 59
Svar
1 164
· Visningar
76 042
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
401
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 637
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31